regeldagen

Hoi,

Mijn kleintje is nu 2 weken en ik vraag me af hoe het ook al weer zat met de regeldagen. Wie kan mij vertellen wanneer deze ongeveer vallen.

groetjes Son

Hallo,

gefeliciteerd als eerste. Twee weekjes is nog niet erg oud.  Geniet ervan!
De regeldagen bij flesvoeding gaan min of meer volgens een vast patroon. Bij borstvoeding is er eigenlijk geen pijl op te trekken. In het Oei, ik groei-boek wordt gesproken van regeldagen bij ieder sprongetje. Dat heeft te maken met het feit dat je kindje rond die periodes meer bij zijn mama wil zijn. Niet zozeer om te drinken, maar meer voor het zoeken van troost. De regeldagen bij borstvoedingsbabies kunnen ook voorkomen wanneer de moeder moe is, een beetje ziek is of aan het menstrueren is. Het is, heb ik gemerkt, een kwestie van goed luisteren naar je kindje en af en toe gewoon toegeven aan zijn behoefte, ook al is het niet altijd honger. Wanneer hij zelf zijn ritme gaat veranderen is de regelmaat er even uit, maar die komt vanzelf weer terug.
Succes!

Ik heb 17 maanden bv gegeven en de enige keren dat er 'geregeld' moest worden, was toen ik griep had gehad en toen ik voor het eerst ongesteld was geweest.

Verder heb ik nooit van die  'standaard' regeldagen met 10 dagen, 6 weken etc. gehad.

Maak je vooral niet druk over regeldagen, zolang je op verzoek voedt, regelt het zich allemaal vanzelf. Als je kindje een periode echt heel vaak wil drinken, kun je een bv-dagje inlassen: dan ga je lekker rustig een dagje met je kindje op bed liggen. Boekje erbij, thee erbij en bij iedere kik aanleggen. Af en toe wat met je kindje spelen, lekker slapen, maar vooral: vaak aanleggen.

Groetjes,
Helena

Terug
Bovenaan