Regeldag

Hoi, misschien een hele stomme vraag, weet niet helemaal of ik die kan stellen zonder een gek antwoord te krijgen, maar kan iemand mij vertellen wat een regeldag is? Dank je wel.
 
Nee hoor, dat is geen stomme vraag.
Een regeldag is een dag (of meerdere dagen) dat je kindje vaker of juist minder vaak wil drinken. In deze dag(en) verandert je kindje zijn/haar eetschema.
 
Hoi

Het is inderdaad zoals Patricia schrijft. Zo'n regeldag zorg ervoor dat als je borstvoeding geeft, je borstvoeding meer wordt. Een heel natuurlijke manier dus om je voeding te stimuleren.

Groetjes Ria
 
Dagelijks krijg ik telefoontjes of emailtjes met vragen over borstvoeding. In deze rubriek zal ik de vaak gestelde vragen behandelen.

De vraag van deze maand: "Mijn dochtertje van drie maanden krijgt borstvoeding en tot nu toe ging het heel goed. Echter, sinds een paar dagen heb ik het gevoel dat ik niet meer genoeg melk heb. Ze huilt veel, en amper anderhalf uur na de voeding heeft ze al weer honger. En mijn borsten voelen leeg aan. Ik ben bang dat mijn melk nu op raakt!"

Antwoord: "Wat je beschrijft klinkt als de regeldagen. Bijna alle moeders overkomt het: een paar dagen lang is de baby huilerig, en wil heel vaak drinken. Je hebt het gevoel droog te staan, omdat de borsten zo slap aanvoelen. Maar die melk is er wel. Ze krijgen gewoon niet de tijd om vol te lopen! Als je haar zo vaak laat drinken als ze wil, duurt het een paar dagen. En zo plotseling als het opkwam zo plotseling houdt het dan weer op. Haar kleertjes zijn te klein geworden, en je kunt zien dat ze gegroeid is.

Regeldagen komen voor rond de leeftijd van tien dagen, drie weken, drie maanden en zes maanden. Maar ook op andere momenten kunnen regeldagen voorkomen. Bijvoorbeeld als het kind een virus onder de leden heeft. Door vaak om de borst te vragen, krijgt het extra veel antistoffen binnen waardoor de ziekte bestreden wordt. Vaak merk je als ouder niet eens dat het virus er is, behalve dan aan het vele drinken.

Ook op andere momenten waarop de melk wat is teruggelopen kan je dochter vaak om de borst vragen. Als je daar aan toe geeft, komt de melkproductie weer heel snel op peil!"

(http://www.borstvoeding.com/abon/regeldagen.html)
 
Terug
Bovenaan