Reflux

ik weet het niet zeker, maar mijn dochter spuugt steeds vaker de melk er weer uit en vind het ook moeilijk om aan te zien. ik ben wat op zoek naar info...
 
Ja ik vindt het ook zo zielig, hij heeft het er echt moeilijk mee. Hij slaapt er super slecht door en wil steeds drinken, heeft een paar x per dag de hik en zit continu met z'n tongetje te werken en begint vaak uit niets ineens keihard te huilen, is dan weer even stil en dan weer... Heb een afspraak staan bij de osteopaat, even zien of het wil helpen, kan helaas pas over 3 weken want ze doen het pas vanaf 6 weekjes..
 
Ik weet van vrienden van mij dat ze vloeibare Gaviscon mochten geven in een bepaalde kleine hoeveelheid via een pipetje. Misschien even navragen bij de ha of apotheek?
 
mn dochter had het ook best veel spuugen maar het hielp dat ik over ging op nutrilon AR milan die had het nog een stuk erger die kreeg toen medicijnen voor het spuugen maar dan moet je langs je huisarts gaan... en nu heeft timo ook behoorlijk last van spuugen en dan elke keer slikken..... maak zijn voeding ook al een stuk dikker met johannesbroodpitmeel er door..... maar de laatste paaar dagen lijkt het wel steeds erger te worden emt spuugen....
 
Mijn 1e en 3e kindje hebben veel gepuugt. De 3e is bijna 14 mnd en spuugt nog steeds.

Ik zou een afspraak maken met de huisarts om te kijken of het echt reflux is. Sommige kinderen spugen en huilen veel, maar hebben toch geen reflux. Bij reflux heb je ook medicijnen nodig.

Beterschap en sterkte. Heel naar om je kindje zo te zien.
 
Hoi meiden, k las even met jullie mee, ben een okt mama en was alvast even benieuwd naar de 'babyberichten'....

Mijn zoon (nu 2,5) heeft een reflux gehad. Net zoals jij omschrijft Esje... Wij hebben vreselijk met hem getobt de eerste weken/ maanden, wat heeft ons kereltje een pijn gehad voor erkend werd dat hij reflux had, hihi nu met de zwangerschapshormonen kan ik zo weer janken als ik er aan terugdenk.

Probeer een verwijzing voor de kinderarts te krijgen!!! Ik vroeg hulp aan t cb, met als gevolg 3x andere voeding en uiteindelijk de vraag of ik geen psychische hulp nodig had, want ik moest toch echt leren m'n kindje te laten huilen...

Jasper is ook bij de osteopaat geweest, heeft hem niks geholpen, maar als de oorzaak een niet sluitend maagklepje is lijkt me dat ook sterk... Als er een werveltje scheef zit, of een zenuw bekneld zou t wel kunnen helpen natuurlijk...

Volgens mijn kinderarts beslist geen Gaviscon geven: werd voorheen wel gedaan (naast andere Meds) maar er zitten veel te veel zouten in voor een baby, daarom schrijven ze dat niet meer voor. Jasper kreeg motilium (om de voeding sneller van de maag naar de darmen te laten lopen) en zantac (om het zuur te neutraliseren) later werd dit een Losec tabletje, maar toen was hij al een maand of 10.
Ik vond het afschuwelijk om hem in t begin de Meds te geven: allerlei enge bijwerkingen mogelijk, voelt toch tegennatuurlijk... Maar ons kereltje had ze echt nodig en hij is er zo enorm van opgeknapt! We merkten precies wanneer hij zijn dosis weer overgroeid was, dan kwamen de klachten terug en moest de dosis weer verhoogd. Wij gaven de medicijnen altijd uit de speen vaan de fles, daar spoten we het in met een spuitje en hij dronk het dan zo uit de speen. (al heb ik ook wel gehoord dat kinderen zo de speen kunnen gaan weigeren, bij ons werkte het prima, geen verlies op deze manier)

Ook gebruikten we jbpm en als voeding hadden we de comfort voeding van Bonbebe. Die werd hier destijds aangeraden door meerdere moeders en hij beviel ons ook prima; is huismerk van hoogvliet, plus, jumbo, mcd enige nadeel was dat de bevoorrading niet zo goed was; ik heb toen steeds wat meer in 1x gekocht en dan bestelden ze het speciaal voor ons.

Jasper heeft als klein babietje geen ph meting gehad, wel toen hij 15 maanden was, omdat het toen eigenlijk over had moeten zijn. (meestal rond 1 jaar) hij was bijna 2 toen we de Meds helemaal hadden afgebouwd. Soms wil een ziekenhuis wel zo'n meting om de reflux vast te stellen, persoonlijk denk ik dan: hoe jonger hoe beter, dan merken ze t gewoon minder. Bij anderhalf is het toch allemaal een stuk beangstigender (inbrengen, röntgenfoto's slikfoto's) en is net een leeftijd dat je weinig kunt uitleggen..

Jasper is altijd veel blijven spugen, kleine mondjes die te pas en te onpas terugkwamen, lastig voor ons vooral, want hij had er geen pijn meer aan dus voor hem maakte het niet uit... Ik kocht gewoon veel mooie slabjes ;-)

Haha heel verhaal geworden, wilde je alleen adviseren niet te lang rond te lopen; misschien valt het mee, maar als t echt reflux is heeft hij echt veel pijn en het verbranden van z'n slokdarmpje is uiteindelijk ook niet helemaal zonder gevaar.

Succes en sterkte!!!

Grtjs Mickey
 
Thanks voor je reactie Mickey! Het huilen is gelukkig wat minder, het spugen is nog wel vaak maar ik hou het goed in de gaten en onderneem gelijk stappen mocht het erger worden.
 
Terug
Bovenaan