Regelmaat en slapen

<div class="masthead masthead--fixed" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; background-image: initial; background-position: initial; background-size: initial; background-repeat: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; box-shadow: rgba(0, 0, 0, 0.05) 0px 5px 5px; position: fixed; z-index: 500; width: 360px; left: 0px; right: 0px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 15px; top: 0px;"><div class="masthead__content" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0px auto; max-height: 50px; max-width: 1024px; position: relative;"><nav class="sitenav nav--topmenu" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; position: fixed; top: 50px; bottom: 0px; left: 0px; right: 0px; transform: translateY(-120%); transition: transform 200ms ease-out 0s, -webkit-transform 200ms ease-out 0s; overflow-y: scroll;"><ul id="primary-menu" class="nav__list nav--inline ga-track" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0px; padding: 0px; list-style-type: none; background-image: initial; background-position: initial; background-size: initial; background-repeat: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial;"><li class="nav__list-item menu-item menu-item-type-taxonomy menu-item-object-fase_thema menu-item-10006480 menu-item-has-children" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; float: left; width: 360px;">Schoolkind<li class="nav__list-item menu-item menu-item-type-custom menu-item-object-custom menu-item-10006896 menu-item-has-children" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; float: left; width: 360px;">Shop<li class="nav__list-item submenu-single menu-item menu-item-type-custom menu-item-object-custom menu-item-10007764" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; position: relative; width: 360px; float: left;">Voordeelpas<li class="nav__list-item desktop-excepted menu-item menu-item-type-post_type menu-item-object-page menu-item-10008028" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; display: inherit; float: left; width: 360px;">Zwanger- & Babybox<li class="nav__list-item submenu-single menu-item menu-item-type-custom menu-item-object-custom menu-item-10006897 menu-item-has-children" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; position: relative; width: 360px; float: left;">Meer</nav></div></div><div class="nav-shadow" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; bottom: auto; visibility: hidden; position: fixed; left: 0px; right: 0px; transition: all 600ms ease-in 0s; top: 0px; z-index: 100; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 15px; background-color: #eaeded;"> </div><div class="sm-ads sm-ads--center" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; text-align: center; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 15px; background-color: #eaeded;"><div id="top-billboard-mobile" class="sm-ads__billboard sm-ads__billboard--mobile sm-ads--center" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; padding: 0px; position: relative; width: 360px; z-index: 450; margin-top: 50px;"><div id="m-h1" class="sm-wp-tealium sm-wp-tealium__h1 sm-wp-tealium__m-h1" style="box-sizing: inherit; outline: 0px;"><div id="VMspot_15516848593563273_23621333" style="box-sizing: inherit; outline: 0px;"><div id="div_utif_VMspot_15516848593563273_23621333" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; display: inline;"><iframe id="utif_VMspot_15516848593563273_23621333_e4dada99-245c-424e-83ec-ab55764aa353" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin-bottom: 10px; border-width: 0px; border-style: initial;" tabindex="-1" name="utif_VMspot_15516848593563273_23621333_e4dada99-245c-424e-83ec-ab55764aa353" width="320" height="100" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe></div></div></div></div></div><div id="content" class="site__content" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0px auto; max-width: 1024px; position: relative; z-index: 1; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 15px; background-color: #eaeded;"><div class="article__container" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; padding-bottom: 20px;"><div class="article__main js-stick-in-parent" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; background: #ffffff; clear: both; float: left; margin-bottom: 20px; width: 360px;"><div class="breadcrumbs breadcrumbs--forum" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; color: #95a5a6; font-size: 14px; line-height: 20px; margin: 30px 0px 0px; padding-left: 20px;"><span style="box-sizing: inherit; outline: 0px;">Home</span> > <span style="box-sizing: inherit; outline: 0px;">Forums</span> > <span style="box-sizing: inherit; outline: 0px;">Baby</span> > <span style="box-sizing: inherit; outline: 0px;">Voeding</span> > <span style="box-sizing: inherit; outline: 0px;"><span class="post post-topic current-item