Regelmaat, slapen en oppas.

Hoi,

Ik weet niet waar dit bericht thuishoort dus ik zet het hier maar neer. Ik lees hier heel veel over het boek Inbakeren en regelmaat. Nu heeft mijn dochter (10 maanden) veel problemen met slapen. We hebben de eerste 6 maanden eigenlijk geen problemen ermee gehad, maar sinds ze 6 maanden is, is het werkelijk verschrikkelijk. Eerst was het alleen 's nachts een probleem, maar ik heb gemerkt dat een avond ritueel en dus regelmaat haar erg heeft geholpen en nu is het 's nachts zo goed als opgelost. Overdag is het nu erger dan ooit. Ze wil gewoonweg niet slapen. Ze vecht tegen haar slaap alsof haar leven er vanaf hangt. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet. Nu dacht ik... laat ik overdag ook slaapritueeltjes gebruiken om haar op bed te leggen. Ik ben daar nu twee dagen mee begonnen. Nu komt het probleem... ze is 4 dagen per week bij oppas. En dan niet één oppas, maar 4 verschillende. Twee dagen komen de oma's naar mijn huis om voor haar te zorgen en twee dagen gaat ze buitenshuis. Het probleem met het bedritueel is dan ten eerste, dat iedereen het toch een beetje anders doet, maar vooral dat ze die problemen alleen bij mij schijnt te hebben. Ik hoor van al mijn oppassen alleen maar dat ze zo makkelijk is en dat ze, als ze moe is, gewoon meteen in slaap valt. Ligt dit aan mij? Ik voel me best een beetje een slechte moeder. Ik kan er echt geen verklaring voor vinden dat ze bij mij niet naar bed wil.

groetjes,

Desiree
 
je bent niet meteen een slechte moeder joh, zo moet je niet denken, als jouw dochtertje dat alleen bij jou doet moet je denken dat ze bij jou het vertrouwen heeft om zich te laten gaan en bij een ander niet.
daar heb je dan welliswaar niets aan natuurlijk want je wil een oplossing.
Die heb ik dan ook weer niet echt, maar goed.
Misschien twijfel je nog iets te veel of heeft ze door dat ze bij jou wel iets meer voor elkaar kan krijgen.
Wees consequent, maar dat weet je vast al.
vier verschillende oppassen lijkt me trouwens wel erg veel hoor, goed dat is jouw keuze, maar het lijkt me voor haar moeilijk en dat kan ze dan op dagen dat jij bij haar bent weer afreageren op jou.
succes met alles.
groetjes Martine
 
Hoi Desiree,

Denk niet dat ik de oplossing voor je heb, maar misschien is het een fase waar je even doorheen moet. Mijn zoontje (inmiddels 14 maanden) heeft dit ook gehad rond 10 maanden. Overdag was het een drama (soms sliep hij zelfs uiteindelijk maar in de wipper na alle trucs uit de kast getrokken te hebben) en ook 's avonds brulde hij echt de hele boel bij elkaar. Dit heeft een paar weken geduurd, maar toen ging het echt weer beter. En troost je, bij mij deed hij ook veel moeilijker dan op het kinderdagverblijf, die kleintjes zijn gewoon enorme spookjes, dus trek je er niet te veel van aan!

Veel sterkte, ik hoop dat het snel weer beter gaat!

Groetjes, MamaNiek
 
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Het gaat wel iets beter nu sinds een paar dagen, maar af en toe nog steeds brullen hoor. Ik vind vier verschillende oppassen ook erg veel hoor. We zitten alleen financieel heel zwak op het moment en een kdv kan daar echt niet meer bij, zeker niet voor 3,5 dag. Volgend jaar hopen we iets ruimer te zitten en dan gaat ze wel naar het kdv.Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Ik voelde me zo stom, dat ze het alleen bij mij doet... nou ja... ik ga me er inderdaad maar niet druk over maken. Het zal uiteindelijk allemaal wel weer over gaan.

Bedankt!

Desiree
 
Terug
Bovenaan