regeldag of stopt mijn bv?

Hoi,

Mijn zoontje 6 weken nu komt de laaste dagen om de 2 uur, normaal om de 3 uur (na 3 uur gebracht) en drinkt nu allebij de borsten helemaal leeg maar lijkt daarna nog steeds niet genoeg te hebben. Eerder was hij ook wel om de 2 uur maar toen kon hij maar 1 borst leegdrinken, dit was de eerste 2 weken. Gaat nu mijn borstvoeding stoppen of hoort dit bij de regeldagen? Wie kan me helpen?

een zeer bezorgte borstvoedende moeder,

grt suuz mv Joshua 8-2-07

Hoi Suuz,

Ik kolf al mijn voedingen en had een paar dagen geleden opeens minder productie, dus ik ook in de stress!! Meiden op forum meteen gezegd: zullen wel regeldagen zijn, als Christian "live" zou drinken zou hij vaak komen, meestal om de 1-2 uur. Advies: meer gaan kolven, dat ben ik dus gaan doen, om de 2 uur (wel inspannend hoor...)
Maar het heeft geholpen!! De productie is nu echt weer omhoog gegaan en nu heb ik met 5 keer kolven weer genoeg voor 6 voedingen.
Enne... 6 weken is klassiek moment voor regeldag!!! Dus aanleggen, aanleggen en vooral niet te veel zorgen maken. Over een paar dagen is het weer voorbij.

Veel succes!!

Groetjes, Karin
Mama van Christian, 5 weken.

Hoi Karin,

Hoe is het? Ik geef op verzoek dus krijgt hij nu al 3 dagen om de 2 uur, maar hij lijkt steeds minder tevreden (ook s'nachts). Dus om dan nog meer aante leggen of evt kolven (Kolven gaat wel moeilijk, ik krijg er minder uit dan dat hij drinkt en is moeilijk als je alleenstaand bent) is dan wel erg lastig. Mijn toeschiet reflex is wel goed, eerder kwam die al een uur voor het voeden nu tijdens. Idd heb ik gehoort dat 6 weken regeldagen zijn maar al 3 dagen? en steeds meer ontevreden?

grt suuz mv Joshua 8-2 -07

Hoi Suuz,

Nog even volhouden hoor! Het zal zeker niet meevallen drie dagen aan het regelen maar het is niet heel vreemd hoor. Ik heb de volgende regeldagen al weer achter de rug. Wel een beetje vroeg want Bent is pas 10 weken (wel 6 dagen te laat geboren). De eerste paar keer als hij na 1,5-2 uur weer komt heb ik ook nog steeds zo iets van 'wat is er aan de hand' merk nu we ze weer achter de rug hebben dat hij overdag wat langere periodes tussen zijn voedingen heeft.

Succes ermee,
Judith

Terug
Bovenaan