breadcrumbs__breadcrumb--unlinked" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; color: #4a5253; font-family: ProximaNovaA-Bold, Helvetica, sans-serif;">Regelmaat en slapen</span></span></div><div class="article__container--padding" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; overflow: hidden; padding: calc(10px) 20px;"><div id="bbpress-forums" class="single-topic" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; background: transparent; clear: both; margin-bottom: 20px; overflow: hidden; font-size: inherit;"><h1 class="single-topic-title" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; font-size: 1.8em; margin: 0px; font-family: ProximaNovaA-Bold, Helvetica, sans-serif; font-weight: normal; line-height: 1em; border-top: none !important; border-right: none !important; border-bottom: 2px dashed #eaeded; border-left: none !important; border-image: initial !important; clear: none; padding-bottom: 10px;">Regelmaat en slapen</h1><ul id="topic-10175165-replies" class="forums bbp-replies" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 30px 0px 0px; padding: 0px; background: none; list-style: none; font-size: 12px; overflow: hidden; border: none; clear: both;"><li class="bbp-body" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; background: none; margin: 0px; list-style: none; padding-bottom: 0px; clear: both; border-right: 1px solid #eaeded; border-bottom: 1px solid #eaeded; border-left: 1px solid #eaeded; border-image: initial; border-top: none;"><div class="reply-wrapper reply-wrapper--topic reply-wrapper--odd" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; clear: both; background-color: #f7f8fa; border: 2px dashed #bfd9e7; margin: 0px -1px -1px;"><div id="post-10175165" class="bbp-reply-header" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin-bottom: 0px; overflow: hidden; padding: 20px 15px 0px; border: none; clear: both; background: transparent; position: relative;"><div class="bbp-meta" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; position: relative;"><div class="bbp-reply-author" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; float: none; width: auto; margin: 0px; min-height: 0px; padding: 0px 100px 0px 0px; position: relative; font-size: 14px; line-height: 19px; height: auto;">Gebruiker10110800</div><span class="bbp-reply-post-date" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; float: left; font-size: 11px; right: 0px; line-height: 24px; position: absolute; top: 0px;">04/03/2019 om 08:28</span><span class="bbp-admin-links" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; float: left; color: #dddddd; clear: left; width: 286px; margin-top: 5px; padding-top: 5px;">REACTIE | REPORT</span></div></div><div class="odd bbp-parent-forum-1009652 bbp-parent-topic-10175165 bbp-reply-position-1 user-id-10110800 topic-author post-10175165 topic type-topic status-publish hentry" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin-bottom: 0px; overflow: visible; padding: 10px 15px; background-color: #fbfbfb; position: relative;"><div class="bbp-reply-content" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0px; padding: 0px; clear: both;"><div id="ovn-bbp-quote-10175165" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; font-size: 17px;"><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">Goedemorgen,</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">Overal hoor en zie je dat regelmaat zo belangrijk is bij baby’s. Mijn dochter is bijna 13 weken waarbij ik de voedingen op vaste tijden geef overdag. Echter, tussen  de voedingen door is er nooit een zelfde slaapritme. Dit is elke dag anders. De ene keer slaapt ze in de ochtend 2 uur na de fles en de andere keer een half uur. Ze is gemiddeld 1 uur tot 1,5 uur per keer wakker. Na de fles van 18.30uur slaapt ze soms tijdens de fles al in en soms pas een uur later. Ik leg haar wel elke keer om 19.00 uur  in bed. Voor de fles van +/- 23.00uur moet ik haar altijd uit een diepe slaap halen. De volgende fles krijgt ze weer om 6.30 uur in de ochtend, alleen slaapt ze niet door. Ze wordt altijd rond 3 uur snachts wakker voor haar speen. De ene keer valt ze weer in en de andere keer blijft ze spoken tot 4 uur of langer. Ze blijft woelen maar heeft naar mijn idee geen honger. Als ze honger heeft, laat ze dat altijd duidelijk weten. Wellicht is ze nog te jong om iets langer door te slapen maar ik lees zo vaak dat baby’s na de fles van 11 tot minstens 5 uur doorslapen.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">Waar ik naar op zoek ben zijn tips voor de regelmaat overdag en evt. Tips voor het slapen. Ik weet dat dit laatste voor sommige baby’s gewoon nog niet kan maar tips zijn altijd welkom.</p></div></div></div></div></div></div></div></div></div>
 
Hi allebei, 
dit is de eerste keer dat ik een kijkje neem op het forum en ik lees meteen dat wij in hetzelfde schuitje zitten! 
