<p>...ik zit met een dilemma en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Mijn zoontje is 3 maanden en slaapt al 5 weken overdag max 45 min. In eerste instantie was het lastig om hem zonder huilen in bed te krijgen (wil geen speen) maar door de regelmaat van slapen voeden, spelen erin te brengen en hem optijd in bed te doen gaat hij nu zelf slapen. Alleen zijn deze slaapjes max 45 mins en omdat ze zo kort zijn ligt hij er vaak na 45/60 mins weer in... Dit betekent dus dat ik hem bijna elke 2uur moet voeden. Hij drinkt altijd wel iets en de ene keer meer dan de andere keer. </p><p>Mijn grootste ‘zorg’ is het slapen, zowel voor zijn als voor mijn rust
. Ik probeer erop te vertrouwen dat hij vanzelf meer gaat slapen overdag en heb al van alles geprobeerd, slaapt in puckababy, laten liggen als hij wakker is (alleen blijft er dan bijna geen wakkertijd over), opnieuw te slapen leggen, bij hem gaan zitten etc. Wat ook nog in mijn hoofd speelt is dat hij nu gewend is aan eten na 45mins slapen ofdat hij onvoldoende melk binnen krijgt om langer op te slapen (alhoewel hij niet na elk slaapje even veel drinkt). Of wat ik nog wil proberen is een voeding overslaan, alhoewel ik ook vaak lees dat je hem vooral moet aanleggen na het slapen</p><p>’s nachts slaapt hij trouwens prima, de laatste week zelf van 20/21u tot 6.30. Ook heeft hij nog nooit gehuild ‘s nachts.</p><p>Kortom wat denken jullie? Komt vanzelf goed of zijn en dingen die ik over het hoofd zie? Nog kan proberen? Ik zou ook graag voeden op verzoek, alleen dan loopt het ritme weer spaak... pff ;-) ingewikkeld allemaal...</p><p> </p><p>alvast dank!</p><p> </p><p> </p><p> </p>