regeldagen of last van prikjes?

Mij zoontje is nu 12 weken. Hij wordt vandaag iedere 2 uur wakker, drinkt heel kort (ook steeds zuigen en weer loslaten, zuigen, loslaten, zuigen, loslaten enzovoort), is een uurtje wakker en gaat dan weer naar bed. Slaapt een uurtje en wordt dan weer wakker.
Hij heeft gister zijn 2e keer prikjes gehad, maar heeft daar verder geen pijn of koorts van gehad.
Wat denken jullie. Zouden dit regeldagen zijn of zou hij toch last hebben van die prikjes.
De eerste keer regeldagen heb ik niet gehad omdat er toen behoorlijk met de voeding is gerommeld, dus wij hadden gewoon eerst 6 regelweken, haha.
Maar goed hij drinkt dus steeds maar heel kort (geen wonder dat ie na  1 uur slapen weer wakker is).
Liefs Phira

Hoi Pihra,

Toen mijn dochter de eerste prikjes kreeg had ze ook geen koorts of pijn, maar ik herken het verhaal wel. Ik wist ook niet of het van de prikken kwam maar als ik je verhaal zo lees denk ik het wel. Hopelijk is het snel weer over bij ons ongeveer 3 dagen.

Groetjes Nancy

Hai Phira,

Het kunnen meerdere dingen zijn, maar het enige wat je nu eigenlijk kan doen, is gewoon met het verzoek meegaan. Wat de oorzaak ook is, je ukkie heeft heel veel behoefte aan jouw nabijheid en wil dan ook een aantal slokken drinken. Voordeel hiervan is, dat je productie inderdaad wat zal stijgen!  

Entingen kunnen onrust geven, hun lijfje is dan toch druk bezig om die stof te verwerken en antistoffen aan te maken. Op het moment dat er iets in hun lijfje gebeurt (prikjes, griepje, groeispurtje, etc) willen ze op de meest veilige plek zijn die je je maar kan bedenken. En ja, dat is in mama's armen met de borst in de mond!

Gewoon aan toegeven en je zult zien dat het snel weer beter gaat!

Groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere borstvoedende ouders doe ik bij http://www.borstvoeden.net

Terug
Bovenaan