reflux

heeft iemand toevallig ervaring met reflux?
En zo ja hebben jullie toen een medicijn gehad voor je kindje en welke?Het ziet er toch naar uit dat Robin (verborgen) reflux heeft

Ben van het jan forum.
Ik werk op een kdv. Ik heb met eigen kinderen geen ervaring met reflux, maar een kindje bij mij op de groep heeft het wel. Daar zijn heel wat onderzoeken in het ziekenhuis aan vooraf gegaan, voordat hij medicijnen kreeg. Tot die tijd deed zijn moeder door al zijn voedingen rijstebloem om het te verdikken.
Zou overleggen met de huisarts, ik weet wel dat het belangrijk is om het snel te constateren, omdat door de zure voeding die omhoog komt ook de longentjes kunnen gaan ontsteken.
Sterkte met Robin!! Ik hoop dat het allemaal meevalt!

Hoi hoi,

Mijn dochter had reflux. Ze spuugde echt in bogen! Rijstebloem mag je nog niet zo vroeg door flesvoeding heen doen wel johannesbroodpitmeel. Dat verdikt het eten. Wij vonden het rot spul, want de speen zat iedere keer verstopt daardoor.
We hebben ook verschillende voeding geprobeerd zoals Nutrilon A.R, alleen daar kreeg ze weer erg harde ontlasting van.
Na veel zoeken en uitproberen hadden wij voeding van Bonbebe (toen nog bij jumbo, nu bij Bas en dacht ook plus) voor spugende kindjes.

Ondanks dat ze veel huilde hebben wij nooit medicijnen gekregen. Na 3 maanden (toen we eindelijk beetje goede voeding hadden) werd het huilen minder. Het vele spugen werd iets minder door die voeding en weer iets minder toen ze vast voedsel kreeg. Nadat ze 1 jaar werd was het over.
Hoofdeinde stond hier altijd wat hoger en na ieder voeding hielden we haar minimaal een uur overeind.
Succes ermee,

Liefs Irene