regelmaat ria blom

Hai allemaal,

Net als velen van jullie heb ik sinds gisteren het boek van Ria Blom: regelmaat en inbakeren. Ik baker niet in aangezien Marissa (14 weken) Heupdysplasie heeft.

Ik wil de regelmaat toe gaan passen omdat ze overdag zo veel huilt. Ze kan zich slecht alleen vermaken, alleen in de wipstoel wil ze wel stil zijn. Savonds en snachts slaapt ze wel goed, maar wordt nog wel vroeg (5 uur) wakker.

Toch nog een  vraag:

Ze heeft om 10.00 uur de fles gekregen, even op schoot en daarna  in wipstoel uitbuiken (ivm spugen), luier verschonen, dacht leg ik haar in de box want ze heeft nog "recht" op 30 min. speeltijd alleen, maar ze begon te huilen. Ik haar dus in bed gelegd en na een klein beetje gemekker en sabbelen op haar duim lekker in slaap gevallen. Dat terwijl ze maar een klein uurtje wakker is geweest. Ik denk dus niet dat ze nu zal doorslapen tot de volgende voeding (14.00 uur).

Wat doen jullie als de kleine eerder wakker wordt dan de tijd voor de voeding. Ik heb geen zin om zoals het boek aangeeft dat als ze wakker wordt dan al wat te geven, anders wordt het zo gedoe met die voedingen. Wat doen jullie?

Ook gaapt ze soms al na en tijdens de voeding. Is dat al teken dat ze moe is? Als ik net wakker ben gaap ik ook vaak nog. Hoe is jullie "schema"?

Hoi,

Wanneer Hjerre eerder wakker is dan het tijd is om te eten, probeer ik het toch nog zo lang mogelijk te rekken. Tot zeker een half uur voor dat hij etenstijd is. De eerste keer ga ik vaak naar boven met een speentje of tutdoekje. Soms werkt dat tot het tijd is om te eten. Wanneer het niet lukt, haal ik hem toch uit zijn bedje, hij is dan gewoon echt wakker. Vaak ga ik lekker uitgebreid knuffelen, luier verschonen, beetje spelen en rondlopen en als hij echt lang van tevoren wakker is, leg ik hem in zijn stoeltje of in de box. Vaak huilt hij dan niet, hij huilde omdat hij wakker was. Wanneer mijn kleine echt honger heeft stopt hij niet met huilen totdat hij iets krijgt. Wanneer dit het geval is dan geef ik hem toch maar eerder zijn voeding. Honger is honger. Het is inderdaad heel lastig met het tijdschema en het kan een half uurtje eerder zijn. Maar over het algemeen gaat het best goed.

Groetjes Hanneke

bij mij werkt de methode   niet zo goed, terwijl ik hem met name in het begin echt goed heb toegepast.

Lukas slaapt overdag namelijk niet zoveel. HIj is nu 15 weken. Wat ik wel standaard doe is voeden, spelen, knuffelen en naar bed als hij de eerste tekenen van vermoeidheid gaat vertonen.

Alleen hij slaap nooit zo lang. Een half uur tot een uur is geen uitzondering. In het begin liet ik hem dan huilen (veel naar boven lopen met speen etc). Tot dat hij weer in slaap viel, maar dat gebeurde dus nooit. Nu kijk ik het per keer aan. soms haal ik hem al twee uur voor zijn voeding uit zijn bedje, speel met hem, geef een badje, ga een stukje lopen etc. maar ik kan me gelukkig altijd aan zijn schema houden. Hij huilt nooit van de honger.

Annemieke

Bij ons werkt het ook niet echt goed. Mijn zoontje slaapt alleen 's ochtends van ongeveer 8:30 tot 10:00. Als ik hem na de voeding van 11 uur rond 12 uur - 12:30 naar bed doe kan ik de hele tijd op en neer lopen, want hij wil gewoon niet slapen. Hij gaat pas eigenlijk rond 20:00 uur weer slapen. Consequentie is wel dat hij eind van de dag hangerig is en veel huilt. Laten huilen in bed heeft bij hem ook geen zin, want hij huilt zich helemaal overstuur.  Maar ik zou het anders ook niet weten..

Ik had haar dus in bed gelegd omdat ze in de box begon te huilen en zowaar ze is wel al een tijdje wakker maar ligt lekker op haar duimpje te sabbelen en naar Winnie de Poeh (knuffel in haar bedje) te kijken. Ze huilt nog steeds niet. Vind het zelfs een beetje zielig dat ze zo alleen op haar kamertje ligt. Maar ik ga haar er zo toch weer uithalen om te eten. Tot nu toe gaat het dus goed, maar het kan inderdaad morgen ook zo weer anders zijn, we wachten het af. Ik denk dat het ook scheelt dat ze sinds een paar dagen haar duimpje heeft gevonden. Ik had liever gehad dat ze op een speen sabbelt, maar die wil ze echt niet. Die spuugt ze uit en ze kokhalst erbij.

En ik ben ook erg benieuwd naar het slapen vanavond. Normaal slaapt ze al om 18.30 uur ongeveer. Maar nu heeft ze overdag veel geslapen.

toen Lukas wel nog redelijk sliep lag hij inderdaad ook wel eens wakker in zijn bedje. Mijn hart draaide dan om, ik vond het zo zielig, hij in zijn eentje op zijn kamer. Na verloop van tijd wordt het makkelijker. Ik denk maar, als hij niet tevreden is gaat hij wel huilen.

annemieke

Ik ben gisteren begonnen met het in praktijk brengen van de adviezen van Ria Blom! Mijn dochter sliep 'snachts goed (van 1 uur tot 7 uur en dan van half 8 tot half 12), maar was daarna eigelijk altijd wakker en huilerig als ik haar niet droeg of knuffelde. Ik had het daarmee zo gehad dat ik gisteren ben begonnen met haar in haar bedje leggen en haar de tijd te geven om zelf in slaap te vallen. Nu heeft ze dus gisteren de hele dag allemaal slaapjes gedaan. Wel waren de slaapjes soms nog wat kort, maar in ieder geval beter dan de hele dag met haar op de arm! (dat mis ik dus nu wel een beetje) In het begin heeft ze het behoorlijk op een brullen gezet en viel pas na een half uur in slaap. Dit vond ik behoorlijk moeilijk en moest me inhouden om er niet meteen heen te rennen om haar te troosten. De keren daarop verminderde het huilen heel sterk. Zonet heb ik haar in bed gestopt en huilde ze niet langer dan drie minuten. Voor mij en mijn dochter werkt het dus heel goed!

Terug
Bovenaan