Reflux

Onze kleine Isabella is vandaag 2 weken oud. Ben met 37,6 ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging.

Vanaf haar geboorte gaat het al niet zo goed met haar.
Te veel afvallen niet plat willen en kunnen liggen, voeding uitspugen, volledig uitgeput zijn en uiteindelijk niet meer aan de borst willen.

Na 1 week constanteerde de verloskundige dat Isabella Reflux heeft. Diezelfde dag (zondag) alles afgezocht op zoek naar Johannesbroodpitmeel. Dit hebben we gemengd met gekolfde melk en het haar in een sonde vastgemaakt aan mijn pink gegegeven. Ze heeft een uur over 40 CC gedaan, zo moe was ze. Maar toen ze het op had, veranderde heel haar gezicht, wat een opluchting!

Afgelopen week haar voeding opgevoerd, en alles blijft binnen! Zo fijn dat ze niet meer hoeft te kiezen tussen drinken en pijn of honger en geen pijn!

Na het drinken houden we haar ong. 15-30 min rechtop, zodat de voeding niet zo snel omhoog komt.
Ook het liggen hebben we helemaal aangepast. Ze kan niet horizontaal liggen, zelfs 5 min. op aankleed kussen is al te lang. Dan begint ze gelijk te hikken en vervolgens te huilen van de pijn (maagzuur dat omhoog komt). Dus alles hebben we schuingelegd d.m.v. handdoeken en boeken onder bedje, reiswieg, aankleedkussen etc. Verder dragen we haar veel rechtop bij ons, en hebben we wat draagdoeken besteld.

Ze slaapt nu voor het eerst ook wat langer. De eerste week leek er bijna geen verschil tussen slapen en wakker te zijn. Als ze al sliep dan was het hooguit 2 uurtjes. Nu slaapt ze tussen de 3 en 4,5 uur.

Het lastigste vind ik nog de nachten, dan slaapt ze net 3 uur, maar ben ik door het kolven, voeden, rechtop houden en verschonen een uur bezig. dus dat is weinig slaap tussendoor.

Gelukkig begint het harde werken nu een beetje zijn vruchten af te werpen. Isabella komt nu eindelijk elke dag een beetje aan.(Nog niet op geboortegewicht maar we komen er wel) En we zien aan haar dat ze beetje bij beetje vrolijker wordt.

Lang verhaal, maar het waren ook 2 lange weken.

Mijn kereltje is inmiddels 7 weken en heeft ook behoorlijk reflux. Hij krijgt flesvoeding en inderdaad flink wat nutriton erdoor. Maar hij krijgt ook medicijnen erbij. De slapeloze nachten zijn hier nog steeds aan de orde van de dag. En dan heb ik er nog 1 van 15 maanden rond lopen. Dus het slaaptekort herken ik maar al te goed.

De reflux gaat wel over na een jaar hoor. Als ze al wat vastere voeding krijgen wordt het al minder. En als ze gaan staan merk je er niet veel meer van. De oudste had het ook vrij erg, maar is met 13 maanden van de medicijnen en nutriton afgegaan. En nu kan hij alles eten en drinken.

Volhouden meid en heel veel succes.

Jeetje meis, dat waren geen makkelijke weken! Mooi om te zien dat je er alles aan doet om het voor die kleine meid zo aangenaam mogelijk te maken... Het is toch altijd even zoeken naar wat werkt!

Veel sterkte en hopelijk blijft het beter gaan met Isabella!!!

Lfs,

een andere Juudje ;-)

Dit klinkt zo herkenbaar! Al werd het bij mijn zoontje pas erkend toen hij 1,5 maand was. Hij heeft toen meteen medicatie gekregen en omdat ik het kolven niet meer volhield (kolfde ook alles omdat hij niet kon aanhappen) zijn we met 3,5 maand overgestapt op speciale dieetvoeding, omdat ze hem ook van KMA verdachten. Hij slaapt nog steeds slecht overigens (nu 8 maanden), maar alle hellingen zijn inmiddels al bijna 2 maanden 'afgebroken', dus dat is wel fijn. Maar ja nog altijd dieetvoeding, medicatie en Nutriton.

Fijn dat het al zoveel beter gaat door alles schuin te zetten en Nutriton te gebruiken. Succes ermee verder, ik hoop dat ze niet teveel pijn heeft!

Liefs, Marieke
(november-mama)

Pittige weken zeg. Mijn meisje dronk in de eerste week ook niet zo goed en verloor te veel gewicht. We moesten toen ook bijvoeden. Ook sliep ze daardoor niet zo goed. Ik weet hoe ongerust je daardoor kan zijn. Fijn dat jullie het aangenamer voor haar hebben kunnen maken en dat het nu beter gaat. Succes verder.

Terug
Bovenaan