Reflux?

He meiden,

Volgens mij is voeding echt zorgpunt nummer één bij zo'n kleine frummel. Ik had nooit gezien dat dat zo lastig kon zijn.

Iris krijgt van mij afgekolfde melk uit een flesje. Ze drinkt prima, groeit goed en plast en poept voldoende.

Nu drinkt ze alleen soms heel ongedurig, blijft dan bewegelijk, verslikt zich vaak en komt niet tot rust. Na zo'n voeding moet ze ook wel eens spugen, dan komt er echt een flinke golf uit.
Sowieso zijn we na een voeding vaak wel een tijd bezig om haar rustig te krijgen en haar te helpen haar eten te laten zakken. Boertjes laten doet ze niet zo makkelijk.

Herkennen jullie dit? Ik herken veel in de beschrijving van reflux en zit er aan te denken om johannesbroodpitmeel te gaan gebruiken, maar dinsdag komen ze voor een intake van het cb, dus ik ga het ook eerst bij hen voorleggen.

Weten jullie misschien wat ik kan doen om Iris rustig te laten drinken? En tips om haar goed boertjes te laten doen? Soms komt ze na een half uur of uur pas, dan wordt ze wakker en blijkt er een boertje dwars te zitten.

Gelukkig slaapt de kleine meid wel veel en lijkt ze verder helemaal tevreden, alleen is die voeding iedere keer weer een soort een spannend moment.

hoi hoi. ik hoor hier helemaal niet maar wou toch even reageren. mijn dochter heeft namelijk hele erge reflux gehad als baby. ( ze is nu 2 en is er nog niet overheen) en mijn zoontje van 1 had het ook alleen veel minder erg.

Het klinkt mij meer als moeite met boeren.. wat voor die kleintjes echt vreselijk pijnlijk kan zijn. overleg eens met het cb of je het juiste flesje gebruikt en of hun tips hebben met hoe je moet voeden. kijk ook eens na hoeveel drinkt ze, hoe snel drinkt ze, valt ze tussendoor in slaap dat soort dingen. en inderdaad als je het gevoel hebt dat ze last heeft van een voeding of dat het er makkelijk uitkomt dan is johannesbroodpitmeel erg fijn om te gebruiken ook als ze geen reflux hebben. en misschien is het ook verstandig om eens te kijken naar een koemelkallergie.

Ik kan je wel vertellen.. mijn ervaring met reflux is dat ze alles behalve tevreden zijn en het blijft niet bij af en toe een flink golf spuug. Maar goed luister altijd naar je eigen gevoel en als je denkt dat ze reflux heeft ga dan vooral met der naar de huisarts om eens te overleggen.

Sorry dat ik zo kom binnen vallen dames! ik hoop in iedergeval dat je er iets aan hebt.

groetjes
Raya mama van Neo, Aeon en Ro

hoi hoi

heel herkenbaar,!!!!!
ik ben die 1e maand overgestapt op andere flesjes met andere spenen. Mijn meisje had moeite met tommeetippee en nuby, na veel proberen beviel de avent 1 goed, dan dronk ze rustiger en knoeide minder, minder lucht in de darmen. Door het kleinere gat moest ze meer moeite doen en daar op concentreren.
nu met 5,5 week kon ik opnieuw proberen want ze dronk zo langzaam en weinig, was ze de speen ontgroeid. we hebben nu de nuby1 en die bevalt goed, ze drinkt weer de hele fles leeg.
(ik heb geen avent 2, vandaar dat ik eerst met de huidige flesjes probeerde)

Daarbij had ze veel last van krampjes en na drinken na 10min spuugt ze 1mondje vol. Hierop heb ik een schommelstoeltje (wipstoeltje met schommelfunctie) en leg haar hier in, zit ze iets rechterop, schommelen kalmeert haar darmpjes en kan ze goed in ontspannen. En als ze slaapt gaat dat stoeltje vanzelf uit! wist niet eens dat dat bestond.
ze krijgt ook vsm cinababy wat haar darmpjes tot bedaren gebracht heeft.

Onze meid rent soms een hele marathon tijdens drinken maar dat is nu wel verbeterd, sommige kids zijn ook drukker dan anderen en wij hebben een druktemakertje. nachts ligt ze nu vast in een safe-t-sleep en nu slaapt ze een stuk rustiger, ze is ook vrolijker ochtends want dat onrustig zijn en ronddwalen in bed is ook vermoeiend en dan kan ze ook daardoor slechter drinken.

Zo dat was onze strijd van de afgelopen 5,5 week :)
sterkte ermee en idd wij zitten allemala hier met deze vragen

Mijn zoon spuugt ook heel veel, maar zo lang het niet in een boog is, dus echt een halve meter ver of zo, is het gewoon spugen. Als je twijfelt zou ik even bellen met de huisarts.

wij hadden hetzelfde hier.
we zijn gaan zoeken naar een andere fles, speen en voeding die goed bij aleiyah passen. aleiyah reageert juist wel goe dop de tommie tippie en nugby.
sinds dien is ze rustiger en spuugt veel minder.
ook wordt ze nu moeier.

bij reflux houden ze niks binnen. je zegt dat ze goede luiers heeft en goed aankomt dus denk persoonlijk niet dat het reflux is hoor.

zou dus even gaan rotzooien met verschillende flessen (duur grapje, ik bleef verschillende flessen kopen hahaha maar t resultaat is het waard) en idd evt et andere voeding als jemerkt dat je kleintje niet genoeg heeft aan de bv maar dat zou ik persoonlijk als laatste middel gaan proberen, als je bv wilt blijven geven.

liefs, do

je hebt ook verborgen reflux hoor. dan spugen ze zeker niet de gehele voeding uit en ook niet met een boog. het gevolg kan wel zijn dat ze veel pijn krijgt met het drinken en door het opkomende zuur kan er een ontsteking ontstaan aan de slokdarm.
Noompje, ik heb ook nog een berichtje geplaatst op je vraag bij 'borstvoeding'....

Terug
Bovenaan