Regeldag

<p>Hoi, </p><p>Ik heb (misschien een rare) vraag over regeldagen. We hebben een best ritme van om de drie uur voeden, waarbij hij soms wel wat eerder of later komt. Ik heb ook gehad dat ik hem te vaak aanlegde, maar dan had hij krampjes i.p.v. honger ( ik vind zijn gedrag dan erg op elkaar lijken) en dat werd er erger van. Zo om de drie uur werkt nu prima voor ons. Maar, wat als er dus een regeldag tussenkomt? Ik leg hem nu niet meer zomaar aan... Trekt zich dit dan recht doordat hij bijvoorbeeld langer gaat drinken aan de borst? of krijgt hij dan gewoon te weinig met ontevredenheid of achter blijven in groei als gevolg? Ik heb in mijn omgeving eigenlijk nooit mensen gehoord over regeldagen. <br /><br />bedankt alvast! </p>
 
Onze dochter meldde zich vaker en dronk wat langer, maar echt heel duidelijk waren die regeldagen hier ook niet. Ze had wel dat ze ging clusteren en dus heel vaak voeding wilde. Meestal van 18.00 tot 20.00 was dat en heeft een aantal weken geduurd.
 
Ik heb ook nooit echt regeldagen gehad, het kan dus zijn dat je ze niet krijgt. 


Maar als ze komen is het wel belangrijk erop te reageren. Het gevaar van 'op de klok' voeden en niet op verzoek is dat je productie zich niet aanpast aan de behoefte van je kindje. Uiteindelijk loopt het dan steeds verder terug totdat de borstvoeding helemaal stopt. 


Misschien kun je het wat strakkere ritme loslaten als je kindje wat ouder is? Dan zijn de krampjes over en kun je niet overvoeden aan de borst. 


Ook nu zou je ervoor kunnen kiezen om je zoontje wat meer te volgen en wat sneller aan te leggen. Twijfel je of het echt honger is en is de vorige voeding nog niet zo lang geleden, dan kun je hem aan de minst volle borst aanleggen. Hij krijgt daar dan niet zoveel binnen, en de melk die hij binnen krijgt is vetter en kalmeert daardoor ook de darmpjes. 
 
Dank voor jullie reacties al. Dat laatste, DPL, heb ik geprobeerd. Probleem is dat hij dan heel slordig drinkt en veel lucht inslikt. Hij lijkt dan haast 'boos' te zijn dat er wel wat komt. Vandaar ook dat ik daar mee gestopt ben. 
idd misschien als we wat verder zijn dat ik het weer anders aanpak.
tot op heden niet veel gemerkt van regeldag oid. Ik hoop eigenlijk dat dat zo blijft ?
 
Hier hadden we wel flink last van regeldagen, op internet staat precies wanneer de regeldagen ongeveer zijn, hier klopte dat! Erg ontevreden baby ?
Bij krampjes hielp hier de speen wel eens, bij honger en regeldagen echt niet..
 
De eerste regeldagen waren echt niet leuk hier. Dochterlief heeft zo'n 50 uur alleen maar bij me aan de borst willen liggen. Dag en nacht. Op een gegeven moment heeft mijn man haar meegenomen voor een autorit simpelweg omdat ik echt even een pauze nodig had. Het leek erop alsof dat haar er even uit heeft gehaald want daarna werd het minder en was het binnen een dag voorbij.
Gelukkig vielen de andere regeldagen mee. Vaker drinken, dat wel, maar niet meer continu. Soms een dag om de twee uur ipv om de drie uur wat ze normaal deed.
 
Terug
Bovenaan