reflux

heeft iemand toevallig ervaring met reflux?
En zo ja hebben jullie toen een medicijn gehad voor je kindje en welke?Het ziet er toch naar uit dat Robin (verborgen) reflux heeft

Ben van het jan forum.
Ik werk op een kdv. Ik heb met eigen kinderen geen ervaring met reflux, maar een kindje bij mij op de groep heeft het wel. Daar zijn heel wat onderzoeken in het ziekenhuis aan vooraf gegaan, voordat hij medicijnen kreeg. Tot die tijd deed zijn moeder door al zijn voedingen rijstebloem om het te verdikken.
Zou overleggen met de huisarts, ik weet wel dat het belangrijk is om het snel te constateren, omdat door de zure voeding die omhoog komt ook de longentjes kunnen gaan ontsteken.
Sterkte met Robin!! Ik hoop dat het allemaal meevalt!

Hoi hoi,

Mijn dochter had reflux. Ze spuugde echt in bogen! Rijstebloem mag je nog niet zo vroeg door flesvoeding heen doen wel johannesbroodpitmeel. Dat verdikt het eten. Wij vonden het rot spul, want de speen zat iedere keer verstopt daardoor.
We hebben ook verschillende voeding geprobeerd zoals Nutrilon A.R, alleen daar kreeg ze weer erg harde ontlasting van.
Na veel zoeken en uitproberen hadden wij voeding van Bonbebe (toen nog bij jumbo, nu bij Bas en dacht ook plus) voor spugende kindjes.

Ondanks dat ze veel huilde hebben wij nooit medicijnen gekregen. Na 3 maanden (toen we eindelijk beetje goede voeding hadden) werd het huilen minder. Het vele spugen werd iets minder door die voeding en weer iets minder toen ze vast voedsel kreeg. Nadat ze 1 jaar werd was het over.
Hoofdeinde stond hier altijd wat hoger en na ieder voeding hielden we haar minimaal een uur overeind.
Succes ermee,

Liefs Irene

Mijn zoon en dohter hebben allebei reflux gehad. Mijn dochter kreeg ingedikte voeding met Johannesbroodpitmeel en mijn zoontje kreeg uiteindelijk medicijnen omdat zijn slokdarm ontstoken was en zijn longen en luchtwegen aangetast werden. Hij kreeg eerst losec en daarna omeprasol. Van beide is de werkzame stof hetzelfde alleen is losec een tablet en omeprasol zijn kleine korreltjes in een capsule. Het verhelpt de reflux niet maar neutraliseert het maagzuur. Wij hebben bij allebei het hoofdeinde van het bedje wat omhoog gezet door een kussentje onder het matras te leggen en dan een lakentje dwars over het matrasje met 1 beentje er onder en een er ove heen ivm naar beneden zakken en dat hielp ook wel tegen het spugen. Succes en sterkte

Ik kom even inbreken want ik hoor hier niet Maar 2 van mijn kinderen hadden reflux en vooral mijn dochter heeft het heel erg gehad. We hebben de eerste 3 maanden meer ziekenhuis gezien dan iets anders en uit eindelijk zijn we onder controle gekomen bij de Gastro enterologie arts in het WKZ in utrecht. Als medicijnen heeft ze tot ander half eerst zantac en Motilium ( dat bevorderd de darm beweging) maar de Motilium zijn wij mee gestopt omdat ze daarvan stopte met ademen en spastische trekjes kreeg.
daarna Losec en uit eindelijk Nexxium gehad en voor voeding zat ze aan de nutramigen. Zij sliep ook het eerste half jaar schuin rechtop eerst in een speciaal reflux bed en later hebben we haar bedje met matras verhoogd. Ze spuugde zoveel dat ze eigenlijk het eerste jaar ook alleen maar gehuild heeft en ondertussen is ze 2 en een half en zo af en toe kan ze nog steeds met bogen spugen! Mijn zoon heeft het altijd goed gedaan op alleen Zantac en de eerste maanden zijn matrasje iets verhogen.

Als je kleintje aan de medicijnen moet zou ik hopen op Zantac. Dit is vrij onschuldig en de kleintjes hebben niet zoveel moeite met het naar binnen werken! Heel veel suc6 met je kleintje en ik hoop dat je kleintje er niet al te veel last van blijft hebben.

Groetjes
Raya

Ben ook van een ander forum.
Mijn dochter heeft het dusdanig gehad dat ze bloed ging overgeven. Heb eerst Losec gekregen maar dat was geen succes. Daarna Nexium gekregen en ben daar heel tevreden over( geef het nog steeds) en tja net als wat de andere schrijven, matrasje schuin en na de voeding lang rechtop houden.

Heel veel succes!!!!

bedankt dames!

Het gaat sinds 2 dagen al echt een stuk beter!!
Ik heb zijn bed nog schuiner staan. Dat johannesbroodpitmeel was geen succes hier. Ik geef borstvoeding dus ik moest het geven met een papje. Nou daar bleef hij zowat in. HEb dus alles maar meteen weggegooid. De dokter heeft domperidon voorgeschreven. Ik heb wel even getwijfeld of ik het zou geven, gezien de negatieve reacties, maar de dokter wilde niets anders voorschrijven. Hij is nu niet meer de hele dag misselijk en daardoor heb ik op eens een heel ander kind! En nu ben ik zelfs eerder wakker dan hij!

Terug
Bovenaan