regelmaat

mijn zoontje is nu 9 wk maar ik heb eigenlijk nog steeds weinig regelmaat met de voeding ik geef borstvoeding soms zit hij netjes om de 3 uur maar vaak komt hij eerder of veel  later zijn er meer borstvoedende moeders die dit hebben?
heeft iemand eventueel tips

groetjes mira mv marek 9 wk

Mijn dochtertje is woensdag 11 weken en ook bij mij zit er niet echt regelmaat in hoor. Geef ook bv. 's morgens krijgt ze meestal rond negen uur haar voeding en gaat dan slapen en slaapt soms wel door tot half twee dus dan zit er 4,5 uur tussen, maar 's middags slaapt ze af en toe een uurtje/ander half en wil dan ook wat vaker drinken. 's nachts komt ze zo goed als niet meer. Krijgt rond half elf/elf uur laatste keer bv en slaapt dan meestal tot een uur of zeven en dan krijgt ze weer voeding, maar wil niet altijd lang drinken vandaar dat ik haar rond negen uur nog wat geef.

Hallo,

Ook ik geeft borstvoeding en mijn zoontje (bijna 11 weken) heeft wel een vast schema.
Maar ik ben hem dan ook wel echt wakker gaan maken om de 4 uur. Soms moppert hij ook al wel eerder maar dan sus ik hem nog even met de pink (wil geen speen).
Dit deed ik al vanaf week 6, ik merk nu dat hij het ritme zelf echt al door heeft, maar als hij dus nog slaapt na 4 uur dan maak ik hem echt wakker.
Ik vindt dit soms wel wat zielig, helemaal als hij net pas slaapt maar het helpt wel om in het vaste ritme te komen.

Hij heeft nu het volgende ritme; 7.00, 11.00, 15.00, 19.00 en rond 22.30 de laatste voeding.
Wij vinden alleen 22.30 best wat laat worden (voordat hij slaapt is het 23.30) nu ik bijna weer moet werken dus we gaan wat schuiven.
Ik vindt hem nog wat te jong om naar vier voedingen te gaan, we gaan nu dit proberen;
7.00, 11.00, 14.30, 18.00 en 21.30/22.00 zijn laatste voeding, ik ben benieuwd.

Ik hoop dat jullie kleintjes ook snel een beetje een ritme krijgen want het is wel erg handig en lekker!

Groetjes Fenneke

Wat heerlijk dat je af en toe zo'n steun ondervindt van deze of andere sites tijdens de intensieve periode waarin we nu allemaal zitten.
We willen het graag goed doen en genieten, wat moeten we flexibel zijn en ga maar door. Ik herken deze situatie ook en dacht gelukkig ik ben niet de enige die er nog geen ritme in heeft gekregen.
We hebben wel een soort ritme, maar niet elke dag. Afhankelijk van hoe laat Chris wakker wordt 's morgens, of hij  's morgens in bad gaat (dan slaapt hij daarna veel langer door, tot 13.30 soms), soms ligt hij ineens een hele tijd te slapen, ik snap er niets van. Hij is 3 maanden oud en heeft de ene dag genoeg aan 4 borstvoedingen en dan heeft hij er weer vijf nodig. Soms dan gaat hij om 20.00 uur met mijn dochter van twee mee naar bed en wordt dan de volgende ochtend ook pas om 8.00 uur wakker. Hij groeit goed, heel goed zelfs en is een vrolijke, actieve baby, dus het zal wel goed gaan, maar voor mij en mijn dochter zou het beter zijn als we er iets meer regelmaat in krijgen.
Groetjes van Jeanne

tja regelmaat... hmm nee. Ook ik geef borstvoeding. En nee er is geen regelmaat. Iedere keer als ik denk dat het er een beetje op gaat lijken verandert het weer.... haha. nou moet ik ook zeggen dat ik er geen moeite voor doe. Ik ben benieuwd hoe dat gaat als hij naar het KDV gaat, want daar kunnen ze vast niet op verzoek voeden. Ik neem aan dat die leidsters daar wel een regelmaat moeten hebben...

Maarten komt meestal rond:
8.00
11.30
16.00
18.00
20.30
23.00
4.00

maar de laatste dagen komt hij 's nachts steeds later dus soms valt er daardoor overdag een voeding uit. Sommige dagen drinkt hij per keer minder maar komt dan vaker.

goed, je ziet al. geen pijl op te trekken...
haha

wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, ja.

groetjes Pauline
Mama van Maarten (ruim 10 weken)

bedankt voor jullie reacties ben wel een beetje opgelucht te lezen dat ik niet de enige ben maar ben ook wel blij te lezen dat er wel regelmaat in kan komen haha

groetjes mira mv marek 9wk

Ik geef ook bv en ik zie aan jullie verhalen dat ik heel erg veel geluk heb met die kleine spruit van ons.

Ze is nu 7,5 week oud en haar schema is (ongeveer) als volgt.

7.00
11.00
14.30
18.30
22.30

Soms haalt ze de 4 uur tussen de voedingen niet en dan heeft ze nog een 6e voeding nodig. Ze slaapt al sinds een week helemaal door, super hè. Ben trots op haar.

Ik probeer overigens wel die tijden aan te houden, soms als ze slaapt, maak ik haar wakker en als ze al eerder wakker is, probeer ik het te rekken. Ik vind het nl. wel fijn dat ik een beetje een ritme heb.

Jullie allemaal succes met het zoeken naar een ritme!

Groetjes,
Patty (mv Nynke 9-9-06)

Terug
Bovenaan