Regeldagen

He meiden,

Veda is nu 3,5 maand, 5,5 kilo en 60 cm, en ze drinkt 5 flessen van 150cc met 5 schepjes.

Nou is ze de afgelopen dagen zooooo onrustig, veel huilen, weinig slapen en slecht te troosten.

Volgens oei ik groei, begint nu de fase van 6!!!!!! weken, met een donderwolk. Yes! Bij Raff klopte dat schema aardig, hoe zit het bij jullie? Ook zoveel onrust rond die tijd?

Ik ben vandaag begonnen met de fles ophogen naar 180cc, ze lijkt het dan iets langer vol te houden, maar het is nog steeds geen feestje! :)

Groetjes Femke

Hey,

Sepp is ook 3,5 maand. Ook zo'n beetje hetzelfde gewicht en lengte. Ik ben langzaamaan de voeding aan het ophogen. Hij krijgt nu 3x 180cc, 1x 150cc en 1x 120cc ('s avonds om 22.30u).

Sepp huilt nooit zoveel. Vorige week had hij een paar hangerige dagen, maar echt huilen en onrust, dat niet. Slapen doet hij ook niet veel overdag.

Ik heb het boek Oei ik groei ook gelezen, maar ik vind het heel moeilijk om bij Sepp die onrustige fases te herkennen. Ik merk niet dat hij ineens veel meer kan, of even iets niet meer doet omdat hij in een fase zit.
Het gaat in kleine stapjes bij hem vooruit of ik zie het niet zo goed???

Succes met de fase van Veda :). Erg leuke naam, trouwens. Had ik nog niet gezegd.

x

He Marina,

Bedankt voor je berichtje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die fases ook niet heel duidelijk herken hoor. alleen dat schema voorin met die zonnetjes en donderwolkjes, komen aardig overeen met de stemming van Veda! Normaal huilt ze helemaal niet, ik denk dat ze de afgelopen dagen meer heeft gehuild dan in haar hele leventje. Hahah. Pittige fase moet ik zeggen! Maar goed, komen we wel weer doorheen.

Groetjes

Hey Femke,

Ik heb het oei ik groe boekje niet, maar ben even benieuwd wat de fase van 6 weken met een donderwolk bedoeld!

Laura werd bij 12 weken heel onrustig en dat heeft 3, 5 week geduurd. Van een hele lieve, tevreden, doorslapende, goed etende baby opeens 180 graden de andere kant op! Hoewel, ze is altijd lief :). Slecht eten, vaker wakker en meer huilen uit het niets. Kon het echt niet plaatsen. Opeens was het weer over en als ze een kwartier per week huilt nu, is het veel! Gelukkig gaat het weer over!!!

Succes met Veda!

Hey Femke,

Lars heeft wel een keer gehad dat hij onrustig werd, maar dat lag aan zijn voeding dus die hebben we toen opgehoogd en toen was het goed.
Ik heb het boekje niet maar ben ook benieuwd wat er met een donderwolk bedoeld wordt :)
En 6 weken lijkt me erg lang... Hoop dat Lars hier geen last van krijgt (wat er ook mee bedoeld wordt :))
Hij is ruim 4 maanden maar huilt eigenlijk nooit. Net als wat Jacqueline zegt als hij een kwartier per week huilt is het veel.

Succes ermee in ieder geval en hoop dat het geen 6 weken gaat duren!

Liefs Kim

He meiden, het boek oei ik groei, gaat over de ontwikkeling van 0 tot 1 jaar. Er staat heel nauwkeurig beschreven wat wanneer en in welke fases ongeveer gaat plaatsvinden. Ik moet eerlijk zeggen, dat het heel erg vooruitstrevend is, dus als je een kleine beetje onzeker bent, dan helpt dit boek je echt niet! Er hoort een schema bij, die in weken aangeeft wanneer er een ontwikkeling plaats vind. Ook wel sprongetje genoemd. De meeste kids zijn daarbij wat hangerig en huilerig. Dat zijn de weken met een donderwolk. Na de weken met de donderwolk komen vaak weken met een zonnetje. Dan gaan ze hun net geleerde ontwikkeling in praktijk brengen, en zijn ze weer heel vrolijk. Ik zal eens kijken of ik dat schema ergens online kan vinden. Bij ons klopt dat steeds aardig. Wel grappig om eens naar te kijken. Al moet je je er niet teveel van aantrekken. Maar als Veda onrustig is, en ik kan geen oorzaak vinden, kijk ik in het schema, en 9 van de 10 keer, zit ze dan in een sprongetje.

Liefs

Terug
Bovenaan