Regeldag???

Wat zijn jullie ervaringen met regeldagen?

De eerste 2 (bij 10 dagen en 3 weken) zijn hier onopgemerkt voorbij gegaan maar nu...

Hij is vandaag precies 6 weken, en dat merk ik.
Hij begon eergisteren al een beetje; hij was hangerig en huilerig en sliep matig, ook 's nachts terwijl hij 's nachts altijd super goed slaapt (yissen de 3 voedingen door).
Gisteren overdag heeft hij helemaal niet geslspen en dus was er 's avonds werkelijk geen land mee te bezeilen. Hij is uiteindelijk om 22.00(!!!) in slaap gevallen. Toe werd hij dus pas om 05.15 wakker, uitgehongerd. Ik zat al vanaf 04.30 beneden te kolven, ik werd namelijk om 04.00 wakker met pijnlijk volle borsten ( trouwens 210 cc gekolft, nieuw record!).
Vanaf toen tot nu komt hij iedere 2 uur, en hij krijst dan ook echr de hele buurt bij elkaar als ik niet a la minuut voed...
En tussen de voedingen ligt hij compleet buiten westen of hij is heel zielig aan het pruttelen; normaal is Warren juist een hele blije speelse baby! Hij heeft nog nooit zoveel geslapen, ik begin me echt zorgen te maken voor vanavond en vannacht.

Och meid, wat een toestand! Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar ik denk dat het zichzelf reguleert? Diederik is nu 3 weken oud en dan heb je ook regeldagen lees ik uit je bericht? Ik vind hem vandaag en gisteren soms ook wat onrustig tussen de voedingen door. En vandaag komt hij stipt om de 3 uur terwijl hij voorheen er ook wel 3,5 uur tussen liet. Nou ja, ik vind hem nog zo klein dat ik het maar laat. Ik probeer morgen wel weer wat rust in de tent te bieden, aangezien we vandaag en gisteren op bezoek zijn geweest bij familie. Ik merk dan toch dat hij onrustiger slaapt.

Nou sterkte hoor!

ik heb hier ook een onrustig kindje....
slaapt heel onrustig en zelfs tijdens de fles begint hij soms vanuit het niks te huilen...

zou het mischien ook aan het weer kunnen liggen? het is stukken kouder... verwarming, kachel aan.en dan is het ineens weer lekker en hoeft die niet aan.
geen idee of de kinderen daar last van hebben?

IK WEET HET... HET ZIJN DE SPANNINGEN VOOR SINTERKLAAS!!!! hahahahahaha

Regeldagen is toch met name als je borstvoeding geeft? Of zeg ik nu iets heel doms?

Met Wouter heb ik ook wel regeldagen gehad dat ie om de 2 uur kwam, maar met Maarten heb ik t nog niet gehad. Maar ja, hij komt hoe dan ook nog regelmatig om de 2 uur voor een voeding haha, dus misschien heeft ie elke dag regeldag ;-) Het beste is om maar gewoon toe te geven en voeding te geven als hij hapt of smakt. En onthoudt: alles is een fase! :)

Hoe is het vannacht gegaan? En inmiddels al wat meer rust in de tent?

Bij Maes en Isa ook precies met 6 weken een (ont)regeldag. Meer slapen en het hele schema ontregelen... Sindsdien (nu 3 weken geleden) zitten ze op 5 voedingen per dag ipv 6.
En ik gaf een combi van borst en fles, dus volgens mij heeft het niets met het soort voeding te maken dat je geeft.
Blijkbaar geven onze baby's uiteindelijk zelf wel het gewenste ritme aan. Mijn advies, gewoon in mee gaan en loslaten!
Sterkte..

Terug
Bovenaan