reflux

Omdat Jasper een voorkeurshouding heeft, zijn we door het CB doorverwezen naar de fysio. Ook zijn we bij de osteopaat geweest vanwege toenemende onrust.
Jasper wil overdag erg slecht slapen en huilt veel. Als we hem bij ons hebben, houdt hij zich heel stijf en hij wil zich niet ontspannen. De fysio vroeg zich af of er niet iets lichamelijks aan de hand was, dus zijn we gisteren langs de huisarts geweest. Deze heeft ons gezegd dat ons kleine mannetje waarschijnlijk reflux heeft! Nu vallen er wel heel veel puzzelstukjes op z´n plaats:
- het overstrekken
- huilen
- gespannen, onrustig
- voortdurend met het tongetje bezig
- onrustig met drinken
- veel slikken
- vaak de hik
- moeilijk boeren
- rare piepgeluidjes
- rochel in de keel
- vaak verstopte neus
- korte slaapjes
- moeilijk in slaap kunnen komen
Ik schaam me zo dat ik dat niet eerder heb gezien! Maar het waren zoveel losse dingen, ik heb nooit gedacht dat dit allemaal met elkaar te maken kon hebben. Ik was zo ten einde raad dat ik hem regelmatig gewoon heb laten huilen, omdat ik echt niet meer wist wat ik moest doen. Terwijl het mannetje waarschijnlijk pijn had... Dit doet me echt groot verdriet, had ik dit maar geweten!
Gelukkig ben ik wel blij dat er nu eindelijk iets is gevonden en dat we ermee aan de slag kunnen. Ik hoop dat het nu alleen maar beter wordt en we iets voor ons kleintje kunnen doen in plaats van alleen maar gissen en proberen terwijl niets helpt.
Zijn er meer moeders die ervaring hebben met reflux? Hoe gingen jullie hier mee om en wat gaven/deden jullie met jullie kleintjes?

Fijn dat ik dit even kon delen

gr, lydia
.
 
Yep onze jochem (bijna 6 mnd) heeft ook reflux en heeft 7 weken lang dag en nacht gehuild!
We kwamen er met 4 weken ongeveer achter maar eer dat het manneke weer goed in zijn vel zat.......
Uiteindelijk zijn we bij de ka terecht gekomen(aanrader) en kreeg ons mannetje med voor het zuur en speciale voeding.
Die heeft tie niet heel lang gebruikt en nu zitten we inmiddels al wel een maand of 3 op gewone reguliere voeding wat we verdikken met nutriton.
Voel je niet schuldig (heb ik ook gedaan hoor) wij hielden hem lekker veel bij ons op schoot in de draagdoek enz.
We volgden hem en moet zeggen daar plukken we nu nog de vruchten van.

Hij heeft ook een tijd in een puckababy geslapen (lichte vorm van inbakeren) TIP!
Verder matras schuin mbv bijv een deken/handdoek maar wel zo schuin te grote van een kopje (zo een waar je in het cafe koffie uit krijgt)
Beetje rechtop voeden na het voeden lekker ff rechtop houden op schoot of wipper.
Voeding verdikken!

Wil je nog iets weten ik zit op het maart 2011 forum daar zijn nog meer moeders met reflux baby's.

Sucses he kop op en als je nog wat wilt weten je weet me nu te vinden!

liefs louise
 
Hoi,

Mijn Dochtertje Amy is 4 maandjes en heeft verborgen reflux.

Ze huilde erg veel sliep slecht, erg onrustig, moeilijk boeren, gulzig drinken, herkauwen en verslikken.

Op een gegeven moment stopte ze met drinken en en ik direct naar de huisarts gegaan. Die schreef gelijk Zantac voor. ook werden we door gestuurt naar kinderarts.

Het ging telkens af en aan. de ene keer ging het een week super en dan had ze er weer erg veel last van. Nu zitten we aan de Nexium en Motilium en dikken we de voeding in met nutriton. Nu gaat het super. het komt nog wel omhoog maar dat lijkt ze weinig last van te hebben, ook zijn we bezig met vaste voeding hierdoor blijft het beter in de maag.

