Regelmaat.....

Hallo iedereen!

Ik las van de week over een dagindeling ik weet niet meer waar het stond vandaar dat ik even hier een nieuwe "discussie"zet.

Mijn zoontje is 12 weken en hartstikke lief! Ik ben ook van de drie r's..maar dan doe ik het toch een beetje anders, ik heb wel degelijk een dagritme..Hij wordt om 7 uur wakker, lekker een fles daarna even in de wipstoel, in badje aankleden, beetje babbelen in de box nog een fles..  en dan gaan we wandelen, elke dag van van 12 uur tot 3 uur ben ik met hem buiten! Lekker naar huis toe, eten maken, hij pyjamaatje aan nog 2 voedingen en slapen... Nu las ik dus dat sommige moeders niet willen dat hun kindje in de kinderwagen slaapt alleen in zijn eigen bedje! En dat ze geen dagindeling hebben..dan denk ik sorry hoor... ik vind het prima dat jullie je mening hebben over moeders die elke dag hun kindje 3 uurtjes laten slapen in de wagen..maar ga dan niet aankomen dat jullie geen eigen leven meer hebben  enzo..

Ik geef geen borstvoeding maar flesvoeding..en vitamine d doe je op in  buitenlucht!  ook al zit het er al in, ik ben ervan overtuigd dat als ouder zijnde je kind niet vroeg genoeg kan laten wennen aan lekker in de buitenlucht...want dag in dag uit in dat bedje...is ook niet goed..Begrijp me niet verkeerd ik val niemand aan! Maar ik vind het toch wel erg prettig dat iedereen een ander in zijn waarde laat met hoe en wat voor manier diegene het ook doet..

Mijn kindje is gezond, tevreden en gelukkig, en dat is wat telt!

 

 
He hoi,

Klinkt heerlijk jouw ritme, ik zou willen dat ik zover was met mijn meisje. Zij is nu 11 weken en ik ben echt aan het modderen met wat het beste voor haar is. Ze is enorm gevoelig voor allerlei prikkels en slaapt daarom moeilijk, waar dan ook. In bedje lijkt mij dan nog de beste oplossing. De tijd tussen de slaapjes (die meestal van korte duur zijn), daar zou ik wel wat tips voor willen zien, vandaar dat ik al eens een item over een dagindeling heb geplaatst. Ik vind dat iedereen zijn eigen ding moet doen, maar je kunt misschien nog van elkaar leren. Zo heb ik een vraagje aan jou, hoe doe je het als het zulk rotweer is als vandaag? Ik zit vaak zat naar buiten te kijken en te wensen dat er minder wind zou staan. Daarnaast zou ik heel graag willen dat mijn dochter in de kinderwagen slaapt, maar helaas, na een uur is ze het zat en zet ze een keel op. Of ik nu in het bos loop of aan het winkelen ben. Thuis slaapt ze af en toe wel even in de kinderwagen, als ik die ritmisch heen en weer beweeg. En zo is ieder kind anders en elke moeder, gelukkig maar!

Veel wandelplezier!

groetjes, Jootje
 
Hallo,
Mijn dochter is imiddels 6 maanden, na de 1e voeding rond 7 uur gaat ze tot een uur of half 10 terug naar bed, dan spelen, hierna in bad, na de middagvoeding rond 12 uur voor zo lang als het duurt naar bed, en hierna weer of geen weer gaan we wandelen,  1-1.5 uur, vaak slaapt ze als we thuiskomen en als ze wakker is dan wordt er gespeeld met z'n 2en maar vaak alleen met mama/papa in de buurt, rond 4 uur krijgt ze weer voeding, dan gaat ze om 5 uur nog eventjes naar bed en om 7 uur krijgt ze de laatste voeding en vaak slaapt ze daar op door, en  soms niet, maar dan krijgt ze de borst en vaak na 15 minuten vallen haar luikjes al weer dicht.
Ik moet zeggen dat ik inmiddels het ritme al meerdere malen aan heb moeten passen, maar dat zal alles met de leeftijd te maken hebben.
Veel succes en gewoon een beetje pionieren.
En wat de regen betreft als je kleine droogligt dan is er toch niets lekkerder dan met het tikken op je kap in slaap vallen.

Groetjes      
 
Terug
Bovenaan