<p>Onze zoon (4 maanden) weigert sinds enige weken zijn flessen. Hij drinkt steeds slechter, wilde eerst niet meer op de arm maar wel tegen mij aan , maar nu alleen nog liggend op een kussen met zijn hoofd wat omhoog. Op het kinderdagverblijf en bij oppas Is dit echt een probleem, maar ook voor hemzelf is het lastig, aangezien hij soms al begint te huilen als hij de fles ziet. En dan echt krijst.</p><p>zelf dacht ik dat de spruw terug was, maar dit blijkt niet het geval. Huisarts heeft dit nagekeken.</p><p>De huisarts heeft vragen gesteld over reflux(ziekte). Hier had ik zelf nooit over nagedacht omdat Hij een buitengewoon rustig , vrolijk Jongetje is dat juist heel weinig huilt.</p><p> </p><p>na het gesprek met de huisarts valt het me wel meer op dat hij huilt als ik hem plat wegleg, maar bijvoorbeeld rechtop in de wipstoel prima vindt.</p><p>en soms huilend wakker wordt en wat boert en spuugt, en dan weer verder slaapt. Ik ben nu doorgestuurd naar de kinderarts (niet op eigen verzoek).</p><p>De huisarts en ik vinden het allebei wat a typisch, omdat Peter erg rustig, vriendelijk en vrolijk is.</p><p>Iemand ervaring met een vrolijke, vriendelijke baby, die toch refluxziekte bleek te hebben en waarbij alleen de flessen een drama waren?</p><p> </p><p> </p>