Regelmaat baby creëren

<p>Hoi mama's,</p><p>Ik vroeg me af hoe jullie dit doen en wat jullie ervaring is. Ik ben 12 juli bevallen van een dochtertje , ze word dus deze week 9 weken. Nu heb ik alleen nog niet echt een ritme met slapen, ze is overdag veel wakker en s'nachts slaapt ze soms een aantal uur door maar ook vaak dat ze om de 3 uur wakker is. Natuurlijk is ze nog super jong en kan het ook niet dat ze al echt een ritme heeft, maar vroeg me af of jullie tips hebben, laten jullie je kindjes ook wel eens in de box/kinderwagen slapen, of gewoon naar bedje ? En als ze door slapen over dag , kan je ze dan het beste gewoon laten slapen of echt wakker maken voor de voeding? .</p><p>Dank jullie wel alvast :)</p>

Lastig hé... een ritme voor een baby creeëren, onze dochter is van 10Juli en slaapt overdag vaak beneden in de kinderwagen & soms sleepyhead. We leggen haar ook wel eens op haar kamertje (met babyfoon), maar vind het ook wel fijn als ze dicht bij is, als ze bijv. haar speentje wil.
overdag slaapt ze soms meer als in de avond, ‘s avonds vind ze het gezellig bij ons, en leggen haar dan vaak tussen ons in op de bank, in de sleepyhead, vaak slaapt ze dan wel weer. Maar is wel wat onrustig, maar na haar laatste fles van 22u slaapt ze laatste tijd lekker door tot 5:00/6:00u. Het mooiste is elke ochtend 6u wakker voor fles, om wat ritme te krijgen, maarja soms word ze ook wel 5u smakkend wakker voor de fles en heb je hele dag andere tijden. Lastig dit hoor?
je moet ook doen waar jij je goed bij voelt, maar lees wel veel hier dat kindjes overdag boven slapen. 

In het boek droomritme hebben ze het liefst dat je 1 slaapplek voor je baby jebt geloof ik, maar ik houd er twee aan: wiegje en kinderwagen. Ik maak me wel nu al druk hoe het moet als hij overgaat naar zn eigen kamer en ledikantje, maar misschien vindt hij het zelf wel geen probleem ?. 
Volgens mij is de regel een beetje dat een slaapje overdag niet meer dan 2/3 uur mag duren, omdat het anders snachts moeilijker wordt of dag/nachtritme omslaat.
Ritme komt denk ik vanzelf. Er is bij ons een soort van ritme waarvan steeds afgeweken wordt door sprongetjes, krampjes en andere onrust. ?

Wij hadden op die leeftijd ook geen regelmaat. Wel hield ik vanaf een week of 3 het bedje en kinderwagen aan als slaapplek (en op mij als hij dan in slaap viel). Maar ging eigenlijk automatisch, omdat hij in de box niet ging slapen. 
Overdag liet ik 'm niet langer dan 3 uur achter elkaar slapen, maar dat was meer omdat we dit 1x wel deden en meneer het toen om 1 uur 's nachts dag had :') overdag hield ik de wakkertijden voor zijn leeftijd aan, totdat hij dit zelf echt goed ging aangeven. Onze zoon had z'n onrustige uurtjes vaak in de middag. En na de laatste fles lieten we hem slapen totdat hij zelf kwam. Dat was eerst van 1 tot 6 en met 3 maanden van 11 tot 6.

Ik heb onze man vanaf 7 weken iedere dag om 12u in zijn bedje gelegd, duurde ongeveer 3 dagen en vanaf toen tot nu slaapt hij dagelijks van 12/12:30 tot 14/14:30.. 
De slaapjes tussendoor lijken enigzins in een ritme te verlopen, maar wil ook vaak genoeg zijn dat hij niet slaapt, korter, langer of later.. 
de nacht is altijd van 23-7 of 22-6 op werkdagen.. 
besef me heel goed dat we heel veel mazzel hebben, maar denk dat je een deel regelmaat kunt bieden door dezelfde tijden aan te hoiden met voeding (makkelijker bij kv natuurlijk) en in bed leggen.. De ene baby voegt zich snel, de ander heeft (veel) langer nodig.. 

Terug
Bovenaan