Regeldagen bij flesvoeding?

Dag Meiden,

Kevin is nu ruim 6 weken en volgens mij heeft hij last van regeldagen! Hij krijgt fles voeding en wil sinds deze week steeds vaker en meer drinken. Enkele dagen geleden ben ik begonnen met flesjes aan te bieden van 5 x 165 CC, terwijl hij op een dag max. 750 CC mag.  Hij drinkt bijna alle flesjes drinkt hij leeg en het lijkt ook dat hij eerder komt. Nu weet ik dat je absoluut niet meer mag geven dan wat toegestaan is. Ik durf hem ook geen extra flesje te geven, want hij krijgt al meer in de fles (voorheen 135CC).

Wat moet ik nu doen? Hoe zit het met de regeldagen van flesvoeding? Toch een flesje extra maken als hij komt?

Alvast bedankt!

Liefs, Loekie en Kevin (29/05/2006)
 
Hoi,

Mijn zoon Jaimy had naar ons idee ook steeds meer honger. Krampjes had hij ook heel veel. Toen hij 8 weken was kon hij al 200 op per fles. Hij dronk het gewoon op. Wij zijn toen overgegaan op Nutrilon Forte en dit werkte wel Toen zijn we teruggegaan naar 165 per fles. Bij ons werkte het alleen qua krampjes uiteindelijk niet meer, maar hij had er wel meer voldoening mee. Al moet ik zeggen hij drinkt bijna altijd alles  op wat we hem geven. Het lijkt  wel alsof er geen stop inzit.  
Misschien als je Nutrilon Forte probeert of van een ander merk dat hij meer voldoening heeft.  Tegen ons werd verteld dat het misschien aan zijn zuigbehoefte lag. Nu geven we na het eten meteen de speen. Want als de fles op is gaat hij meteen jammeren. Jaimy is nu 5 en een halve maand.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes

Jeanet ( Jaimy 07-02-2006)
 
Ik vergat iets te vragen. Je geeft 5 x 165 zag ik. Misschien als je 6 x 135 geeft dat dat meer voldoening geeft. Ik gaf namelijk heel vroeg al flessen om de 5 uur, maar hierdor had hij meer honger. Toen zijn we om de 4 uur gaan geven en ging het veel beter. Hij krijgt nu nog om de 4 uur.

Groetjes

Jeanette
 
Hoi Loekie,

Ook mijn dochter had toen ze een week of acht was ook iedere keer nog honger na de fles.
Ik mocht haar toen van het cb eigenlijk maar 150 geven maar heel vaak dronk ze 165.
Ook ik ben toen overgegaan op de nutrilon forte voor hongerige baby's.
Felina is nu 3 maanden oud en krijgt om de vier uur een fles 200cc.

Mijn schema is volgt.

Om 06:00 uur 200cc
Om 10:30 uur 200cc
Om 15:00 uur 200cc
Om 19:00 uur 200cc
Om 23:00 uur 200cc met 2 scheppen nutrix.

Succes!!!!!

Marjolein
 
Terug
Bovenaan