Regelmaat (en inbakeren)

Hallo,

Iemand  het boek 'Regelmaat en inbakeren' gelezen? En toegepast?

Ik heb het gelezen, omdat Senne na haar ziek zijn het ritme totaal kwijt was. Ze huilde ontzettend veel en viel bijna alleen nog op de arm, in de draagzak, tijdens het wandelen of tijdens het autorijden in slaap. Het leek wel alsof ze er een nieuw zintuig bij had, want zodra ik ook maar probeerde haar in bed te leggen, werd ze wakker en begon weer te huilen. Als ik haar wakker in bed probeerde te leggen (wat we de eerste weken altijd hebben gedaan) begon ze gelijk hysterisch te huilen. Héél vermoeiend voor mij, maar ook voor haar.

Ik vond het lezen van het boek al een opluchting op zich, omdat ik er veel in herkende. Ik ben dus gelijk begonnen met regelmaat zoals in het boek beschreven. Inbakeren doe ik (nog) niet, omdat het denk ik niet nodig is bij Senne. En jawel hoor: de eerste keren brullend in bed, maar nu slaapt ze steeds  tevreden in haar eigen bedje en als ze wakker is is ze weer mijn vrolijke meisje. Als je kindje alleen huilt bij honger of pijn moet je hem/haar natuurlijk oppakken en troosten, maar het kan blijkbaar dus ook zijn dat je kindje huilt van vermoeidheid en je dit alleen maar versterkt.

Ik ben heel benieuwd of het bij Senne zo goed blijft werken (we zijn tenslotte pas twee dagen bezig) en of er meer mensen zijn met hele positieve of juist negatieve ervaringen.

Groetjes,
Dionne (mama van Senne 27-2)

Hoi Dionne,

Ik heb bij Lisa (nu 20 maanden) in het begin heel veel gehad aan dat boek! Ik heb haar wel ingebakerd maar je kunt het ook gebruiken zonder inbakeren. Wat een geluk voor je dat je al zo snel profijt hebt van het boek, ik had dat ook al hadden we een paar dagen later wel een dipje. Toen lukte het even niet maar we hebben het doorgezet en hebben er nu nog profijt van. Je moet het wel heel consequent opvolgen, en eventuele oppas ook, want anders is al je moeite voor niets geweest. Heel veel succes verder!
Fleur (Cas 25 maart 2007 en Lisa 24 juli 2005)

Hoi Dionne,

Hier ook een mama die ritme en regelmaat toepast, en wel met inbakeren. Evi heeft het echt nodig. Uit bed, drinken, lekker knuffelen, in de box of in het wippertje en bij de eerste tekenen van slaap gaat Evi weer lekker naar bed. Dit gaat prima en ze is erg tevreden. Als we ergens naar toe gaan probeer ik het ook aan te houden. Als ik ze te lang op hou, raakt ze over haar slaap heen en overstuur. En gaat zij helemaal niet meer slapen.
Soms denk ik dat ze moe is en heb ik het mis, dan leg ik ze in bed en dan wordt het brullen. Dan haal ik ze er gewoon weer uit en probeer ik het later weer. Inbakeren ben ik inmiddels aan het afbouwen, ze is nu bijna 15 weken en ze is er aan toe.

groetjes Sonja

Hoi,
ook ik heb het boekje toegepast. Inderdaad de eerste 2 dagen perfect. In het boekje staat geschreven dat ze rond de 3-5 dagen terug kunnen vallen in hun oude ritme omdat ze uitgeslapen zijn. Mijn dochter was dus met dag 3 uitgeslapen! Toch volgehouden, bij de eerste tekenen van vermoeidheid in bed, dan maar even krijsen. Soms duurde het wel een half uur, met tussenpozen van 1-2 min. Werken met een kookwekker is aan te raden, soms lijkt het alsof je kindje al langer huilt dan in werkelijkheid. Bij ons heeft het uitstekend resultaat. We begonnen toen ze 3 weken was. Nu   is ze 7 weken en is ze wat meer wakker. We laten haar dan zelf spelen in de box. Gaan wij met haar spelen dan wordt ze juist weer actiever en wil ze niet slapen.Bij de eerste gaap direcht naar bed, kusje en lekker slapen. Volhouden dus, al blijft het soms moeilijk.
Ik wilde haar niet inbakenen omdat ze juist graag met haar armen boven haar hoofdje ligt. Gelukkig is inbakenen ook niet nodig geweest.
Succes ermee!!
Groetjes, Anne

Ik heb het gelezen en toegepast, met inbakeren, en het werkt redelijk. Helaas slaapt onze dochter overdag nog steeds niet goed, maar beter dan voorheen. Ik denk dat het sowieso fijn is boor babies om voorspelbaarheid te ervaren. Lotta is nog steeds een pittig ding en huilt altijd voor het slapen, maar wie weet hoe ze zonder de regelmaat en de bakerdoeken zou zijn... Ik gun haar ieg een veilige voorspelbare wereld dus blijf consequent doorgaan, ook al is het hier geen wereld van verschil.
Gr irene

Hoi,

ik heb het boekje ook gelezen en ben meteen begonnen met het bieden van regelmaat aan onze Stijn (morgen 6 weken). Helaas bleek de box geen succes, heeft daar niet naar zijn zin. We hebben op dit moment het ritme: wakker worden, verschonen, eten, even op schoot spelen en bij de eerste tekenen van vermoeidheid inbakeren en naar bed. We zijn nu 3 dagen bezig en hij slaapt al een stuk beter overdag. Gelukkig slaapt hij 's nachts tot nu toe ook nog goed, ik was bang dat hij misschien uitgerust zou zijn en 's nachts niet meer zou slapen.
Verder is Stijn een heel beweeglijk mannetje dat erg veel spanning in zijn lijfje heeft. Heeft iemand ervaring met een bezoek aan  de ostheopaat voor een kindje zoals Stijn: erg beweeglijk, veel spanning in zijn lijfje, soms overstrekken.

groetjes,
Kiki mv Iris 2 jaar en Stijn 6 weken  

ik probeer het ook toe te passen maar vind het soms wel moeilijk omdat mijn zoontje vaak al weer snel wakker wordt, hij heeft dagen dat hij wel goed slaapt maar ook dagen dat hij dus vaak na een uurtje in bed alweer wakker wordt, weet dan ook niet zo goed wat ik moet doen. Meestal laat ik hem ook wel even huilen, soms valt hij dan ook weer in slaap maar soms ook niet terwijl het dan echt nog geen tijd is voor zijn voeding, (geef flesvoeding). Hij is dan nog wel moe maar toch weer wakker. Ik twijfel erg om een bakerzak te gebruiken, hoor op zich wel goede verhalen maar ben erg bang voor het afbouwen want hoor dat dat ook wel weer erg moeilijk kan zijn.
Als iemand tips heeft lees ik graag mee.
groetjes Kim

hoi

mijn zoontje word ook steeds na een uur of eerder alweer wakker in bed
op cb zeggen ze, gewoon in bed blijven doen na de fles
als ie wakker word kijken of ie verder gaat
anders eruit halen en evt wandelen
nou dat werkt niet
volgens hun moet hij het nog leren lang te slapen, en komt dat vanzelf

hij is nu 11 weken, en tot 6 weken sliep hij altijd
dus al 5 weken hazeslaapjes

ik heb de bakerzak, maar merk geen verschil hier

groetjes riana