Verder heeft zij tot 3 maanden in de Puckababy gelegen, hierdoor sliep ze super. Verder ligt ze op een speciaal kussen zodat ze schuin ligt. hierdoor kan ze niet meer verslikken in eigen spuug. Verder doe ik de voeding niet schudden maar roeren zodat er niet zoveel lucht bij komt. ook voeden we haar wat recht op. Na de voeding houden we haar minstens een kwartier overeind.

ik zou zeggen succes ermee. het is zo zielig als ze zo'n pijn hebben.

liefs Renske
 
Onze dochter had ook verborgen reflux. Wij kwamen erachter omdat ze bloed ging overgeven. Eerst dacht ik dat ze wat bloed had binnen gekregen door de tepelkloven maar toen ze een paar uur later weer bloed ging oergeve ben ik met haar naar de HA gegaan die ons doorverwees naar het ziekenhuis. De kinderarts stelde reflux vast.
Ze kreeg medicijnen die schijnbaar erg vies waren en een drama waren om te geven. Uiteindelijk kregen we Nexium. Nexium werkt erg goed en ze vond het lekker waardoor het makkelijk te geven was.

Inmiddels is onze meid alwer 1 jaar en heeft nergens meer last van:)

Heel veel succes en voel je niet schuldig!
 
Hier ook een geval van verborgen reflux en er pas achter gekomen met 5,5 maand. Ook bij mij heeft de ka Nexium voor geschreven en ik verdik de voeding ook met Nutriton. Nu gaat het stukken beter. Ook ik voelde me schuldig, terwijl ik heel vaak bij het cb (nooit doen dus) dat er iets niet goed zat. Ik moest bij de kinderarts zijn voor een terugkomafspraak voor een virus dat hij had gehad en vertelde dat ik dacht dat hij last van zijn maag had. Ze heeft gelijk actie ondernomen. 3 weken later hadden we een belafspraak en ze verontschuldigde zich dat ze er niet eerder aan gedacht had.
 
Hier nooit reflux geconstateerd maar veel spugen (maar nooit te veel) wel veel de hik en zuur maar kleine leek er nooit last van te hebben dus geen stappen ondernomen. (op aanraden van cb) maar ook voorkeurshouding gehad en wilde nooit op de buik.
Hij spuugt nu nog steeds ondanks de nutriton door de melk en de sap. Erg irritant en je ziet hem ook wel vaak slikken. Maar ik heb niet t idee dat hij er zo veel last van heeft dat ik medicijnen moet aanvragen

dus we hebben altijd veel schone kleertjes en slabben bij ons!

succes met je baby! voel je niet te veel schuldig als mama kan je niet alles weten!
 
Mara bleek verborgen reflux te hebben en was al de 4maand voorbji
ik was al bij cb meerdere malen geweest en bij de ha en uiteindelijk voor iets anders bij de ka waar ik gelijks dit maar even op tafel gegooid had.
speciale voeding van de kruidvat en tadaa geen huilende baby meer

ik had zelfs reflux genoemd maar ja niemand deed er wat mee.

ze is nu 16,5 maand en gaat super.
maar vanaf dag 1 slecht drinken, kleine flesjes, veel spugen en ernaast laten lopen, overstrekken en huilen bij de fles.

Ik heb echt bij het cb gestaan: mijn kind huilt toch neit voor niks bij de fles??????
antwoord: tja weet niet moet je zelf uitproberen

gelukkig wou ze snel vaste voeding en sinds ze met d epot mee eet is ze een echt etertje geworden en bedelt ook al net zo hard voor wat lekkers.

nu 22,5 week zwanger en dit keer volg ik mijn gevoel, als ik reflux vermoed dan haal ik die speciale voeding direct. Mijn kind pijn laten lijden doe je niet onnodig!
 
Terug
Bovenaan