reflux

Hoi allemaal,

Ik las op jullie forum, dat er een aantal mensen zijn met ervaring met reflux. Mijn zoontje is in februari geboren [ik hoor hier dus eigenlijk niet thuis, maar ik lees stiekem mee] en is nu bijna 4 weken oud. Vanaf het begin spuugt hij ontzettend veel en viel alleen maar af. Gelukkig is hij deze week voor het eerst aangekomen. Hij is overdag erg onrustig en ligt steeds in het spuug. We houden hem al een half uur na de voeding omhoog, maar het helpt weinig. Na het eten kan hij drie uur later nog spugen. Vooral veel slijm en waterig. Nu heb ik medicijnen gehad. Zantac. Kent iemand dit? Dit zou het zuur moeten remmen. Ik zie nog niet veel verbetering, maar wellicht moet ik langer geduld hebben. Hij heeft het nu bijna 4 dagen. IHebben jullie andere medicijnen gekregen en sloeg dit wel aan? Soms wordt ik echt verdrietig van al dat gehuil en ik heb nog een kindje thuis met als gevolg, dat ik haast nergens aan toe kom. Ik weet dat je ze soms moet laten huilen en dan om de 10 min troosten, maar na een uurtje hou ik dit vaak niet meer vol. Gevolg, dat ik op de bank zit met de kleine in mijn hand. Wie herkent dit?
Ben benieuwd naar reakties......

Ach arm manneke.... Mijn dochter had reflux, maar heb er nooit medicijnen voor gehad. Helaas....
Gebruik je ook al johannesbroodpitmeel? Dit maakt de voeding wat dikker, dat in combi met medicijnen moet het wel iets verbeteren.
Ze mogen dat al vanaf dag 1 hebben.
Bedje aan hoofdeinde omhoog zetten (door onder matras een kussen te leggen of onder de poten wat boeken)
Heel veel sterkte

Liefs

Hoi Mirjam

Mijn zoontje heeft ook reflux en ik heb ook zantac voor hem ik heb in eerste instantie friso comfort gebruikt daar zit de johannesbroodpitmeel al doorheen.Je kunt dit ook los kopen dat heb ik nu dat is van nutrion, wij moesten over stappen naar hypoallergeen, omdat ze denken dat hij ook koemelkallergie heeft.
Ik weet niet wat voor voeding jij nu geef.?
I moet a.s vrijdag weer naar de kinderarts hier werkte het eerst goed, maar sinds gisteren gaat het hier ook weer minder.
De kinderarts zei tegen mij dat de volgende stap is om over te gaan naar pap voeding, maar ik ben benieuwd want dat mag je pas gaan gebruiken als ze 4 maanden zijn.Ik wacht wel even af tot vrijdag.

Succes er mee

Groetjes Willy

Wat vervelend joh! Het kan je opvreten he! En voor je gezin is het ook niet altijd lekker
Ik dacht altijd, ach een beetje spugen, maar ik wist niet dat reflux zo inspannend, zielig en tijdrovend was! Het duurde ook even voordat ik durfde toe te geven dat ik het best zwaar vond.
Ik goot hem vol met medicijnen voor verschillende dingen, bah! Voor reflux zijn we met domperidon begonnen. Dat is tegen spugen. Dat hielp een tijdje. Maar het was onhandig qua tijdstippen. Ik merkte pas bij het stoppen dat het mijn leven was gaan beheersen hahaha. Nu heeft hij losec, ook een zuurremmer. Het duurde even voordat het begon te werken. Dus heb geduld! Zantac werkt hetzelde volgens mij. Losec is zeer onhandig om te geven, maar we hebben een goede methode gevonden.
Hij heeft voor iets anders aan een zware anti biotica kuur gezeten. Daar ben ik blij om want sindsdien gaat alles beter. Ook het misselijk zijn! Dus misschien was er ook iets meer aan de hand. Dacht zelfs te kunnen stoppen met de medicijnen, maar toen begon hij binnen een dag weer keihard te brullen.
Ik geef borstvoeding dus dat nutriton is erg veel werk voor mij. Ik heb het wel geprobeerd, maar hij stikte er echt in. alles wat te dik is en op zijn huig komt, is een groot drama hier.
Mijn man heeft voor een aantal weken de vrijdag vrij genomen en eigenlijk was dat het beste medicijn! Meer tijd voor mijn dochter, voor mijn man en voor mezelf!!! Echt wat een verademing was dat!
Ik heb hem trouwens weken lang rechtop in de draagdoek gehad. Dan werd hij snel stil en sliep hij goed. Wel lastig voor je rug. en mjn dochter werd er wat jaloers van.
Sterkte! En kom even hier brullen als je het even niet ziet zitten!
Ik hou me er steeds maar aan vast dat het niet gevaarlijk en tijdelijk is!

Mijn kinderen hebben alle drie reflux (gehad). De jongste krijgt nu Johannesbroodpitmeel en zolang hij verder geen last heeft geen medicijnen. Je kunt het bedje omhoog zetten door een handdoek onder zijn matrasje te leggen. Verder is een medicijn vaak geen oplossing tegen het spugen zelf maar wordt het maagzuur geneutraliseerd zodat het de slokdarm niet aantast. Ze blijven dus evengoed spugen. Het spugen verdwijnt meestal als kindjes vast voedsel gaan eten of wanneer je de voeding indikt.

Wat vervelend voor jullie en zo herkenbaar!
Onze dochter heeft nu Losec en we gebruiken Johannesbroodpitmeel. Het heeft een paar weken geduurd voor dat het werkte dus heb geduld hoe moeilijk het ook is...
Losec is zeker moeilijk te geven Suzanne hoe geven jullie het???

heel veel succes...

ja lastig, lastig...
Een lepeltje werkt niet en de korreltjes zijn te groot voor het tuitje van de spuitjes die je erbij krijgt.
Bij het medicijn voor spruw kregen wij steeds een spuitje van 1 ml. Die zijn dunner dan de normale medicijn spuitjes en wat flexibel. Daar heb ik de bovenkant vanaf geknipt. Daar stop je de pil in en zuig je wat water in. Even schudden (eventueel met een vork wat helpen met klein maken. Dan geen ik hem borstvoeding en doe ik het spuitje naast mijn tepel in zijn mond. Met kleine beetjes spuit ik het er dan in. Niet teveel in 1 keer want dan stikt hij erin.
Ik hoop dat je ook een oplossing vindt!

Bedankt voor jullie reakties.
Fijn om te weten, dat er meer kindjes met reflux zijn en dat jullie het ook weleens heel zwaar vonden.
Ik hoop, dat de medicijnen gaan werken. Gisteren had ik de indruk van wel, maar vandaag was het vooral veel huilen en onrust.
We geven ons manneke ook johannesbroodpitmeel door zijn voeding. Dit maakt de voeding inderdaad dikker. We geven op een fles van 120 ml anderhalf schepje. Hoeveel geven jullie?

Terug
Bovenaan