regelmaat ria blom

Hai allemaal,

Net als velen van jullie heb ik sinds gisteren het boek van Ria Blom: regelmaat en inbakeren. Ik baker niet in aangezien Marissa (14 weken) Heupdysplasie heeft.

Ik wil de regelmaat toe gaan passen omdat ze overdag zo veel huilt. Ze kan zich slecht alleen vermaken, alleen in de wipstoel wil ze wel stil zijn. Savonds en snachts slaapt ze wel goed, maar wordt nog wel vroeg (5 uur) wakker.

Toch nog een  vraag:

Ze heeft om 10.00 uur de fles gekregen, even op schoot en daarna  in wipstoel uitbuiken (ivm spugen), luier verschonen, dacht leg ik haar in de box want ze heeft nog "recht" op 30 min. speeltijd alleen, maar ze begon te huilen. Ik haar dus in bed gelegd en na een klein beetje gemekker en sabbelen op haar duim lekker in slaap gevallen. Dat terwijl ze maar een klein uurtje wakker is geweest. Ik denk dus niet dat ze nu zal doorslapen tot de volgende voeding (14.00 uur).

Wat doen jullie als de kleine eerder wakker wordt dan de tijd voor de voeding. Ik heb geen zin om zoals het boek aangeeft dat als ze wakker wordt dan al wat te geven, anders wordt het zo gedoe met die voedingen. Wat doen jullie?

Ook gaapt ze soms al na en tijdens de voeding. Is dat al teken dat ze moe is? Als ik net wakker ben gaap ik ook vaak nog.
 
Hoi Bianca,

Goed he, Blom!

Aangezien je pas een dag bezig bent zou ik er geloof ik toch voor kiezen om nu een beetje te hannesen met die voedingen, hoe Blom dat omschrijft. Dat is voor je dochter namelijk wel het duidelijkst; slapen-voeden-spelen. Ze is nu nl. nog aan het wennen aan jullie nieuwe ritme en hoe eenduidiger dat is, hoe sneller ze gewend zal zijn.

Als ze na een paar dagen nog steeds te vroeg wakker wordt, dan zou ik haar wel uit bed halen als ze uitgeslapen en vrolijk is, dan alvast even in de box laten spelen, als het dan echt tijd is om te eten voeden, en daarna nog even in de box.


Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan