Refluxklachten

<p>Dag lady’s,</p><p>mijn zoontje van 3 weken heeft symptomen van reflux klachten. Vooral als hij slaapt is hij zoveel aan het slikken dat hij er wakker van wordt. Iemand ervaring met reflux? En wat heb je eraan gedaan?? </p><p> </p>

Ik dacht hier eerst ook aan omdat onze baby veel maagzuur heeft en veel huilt. Maar de osteopaat zei dat dat het niet kan zijn bij ons. Als je baby Reflux heeft en huilt wanneer hij plat ligt en stil wordt wanneer je hem rechtop houdt dan kan het Indd Reflux zijn! 

Mijn meisje van 3 maanden heeft er helaas ook last van. Wij gebruiken nu Infacol (Google maar even). Doen we voor een voeding in haar mondje. Ik merk wel verschil doordat haar boertjes makkelijker komen en ze droger zijn.
Verder een half uur rechtop houden na de voeding en tijdens het voeden ook zo rechtop mogelijk. Het hoofdeinde van haar bedje omhoog doen. Dat is hoe ik het doe. Overweeg om even naar een osteopaat te gaan. Wij zijn er vanmorgen geweest. Door de weeënstorm is er waarschijnlijk een zenuw in haar nekje bekneld geraakt die in verbinding staat met haar middenrif (waar de reflux dus vandaan komt). Dit heeft ze losgemaakt en nu is het afwachten wat het doet. 
Succes!!??

Onze zoon heeft ook reflux. Wij verrijken op advies van de arts zijn voeding met jbpm en hebben zijn hoofdeind van het bed hoger. Ook moet hij met voeden goed recht op en na de voeding 15 tot 30min rechtop. 2 boer pauzes en uiteraard ook na de fles een boer. Boeren is echt van groot belang. Dit alles heeft de klachten voor hem dragelijk gemaakt. Alleen als hij verkouden is neemt r erg toe doordat hij meer lucht hapt met drinken maar dan mag hij spray voor de voeding.

Onze kleine man heeft verborgen reflux. Helaas hielpen de adviezen hier niet voldoende en krijgt hij maagzuurremmers (Nexium). Daardoor is hij echt een ander kindje geworden, veel vrolijker. Hij is wel meer gaan spugen sinds hij dit krijgt (niet overdreven veel), maar heeft er geen last meer van. Hij is nu 10 maanden. Het vele spugen is gestopt, maar hij kan nog niet zonder de medicatie. 

Terug
Bovenaan