Regelmaat en slapen

<p>Goedemorgen,</p><p>Overal hoor en zie je dat regelmaat zo belangrijk is bij baby's. Mijn dochter is bijna 13 weken waarbij ik de voedingen op vaste tijden geef overdag. Echter, tussen  de voedingen door is er nooit een zelfde slaapritme. Dit is elke dag anders. De ene keer slaapt ze in de ochtend 2 uur na de fles en de andere keer een half uur. Ze is gemiddeld 1 uur tot 1,5 uur per keer wakker. Na de fles van 18.30uur slaapt ze soms tijdens de fles al in en soms pas een uur later. Ik leg haar wel elke keer om 19.00 uur  in bed. Voor de fles van +/- 23.00uur moet ik haar altijd uit een diepe slaap halen. De volgende fles krijgt ze weer om 6.30 uur in de ochtend, alleen slaapt ze niet door. Ze wordt altijd rond 3 uur snachts wakker voor haar speen. De ene keer valt ze weer in en de andere keer blijft ze spoken tot 4 uur of langer. Ze blijft woelen maar heeft naar mijn idee geen honger. Als ze honger heeft, laat ze dat altijd duidelijk weten. Wellicht is ze nog te jong om iets langer door te slapen maar ik lees zo vaak dat baby's na de fles van 11 tot minstens 5 uur doorslapen.</p><p>Waar ik naar op zoek ben zijn tips voor de regelmaat overdag en evt. Tips voor het slapen. Ik weet dat dit laatste voor sommige baby's gewoon nog niet kan maar tips zijn altijd welkom.</p>
 
Het slaapritme is bij ons overdag ook altijd anders. Iedere dag weer. Ik kan nooit ervan op aan dat ik lang tijd heb voor mijzelf of het huishouden als ik thuis blijf. Volgens mij zijn hier geen echte tips voor. De kleintjes worden groter en gaan steeds meer wakker zijn. En op sommige dagen zijn ze vermoeider en slapen ze meer. Ik ga gewoon met haar flow mee. Het is een wat lastige fase omdat ze de box of wipstoel niet lang nog leuk vindt tenzij wij er heel actief bij blijven. Stimulatie spel vind ik leuk om te doen. Alleen om haar nu rustig te houden door er al die tijd (tot de volgende fles) is ook geen optie. Dan kan ik helemaal geen kant op. Negen van de tien keer neen ik haar gewoon in de draagdoek. Zij slaapt vaak weer snel en ik heb mijn handen vrij.
Onze laatste fles is om 24uur en daarna laten we haar vanzelf voor de nachtvoeding komen. Dit is tussen 4-5 uur tegenwoordig. Daarna weer om 8uur. Hier kan ik je geen tips in geven. Weet je zeker dat ze geen voeding tussendoor meer nodig heeft?
Succes!
 
 
Je zou ook een slaapzakje kunnen proberen. Dat heeft bij ons in die periode goed geholpen. 
Wij hebben eigenlijk hetzelfde (gehad). De ene nacht slaapt meneer wel door tot 7 en de andere nacht wordt hij even wakker voor speentje / aai over de bol. Eigenlijk vrijwel nooit echt honger. 
Het is lastig maar denk dat het er wel een beetje bij hoort. Even eruit, laten weten dat je er bent en meestal slapen ze dan weer goed verder. 
Wij hadden met 13 weken overdag ook nog niet echt een ritme. Het verschilde steeds wel. Wat mij heeft geholpen is de max wakkertijd aan te houden. Voor 3 maanden is dat volgens mij 1,5u. Dus als je kindje 1,5u wakker is geweest, klaar maken om te gaan slapen. 
Ik las ook dat baby’s een slaap cyclus hebben van 45min. Mijn zoon werd vaak na die tijd eventjes wakker, maar als ik hem liet liggen viel hij vaak weer gewoon in slaap. Wie weet heb jij er ook iets aan! 
 
Terug
Bovenaan