Regelmaat/ritme

Hallo allemaal,

Graag wat advies.. Onze dochter is vorige week net 3 maanden geworden. Nou wou ik er wat ritme in maken qua flestijden, want straks moet zij naar de gastouder en dan is het fijn om wat een schema te hebben. Nu wou ik overdag 7-11-15-19-22 aanhouden, maar tot nu toe wil dit nog niet zo lukken. Drinkt de fles soms helemaal leeg, andere keer laat ze de helft staan..

Nu las ik op internet dat regelmaat heel belangrijk is, bijv. wakker worden - voeden - verschonen - spelen en slapen. Dit probeer ik ook al een tijdje, maar onze dochter wil niet altijd slapen. Slaapt soms een half uurtje en is dan weer wakker.. maar om dan alweer te gaan voeden?? Ze heeft dan ook nog niet echt honger.. dus ik vraag me af hoe ik dan die volgorde aan kan houden, dan loopt dat toch meteen al in de soep?

En als je een keer weg moet.. dan komt die volgorde ook niet altijd uit.. vind het zo lastig!

En dan de laatste fles.. wat een drama! Meestal wil ze van de een na laatste fles tot de laatste fles niet slapen.. probeer haar altijd wel in bedje te doen, maar na anderhalfuur trap op trap af om haar steeds maar weer te troosten dan haal ik haar er toch maar weer af.. Gevolg is dat de laatste fles rond 22:00 zo langzaam gaat, omdat ze dan al zo moe is. Ze drinkt eerst goed, maar na 40-50 cc begint ze te huilen. Vaak valt ze halverwege ook in slaap. Ben vaak 45 minuten bezig en dan nog zit er 50 cc in de fles. Haar op bed leggen als ze in slaap valt werkt ook niet.. dan wordt ze wakker en is het huilen omdat ze toch nog honger heeft!

Iemand advies zodat we er wat meer regelmaat in krijgen??

Onze zoon is 4,5 maand.
Ik probeer het volgende 'ritme' aan te houden:
wakker worden, verschonen, fles, spelen, naar bed. Maar dat ritme gaat soms goed, soms niet. Want de tussenslaapjes zijn soms 'n uur en dan is de tijd tussen de flessen te kort. Dan ga ik meestal een stukje wandelen. Tussen de fles voeding probeer ik steeds 3 uur te laten zitten.
Lucas wordt om 8:30uur wakker, krijgt dan om 9:00 uur fles. dan om 12:00, 15:00, 18:00 en 21:00.
Het avond ritme (voor slapen gaan) is wel altijd hetzelfde. Om 20:30 in bad (zo'n 15 min.), spelen tijdens de pyjama aantrekken. Fles, even kroelen met mama & papa, slaapzakje aan en slapen. Dit hebben ze vanaf de geboorte al zo gegaan en werkt voor ons goed.

Owja, en Lucas slaapt tussen 18:00 en 21:00uur maar zelder :O. Dus jouw verhaal is voor mij heeeel herkenbaar ! :)

groetjes

Hey Lotte,
Wil jullie zoontje de laatste fles wel goed drinken? Onze dochter is dan te moe denk ik.. waardoor het zo moeilijk gaat.
Vanochtend moest ik met haar naar het ziekenhuis. Om 7 uur fles gehad en in het ziekenhuis waren we net voor 11en klaar. Dacht dan geef ik daar fles, want naar huis rijden is 40 minuten. Maar huilen tijdens de fles en maar 40 cc gedronken! Omdat ze in het ziekenhuis steeds wakker is geweest en daardoor toch op een of andere manier misschien te moe om te drinken..

De laatste gaat inderdaad moeizaam, omdat ie dan al steeds in slaap valt. Soms doet ie er ruim een half uur over.
Inderdaad misschien te moe en veel prikkels gehad. Lastig is dat dan want je wilt altijd graag dat ze de fles leeg drinken.
Dit ritme heb ik ook pas net te pakken hoor. Eerst dronk ie ook niet altijd zijn fles helemaal leeg, of lukte het in slaap vallen slecht. Het is altijd wel wat haha. Ik heb gewoon elke keer geprobeerd om me zo goed mogelijk aan het ritme te houden en nu lukt het. Maar ik hou er rekening mee dat het ritme zo weer om gegooit kan worden door bijv: doorkomende tandjes, ziekte enz. 
Hou de moed erin :D

Oke, dankjewel! Toch maar hoop blijven houden dan.. hihi. Op 28 augustus weer aan het werk. Als we dan nog geen ritme hebben, is het niet anders. Dan moet de gastouder ook maar kijken wanneer ze fles geeft etc..
Tot nu toe is Tamar steeds 6 uur 's ochtends wakker, zou mooi zijn als ik aan het werk moet haar om 06:40 uit bed haal en dan 7 uur de fles bij de gastouder. 's Ochtends nog fles geven is voor mij niet echt haalbaar dan! We wachten af.. :)

CB zei tegen mij dat je na het slaapje toch steeds moet voeden. Al is het in het begin 10x per dag omdat ze bijvoorbeeld kort slaapt. Ze komen dan vanzelf, door de regelmaat, in een goed schema. Nou, mij is het niet gelukt! Maar ik laat maar even weten wat het CB zei...

Oh jeetje haha.. nou ja kan het altijd proberen. Want merk wel als ik aan het rekken ben.. dat ze daarna soms echt te moe is om te drinken terwijl ze wel honger heeft!
Vanmiddag om 16:15 maar helft van fles gedronken.. half uurtje geslapen en toen om 18:30 weer helft gedronken.. en drie kwartier geslapen en nu net om 21:00 maar laatste fles gegeven. Dan zie ik wel weer wanneer ze zich meldt.. Wat een dag haha.

Terug
Bovenaan