Refluxkussen

<p>Hoi dames,</p><p>Doordat mijn baby (6,5 week oud) last heeft van wat verborgen reflux hebben wij een refluxkussen aangeschaft. Nu is het zo dat ik me vannacht echt rot geschrokken ben toen ik even naar d’r kamertje liep. Ze was schuin weggezakt en lag met d’r hoofdje grotendeels onder haar lakentje. Adrenaline giert door m’n lijf en durf haar nu niet meer terug in eigen bed/kamer te leggen, ze ligt nu dus weer op onze kamer in de wieg. <br />Mijn vraag is nu, wat te doen om het te voorkomen dat ze weer zo (schuin) wegzakt)? Hebben jullie tips?</p><p>Liefs ankie </p>

Haar in een slaapzakje laten slapen? 
Of het bedje (minder) schuin zetten zodat ze minder weg zakt? Je kunt ook een handdoek onder het matras leggen.
Dat is schrikken hè, gelukkig was je er op tijd bij. 

Misschien gewoon zonder dat kussen? Ik zie de meerwaarde er niet van, zeker als het voor jou niet veilig voelt zou ik 'm niet meer gebruiken. 
Hier een dochter met ernstige refluxziekte en ik heb zo'n kussen nooit gebruikt en nooit gemist. Er zijn genoeg refluxbaby's die groot worden zonder zo'n kussen;)

Misschien gewoon zonder dat kussen? Ik zie de meerwaarde er niet van, zeker als het voor jou niet veilig voelt zou ik 'm niet meer gebruiken. 
Hier een dochter met ernstige refluxziekte en ik heb zo'n kussen nooit gebruikt en nooit gemist. Er zijn genoeg refluxbaby's die groot worden zonder zo'n kussen;)

Ik heb dat ook meegemaakt. Wij hebben toen een slaapzakje aangedaan en heel kort opgemaakt tot het buikje. Ze sliep ingebakerd sowieso toen.

Terug
Bovenaan