regelmaat in slapen

Hallo dames

Weer een berichtje van mij over slapen.
Ik heb een zoontje van bijna 15 weken.
S'nachts slaapt hij prima 19.15 naar bed 21.30 flesje slaapt vervolgens tot 07.45 tot ik hem wakker maak voor zijn flesje en gaat daarna weer na bed voor een slaapje.( tot 10.00/10.15) Niks mis mee zou je zo zeggen, maar s'middags slapen?? ho maar.
Vaak is het zo dat als hij de fles heeft gehad om 12.00 dat hij tijdens de fles al slaapt maar aan het einde van de fles word hij weer wakker, klaar wakker zelfs. Al vaak genoeg geprobeerd om hem in bed te leggen en gewoon te laten huilen maar ook dat helpt niet.
Vandaag weer wat anders geprobeerd, meneer werd vanochtend pas om 10.45 wakker.
Na dus een slaap van in totaal 15.5 uur (19.15 tot 10.45) hem dus maar eens wat langer wakker gehouden, hem om 14.45 flesje gegeven en daarna naar bed gedaan. 15.15 lag meneer in bed 15.25 was hij stil en werd vervolgens om 16.00 wakker. heeft daarna niet weer geslapen tot 19.15 hem in bed gelegd heeft vervolgens voor het eerst ruim een half uur gehuild s'avonds ( was nu waarschijnlijk weer oververmoeid)
Nou dames ik hoop echt dat iemand mij eens een goed advies kan geven want ik word hier niet vrolijk van .
Is het normaal dat een baby 8.5 uur op is overdag en dan pas weer naar bed gaat, lijkt mij toch niet.
Graag jullie reactie!!!

Groet
 
Hallo

Eeen baby kan een klein tukkie doen, en al weer bijgetankt zijn. Het is echt heel verschillende hoe ze slapen, heeft ook te maken hoe het karakter van je kindje is.
mijn dochterje sliep de eerste 2 mnd steeds direcht na de voeding tot de volgende voeding. Als ik dan bij mijn andere vriendinnen kwam die hun kindje kwa leeftijd een verschil hadden van 3'á 6 weken. zeiden. "Goh die van jou slaapt ook altijd, de mijne slaapt als ik geluk heb 3 keer een half uurtje per dag.

en nu is het anders som, zij slapen en 2 x 2 á 3 uur overdag. en de mijne??? de ene dag helemaal niet, de andere dag hele korte hazeslaapjes van 15 tot 40 min. en andere dagen ineens 2 uur achter één en de rest van de dag niet.

Ik zou zeggen kijk het aan, al liggen ze op bed ze rusten toch uit zei mijn moeder. Ze liggen dan in een rustige omgeven en een bekend bedje en dan krijgen ze hun rust.

En over een tijdje kan jou kindje zo weer van slaapritme veranderd zijn. maak je geen zorgen, als ze echt moei zijn dan pakken ze hun slaapjes echt wel.

succes!
 
Mijn zoontje rohan slaapt overdag ook bijna niet (hij is nu 5 maanden) als hij 1.5 uur slaapt is het veel... Ik heb me erbij neergelegd, hij is ook niet verevelend; dus heb ik de hele dag een wakkere baby. Hij  vertoont dit gedrag vanaf dat hij 12 weken is, ik herken dus het probleem. Elke baby is anders qua slapen die van jouw (en mij)  is gewoon wakker.  
 
Hoi,

Wat een opluchting om te lezen dat mijn dochtertje Meike (5,5 maand) niet de enige is met korte slaapjes. Ze slaapt over een dag ook heel weinig maar is wel (bijna) altijd vrolijk. Ik heb geprobeerd haar langer op bed te houden na haar korte slaap maar dan kan ze zo een half uur tot drie kwartier echt huilen. Ik merk dat ik hier ook helemaal niet gelukkig van werd, dus ik leg me er maar bij neer. Over het algemeen slaapt ze 's avonds en 's nachts goed en dit vind ik het belangrijkst.

Groetjes,
Jiska
 
quote: quentin schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-12-2005 20:32:05'));

Hallo dames

Weer een berichtje van mij over slapen.
Ik heb een zoontje van bijna 15 weken.
S'nachts slaapt hij prima 19.15 naar bed 21.30 flesje slaapt vervolgens tot 07.45 tot ik hem wakker maak voor zijn flesje en gaat daarna weer na bed voor een slaapje.( tot 10.00/10.15) Niks mis mee zou je zo zeggen, maar s'middags slapen?? ho maar.
Vaak is het zo dat als hij de fles heeft gehad om 12.00 dat hij tijdens de fles al slaapt maar aan het einde van de fles word hij weer wakker, klaar wakker zelfs. Al vaak genoeg geprobeerd om hem in bed te leggen en gewoon te laten huilen maar ook dat helpt niet.
Vandaag weer wat anders geprobeerd, meneer werd vanochtend pas om 10.45 wakker.
Na dus een slaap van in totaal 15.5 uur (19.15 tot 10.45) hem dus maar eens wat langer wakker gehouden, hem om 14.45 flesje gegeven en daarna naar bed gedaan. 15.15 lag meneer in bed 15.25 was hij stil en werd vervolgens om 16.00 wakker. heeft daarna niet weer geslapen tot 19.15 hem in bed gelegd heeft vervolgens voor het eerst ruim een half uur gehuild s'avonds ( was nu waarschijnlijk weer oververmoeid)
Nou dames ik hoop echt dat iemand mij eens een goed advies kan geven want ik word hier niet vrolijk van .
Is het normaal dat een baby 8.5 uur op is overdag en dan pas weer naar bed gaat, lijkt mij toch niet.
Graag jullie reactie!!!

Groet




Hoi,

Ik denk dat je goed moet kijken hoe je kindje onder het weinige slapen overdag is. is hij gewoon goedgehumeurd, dan zou ik zeggen: niets aan de hand. Is hij chagerijnig enzo, dan moet je toch zien of hij overdag gaat slapen. Het kan trouwens zijn dat hij 's nachts zo lang slaapt omdat hij oververmoeid is van de dag.

Met mijn zoontje van ruim negen maanden hebben we iets vergelijkbaars gehad. Toen hij 11 weken was zijn we hem gaan inbakeren. Sinds hij 6,5 maand is slaapt hij weer zonder doeken en dat gaat hartstikke goed.

Misschien kan je eens kijken op: http://www.inbakeren.nl/slaappatroon.htm  
Op deze site staat ook een heleboel info over het slaappatroon van baby's en veel tips die je kan proberen, voordat je eventueel gaat inbakeren. Mocht je iets willen proberen, wacht dan niet te lang, want hoe ouder het kind, hoe lastiger het wordt een bestaand patroon te doorbreken!

Veel succes!


Gea

 
Terug
Bovenaan