Regelmaat van voeding op werkdagen en 'vrije dagen'

Hallo moeders,

Over   twee maanden ga ik weer werken (2 1/2 dag)  en binnenkort wil ik langzaam de borstvoeding (inmiddels 4 maanden) afbouwen. Als het kan ga ik het gecombineerd met flesvoeding geven (kolven op mijn werk is voor mijzelf geen optie). Op dit moment geef ik bv op verzoek, maar hoe zal dat straks gaan? Op werkdagen zal ik hem misschien moeten wakker maken rond 7.00 uur en op andere dagen zal hij tot 9.00 uur door willen slapen. Proberen jullie er regelmaat in te krijgen of doen jullie dat alleen op de werdagen en op de andere dagen laten jullie hen slapen totdat hij zelf aangeeft dat hij wil eten? Voor mijn zoon lijkt het prettig om steeds rond dezelfde tijd (in ieder geval de ochtend voeding) te beginnen. Of juist niet?

Ik  lees graag jullie reaktie

Groetjes van Martine
 
Bepaalde dingen voelen aan als heeeeel lang geleden, terwijl ons meisje pas 15 maand is.
Op de dagen dat ik werk gaf en geef ik op vaste tijd s morgens  bv (tegenwoordig alleen nog maar 's morgens, rest krijgt ze fles) Wat betekend dat ik haar dan wakker moet maken, maar ze moet toch uit bed om naar de oppas te gaan. En na thuiskomst was het weer op verzoek.
Op de dagen dat ik vrij heb voed ik weer op verzoek, wat dan ook betekend dat je op die dagen misschien zelf ook wel kunt uitslapen. Ik merk wel dat je nu steeds meer het ritme van werkdagen (4x) heeft met wakker worden. Maar als ik haar dan gevoed heb, gaat ze ook weer terug in bed.
Ik heb gemerkt dat in de tijd dat ik niet meer kolfde, na 9 maand, je lichaam toch wel aanpast aan de situatie. Dus ik heb heel lang thuis bv gegeven als ik haar bij me had en op de werkdagen kreeg ze de fles. En problemen met stuwing oid heb ik eigenlijk nooit gehad.
Succes met je keuze hoe verder te gaan en ik denk dat je dan vanzelf in de situatie rolt die je het prettigst vind of half half bv en kv of wel alleen nog maar kv.
 
Terug
Bovenaan