Refluxkindjes met Refluxvoeding

Hallo, wie o wie heeft er ook een refluxkindje met refluxvoeding? Ik vraag me af:
Hoe oud is je kindje, welke voeding krijgt je kindje, welke fles & speen gebruik je en hoe lang doet je kindje over de fles? ?

Hier vandaag gestart met Nutriton AR. Nu nog even zoeken naar de juiste speen & drink snelheid. (Weet dat 15-20min het beste is, maar de voeding wordt zo dik)

 
Hier een jongetje van 3 weekjes oud. Had er zoveel last van dat we naar de ha zijn gegaan. Die heeft nexium voorgeschreven. En hij heeft al duidelijk minder last en ruikt ook stuk minder zuur. Wij geven combinatie van hero standaard en hero comfort. Nu de klachten van de reflux stuk minder zijn zien we ook dat hij heel erg last van zijn buikje/krampen heeft. En heb het idee dat dat door die hero comfort komt??? Dokter brown flessen met speen 2 werkt hier het beste. En hij doet er de ene keer 15 min over en de andere keer 30 min.

Hoe oud is jou kindje?
 
Aahh wat sneu zeg. Dat is echt rot om te zien hé. Wel fijn dat de reflux klachten in ieder geval al een heel eind weg zijn. Mijn kindje is al 4.5 maand. Lees bij heel veel mensen dat hun kleintjes uit de 2 speen van dr brown of uit de M speen van difrax drinken, maar dat gaat bij mijn dochter veel te snel. Snap er niks van. Vraag me dan echt af of ik wat fout doe qua de voeding maken!? ?
 
Hi!

Onze dochter van bijna 8 weken nu, gaf bij elke voeding wel een mondje over. En met regelmaat wel behoorlijk wat.. op advies van CB over gegaan op Kruidvat Reflux voeding met jhbp-meel erbij in. Je zag direct verschil, wat een verademing! Wij hebben de smalle fles van Dr Browns met speentje nr. 2 en ze heeft haar flesje met 15/20min op. Ze krijgt 90cc water en 3 schepjes van die voeding.
 
Hier kindje van 4.5 maand met reflux en al veel melk gehad:
Nan complete comfort- geen goede voor ons
Novalac ar Digest- kreeg hij veel krampen van
Nutrilon ar 1- Werkt hier redelijk. Hij spuugt nog maar vele minder. 
 
Lisanne klw, typisch is dat dan he. Mijn dochter is al 4.5 maand .. krijgt ook AR voeding maar doet met speen 2 van dr brown 15 minuten over 200cc melk.. dus als er, net zoals bij jouw kindje, maar 100cc in de fles zou zitten zou ze hem binnen +/- 7 minuten leeg hebben. Dat snap ik dus niet. Al die spenen gaan veel te snel voor haar terwijl een kindje van 8 weken wel gewoon netjes 20 min doet over een flesje met die 2 speen al .. ??
 
[quote quote=10489918]Hier kindje van 4.5 maand met reflux en al veel melk gehad:
Nan complete comfort- geen goede voor ons
Novalac ar Digest- kreeg hij veel krampen van
Nutrilon ar 1- Werkt hier redelijk. Hij spuugt nog maar vele minder. [/quote]Fijn dat jouw kindje redelijk baad heeft bij Nutrilon AR 1. Die gebruiken wij nu ook en we zijn heel tevreden.
 
Het is ook erg verschillend hoe lang kindjes over een flesje doen is mijn ervaring inmiddels. Onze dochter (met verborgen reflux) deed een eeuwigheid over haar flesjes, of had ze in 10 min leeg. Altijd geklooi met spenen want we deden jbpm bij de voeding en dan wordt de voeding aan het einde wat dikker. Ze dronk alleen maar uit de brede flessen van dr Brown dus we zaten vast aan de spenen die daarbij horen. Als het flesje weer te snel leeg leek te gaan dan stopte ik na 5 minuten even. Even pauze, boertje(s) laten doen en pas dan weer verder. Dat werd niet altijd gewaardeerd maar soms moet je even de boeman zijn voor hun bestwil ?. 
 
Terug
Bovenaan