Regeldagen

Hoi allemaal,
Onze zoon is vandaag precies vier weken oud en al heel de dag huilt hij omdat hij honger heeft. Ik geef borstvoeding dus op een gegeven moment is de voeding gewoon op. Maar Cas heeft dan nog niet genoeg. Hij blijft maar huilen. Zo'n dag heeft hij nog nooit gehad.
Kan dit al een regeldag zijn? En wat moet ik doen? Ik heb gewoon te weinig melk om hem tevreden te stellen.
Graag jullie advies!
Groetjes, Carien.
 
Mij is destijds geleerd dat bij regeldagen je de baby zo vaak mogelijk moet aanleggen. Zo begrijpt je lichaam dat de productie omhoog moet.
Alleen bij ons duurden die regeldagen bijna twee weken...
Lizzy was ontroostbaar. Wat we ook deden, niets maakte haar rustig. Ze sliep ook heel slecht, van pure uitputting soms een hazeslaapje, maar meer was het echt niet.

Uiteindelijk ben ik naar de supermarkt gegaan voor een pak flesvoeding. Dit gaf ik na de borst, zoveel als ze opkon. Super! Ze sliep weer! Dus wij ook...

Deze combi hebben we vol gehouden tot ze 12 weken was, toen ben ik op volledige fles overgegaan.

Boodschap: kijk het even aan, maar niet te lang! Regeldagen mogen max. vijf dagen duren!

Schiet me nog te binnen; het kan natuurlijk ook zuigbehoefte zijn ipv honger. Speentje of duimpje geprobeerd?

Sterkte!

gr Miriam
mv Lizzy (17 wkn)
 
wat ik heb geleert bij zo een regeldag is je baby zo vaak mogelijk aan leggen
en ff over je voeding die op is volgens mij kan dat niet opraken want je lichaam maakt steeds nieuwe aan ook als je baby aan het drinken is maakt je lichaam voeding aan er zal op den duur niet zo heel veel meer in zitten maar door je baby aan te leggen begrijpt je lichaam dat ie meer moet maken en meenstal duurt dat zo een 4 dagen nou heel veel succes er mee een oja verget zelf ook niet te rusten is erg belangrijk ga als je kindje slaapt zelf ook ff slapen kom je licham ook weer ff tot rust al is het maar een uurtje
 
gewoon steeds aanleggen. Het kan een paar dagen duren, maar op deze manier wordt je melkproductie wel hoger en zal hij op een gegeven moment wel genoeg hebben. Het kan inderdaad frustrerend zijn. Mijn kindje had vaak 's nachts zijn regeldagen. Ieder uur wilde hij drinken. ik werd er soms gek van. Maar nu geef ik toch al 5 1/2 maand borstvoeding. Sinds een week krijgt hij als laatste voeding een flesje en sindsdien slaapt hij wel wat beter 's nachts.
Probeer zelf veel te drinken en rust te nemen. Slapen wanneer je kindje slaapt. Dat komt de melkproductie ook ten goede. succes
 
vaker aanlegen, het regelt zich vanzelf dus na een tijdje heb je weer ritme terug. je borsten gaan dan ook meer aanmaken. maar het kan ook zuigbehoefte zijn zoals Miriam zegt. en laat ook niet te lang aan de borst hangen, het moet wel na een half uur (is al lang) meer dan genoeg zijn. ik deed het zelfs een uur en daar was de kraam hulp niet blij mee (en ik eigenlijk ook niet).

sterkte!
 
Klinkt als een regeldag. Ik heb het ook inderdaad gehad. Ik heb wel doorgezet en hem gewoon aangelegd als ie huilde.
Telkens als je dacht dat ie klaar was en je legde hem weg, wilde die weer.
Heel erg vermoeiend. Na 1 a 2 dagen is het wel voorbij. Succes!!
 
Herkenbaar probleem. Ik geef zelf nog steeds borstvoeding (kleine is 15 weken) en heb al het een en ander meegemaakt.
Wat werkt is rust nemen en de baby vaak aanleggen. Zelf nam ik af en toe 'ns een bruin biertje, dat hielp ook.
Dus: vertrouwen, geduld en wat rust en dan komt het vanzelf weer goed.
 
Hoi Carien,

Regeldagen zijn bedoeld om meer melk aan te maken, je doet het dus goed, je moet je kindje zo veel mogelijk aanleggen. Het kan een paar dagen duren voordat de productie opgevoerd is en dat is even doorzetten, maar een paar dagen later, is alles weer lekker rustig.
Ik zou persoonlijk niet gaan combineren met kunstvoeding, omdat je dan je productie juist niet stimuleert. Je kindje moet meer melk aanmaken en dat kan Cas niet doen als hij een fles kunstvoeding krijgt waar zijn buikje mee wordt gevuld.

Succes en sterkte!

Groet,

Petra
 
Terug
Bovenaan