Ik sta er alleen iets anders in dan jullie, dus misschien kunnen we elkaar toch een beetje helpen. 
Wij hebben een zoon van 11 weken oud. Ook hij slaapt overdag de ene keer langer dan de andere keer. Naar mijn mening is dat geen probleem omdat de nadruk van slapen tijdens de nacht ligt, niet overdag. Overdag slaapt hij in zijn eigen bed, met de gordijnen open (zodat er onderscheid gemaakt wordt tussen dag en nacht), de ene keer een uur (dan geef ik zonder iets te zeggen nog een keer zijn speentje, meestal slaapt hij dan nog even verder), de andere keer anderhalf uur, soms moet ik hem er uit halen voor zijn volgende fles. Wanneer ik merk dat hij echt uitgeslapen is begroet ik hem met veel enthousiasme zodat hij weet dat het oke is om wakker te zijn. 
Zijn schema is als volgt;
07:00/07:15 fles, uitbuiken-spelen-naar bed
11:00/11:15 fles, uitbuiken-spelen-naar bed
15:00/15:15 fles, uitbuiken-spelen-naar bed-niet te lang laten liggen zodat hij een uurtje wakker is voor de fles van 19:00
19:00/19:15 fles, uitbuiken-naar bed (het wordt nooit later dan 20:00). Hij slaapt dan door tot 23:00, wij halen hem in stilte uit bed, hij krijgt dan z'n laatste fles en slaapt verder.
En dan gebeurt er wat er bij jullie ook gebeurt; rond de klok van 04:00 begint hij te mormelen. Ik weet inmiddels dat dit geen vraag om voeding is. Voor die kleintjes is het nog lastig om hun korte slaapjes aan elkaar vast te plakken. Ik geef hem dan in rust zijn speentje. Een half uur later herhaald dit zich weer. Er zijn dagen dat ik de energie heb dit vol te houden tot de dag weer begint. Er zijn ook dagen dat ik daar geen energie voor heb, dan neem ik hem mee naar ons bed en slapen we allemaal door tot de nieuwe dag begint. Ik besef mij dat wat ik nu vertel, niet consequent is en dat hij hier aan kan wennen. Maar, een kind van 11 weken, of 13 in jullie geval, kan je naar mijn mening nog niet verwennen en slaap trainen wordt vanaf vier maanden geadviseerd. Dus als wij aan slaap toe zijn, dan slapen we gewoon in ons bed verder.
Er wordt geadviseerd te wachten met slaaptrainen tot je baby'tje vier maanden oud is. Daar zijn verschillende methodes voor. Wat het in ons geval in zal houden is dat wanneer hij rond de klok van 04:00 begint te mormelen, ik zal laten weten dat ik in de buurt ben maar hem er niet meer uit ga halen. Tot de dag gaat beginnen, en dan weer met alle enthousiasme uit bed halen zodat hij weet dat het oke is om wakker te zijn. De eerste nachten zullen ruk en doodvermoeiend zijn, maar ik geloof dat als we dan voet bij stuk houden, hij het snel door zal hebben. 
Ik probeer er zelf flexibel en relaxt in te staan. Want uiteindelijk zal geen enkele dag of nacht zal hetzelfde zijn. Het blijven baby's, geen robots :) 
Lieve groetjes!
Qu 
 
 
Hebben jullie white noise geluiden al geprobeerd? Werkt bij mij super als de kleine wakker wordt uit de lichte slaap cyclus, ze valt dan binnen 5/10 min weer in slaap. Krijgt mijn uk nog nachtvoeding, dus kan niet helemaal meepraten, maar wie weet werkt het.
YouTube heeft 10 uur durende audiofragmenten van white noise. Tablet/laptop/telefoon hard aanzetten als ze naar bed gaan en kijken of het werkt. En als dat werkt zou je een Zazu knuffel kunnen kopen. Zazu heeft hartslag knuffels die aangaan als je kindje huilt.
Ben benieuwd..! Succes!
 
Terug
Bovenaan