Reflux

Onze Nina heeft reflux..;( vorige week 3 dagen in ziekenhuis gelegen omdat ze weinig dronk en wat ze dronk en er weer uit spuugde...ze was ook super loom ze sliep bijna de hele dagdoor en was zo slapjes als een vaatdoek...nu aan de medicatie waar ze sowieso totdat ze een half jaar is aan vast zit 2x per dag...ze spuugt nu wel minder en geen volle flessen meer maar ze drinkt nog niet genoeg. ze komt niet aan de 600 wat ze per 24 uur moet binnen krijgen...hopelijk gaat ze dit ook gauw beter doen...pfff wat een zorgen al en ze is nog geen 3 week jong...hopelijk gaat ze gauw meer drinken anders ie het weer retour ziekenhuis...Mag ik vragen hoeveel jullie beebs drinken...flessen is het makkelijker aan te zien dan bv natuurlijk maar was er ff benieuwd naar...
liefs Neomi

Hoi Neomi,

Bij onze oudste twee hebben we dit ook meegemaakt. De oudste nu 4 dronk maximaal 500 cc op als we geluk hadden en had zware reflux. We hebben 3 jaar lang medicatie gehad en nu is hij er eindelijk vanaf. Ik kan me voorstellen wat je nu doormaakt, maar het komt wel goed. ik weet het klinkt als een cliche maar nu gaat het hier ook eindelijk goed. Bij de tweede hebben we de problemen ongeveer 1,5 jaar gehad, Hij wordt volgende maand 3 jaar, maar hij dronk gelukkig wel al zijn flessen leeg. de kinderarts vertelde ons heel vaak dat zolang hij plasbroeken heeft en groeit er niet zo veel aan gedaan wordt en het niet erg is dat hij zijn hoeveelheid niet haalt. Het ene kind heeft namelijk meer nodig dan het andere.
Nu ben ik bijna twee weken geleden bevallen van de derde en deze doet het tot nu toe prima. Alleen doet hij er te lang over om zijn flessen leeg te drinken, namelijk 35 tot 45 minuten voor 90 cc per fles (7 voedingen per dag). Nu moeten we de tijd gaan inkorten en gaan kijken tot hij zijn fles in 20 minuten leeg drinkt. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Probeer toch te genieten van het geven van de voeding want het is even een heel mooi moment om samen te zijn en samen iets te doen. Succes

bedankt voor je reactie.,.jeetje das ook wat...Nina drinkt nu ook rond de 500 en gelukkig heeft ze wel goede plasluiers...en is z ook alerter sinds ze medicatie krijgt...hopelijk blijft jullie derde kindje wel goed drinken...sinds Nina een iets grotere speen heeft in de fles drinkt ze wel wat beter want ze deed ook te lang over de fles...
liefs

Michelle heeft ook last van reflux maar gelukkig niet zo erg dat ze medicatie nodig heeft, ze geeft veel voeding terug, maar slikt het ook vaak weer in zien wij...

Sinds een week maak ik flessen van 120cc en die drinkt ze niet helemaal leeg, meestal 100 cc drinkt ze. Ze weegt nu 3655 gr en is in een week tijd 165 gr aangekomen, dus daar zijn we blij mee. Ik dik de voeding in met johannesbroodpitmeel en dat scheelt een hoop. Daarnaast ben ik een andere fles gaan gebruiken en nu hapt ze beduidend minder lucht naar binnen, de Dr Brown's fles, ideaal, drinkt flessen nu ook veel relaxter leeg...

wat vervelend dat Michelle ook last heeft van Reflux...wij hadden een dr brown fles maar ziekenhuis raadde niet juist af en adviseerde een difrax fles...aangezien Nina een zeer moeilijke boerder is en met de dr brown fles kwam er helemaal geen boer meer uit...Nina doet het op elke fles slecht..ze is nu 3 week en drinkt krap aan 60 per keer...ze plast gelukkig wel genoeg...

Terug
Bovenaan