Regelmaat rust met bv als je kind max 45mins slaapt overdag

<p>...ik zit met een dilemma en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Mijn zoontje is 3 maanden en slaapt al 5 weken overdag max 45 min. In eerste instantie was het lastig om hem zonder huilen in bed te krijgen (wil geen speen) maar door de regelmaat van slapen voeden, spelen erin te brengen en hem optijd in bed te doen gaat hij nu zelf slapen. Alleen zijn deze slaapjes max 45 mins en omdat ze zo kort zijn ligt hij er vaak na 45/60 mins weer in...  Dit betekent dus dat ik hem bijna elke 2uur moet voeden. Hij drinkt altijd wel iets en de ene keer meer dan de andere keer.  </p><p>Mijn grootste ‘zorg’ is het slapen, zowel voor zijn als voor mijn rust :). Ik probeer erop te vertrouwen dat hij vanzelf meer gaat slapen overdag en heb al van alles geprobeerd, slaapt in puckababy, laten liggen als hij wakker is (alleen blijft er dan bijna geen wakkertijd over), opnieuw te slapen leggen, bij hem gaan zitten etc. Wat ook nog in mijn hoofd speelt is dat hij nu gewend is aan eten na 45mins slapen ofdat hij onvoldoende melk binnen krijgt om langer op te slapen (alhoewel hij niet na elk slaapje even veel drinkt). Of wat ik nog wil proberen is een voeding overslaan, alhoewel ik ook vaak lees dat je hem vooral moet aanleggen na het slapen</p><p>’s nachts slaapt hij trouwens prima, de laatste week zelf van 20/21u tot 6.30. Ook heeft hij nog nooit gehuild ‘s nachts.</p><p>Kortom wat denken jullie? Komt vanzelf goed of zijn en dingen die ik over het hoofd zie? Nog kan proberen? Ik zou ook graag voeden op verzoek, alleen dan loopt het ritme weer spaak... pff  ;-) ingewikkeld allemaal...</p><p> </p><p>alvast dank!</p><p> </p><p> </p><p> </p>
 
Hoi hoi,
 
lastig he als ze zo weinig slapen zo kom jezelf ook niet aan je rust toe.
toch is het wel ‘normaal’ kinderen hebben een slaapcyclus van 45 minuten als ze dan in diepe slaap gaan heb je vaak mazzel dat ze nog een 45 min slapen. Onze dochter heeft precies hetzelfde gehad dit heeft lang geduurd en vaak nu op een dag ook 1 slaapje van 45 min maar zo nu en dan ook 1,5 of 2 uur (ze is nu bijna 11 maanden) 
Ik legde mijn dochter iedere 1,5 tot 2 uur na het wakker worden weer in bed zodat ze iig genoeg aan haar slaap kwam. 
 
Succes en hou vol! 
 
Een baby heeft idd een slaapcyclus van 45 min in tegenstelling tot een volwassen persoon, Bij ons is het 1.5 uur. En kan max 90 min wakker zijn zonder moe te zijn. Dus na 45 min word hij automatisch wakker. Geef je hem borstvoeding en valt hij dan in slaap tijdens het voeden? Dan gaat het hier al mis want het beste kun je je baby wakker in bed leggen en zelf in slaap laten vallen. Doe je dit niet dan word hij na 45 min wakker en weet hij niet waar hij is en waar mama is. Dit zorgt voor huilen en paniek waardoor hij dus niet meer in slaap valt. Ik zou m ook niet zoveel melk geven. Hij heeft toch niet alweer honger na 45 min? Als dat wel zo is dan heb je misschien te weinig voeding in je melk? En is het misschien beter om over te stappen op flesvoeding?
Je kan best een ritueeltje toepassen en dat is ook heel goed maar als je hem laat wennen aan elke keer melk voor het slapen ben je m idd wel heel veel aan het voeden lijkt mij... ik heb mijn dochtertje ook gevoed op bezoek maar die kwam om de 3 / 4 uur...snachts slaapt hij ook gewoon door zeg je dus het ligt niet aan de honger lijkt mij dan...
 
 
Dit had ik ook. Bij mij hielp uiteindelijk dat k na die 45 min hem toch in bed probeerde in slaap te laten vallen door speen of knuffel aan te bieden. Als dat niet hielp gewoon oppakken en bij mij in slaap laten vallen en weer terugleggen slapend. Op het moment van vasthouden zei ik niets behalve vasthouden en de speen of knuffel aanbieden. 
 
Terug
Bovenaan