Regelmatig ooronsteking

Hi!
Onze dochter is nu 17 maanden en heeft nu voor de 3e keer oorontsteking. We hebben weer antibiotica mee dus hopelijk is ze er snel vanaf. De dokter gaf aan het wel in de gaten te willen houden en anders door te gaan verwijzen naar KNO arts.

Ze is sowieso regelmatig verkouden en dus nu voor de 3e keer een oorontsteking. Ze is dus nogal vatbaar voor virusjes. Ze is dan ook regelmatig uit dr hum (huilerig en hangerig). Terwijl ze normaal heel vrolijk en ondernemend is.

Zijn er meer mamas die dit hebben gehad bij hun kind? Toevallig al doorverwezen naar KNO arts? Zo ja, is er iets gebeurd en hielp dat? Misschien nog andere tips die we kunnen proberen?

P.s. we zwemmen iedere week. Ze vind dit ook echt super leuk om te doen, dus ik zou het zonde vinden als dit niet meer zou kunnen.
 
Onze dochter had vanaf 6 maanden regelmatig oorontstekingen. Wij zijn vlak voor haar eerste verjaardag doorverwezen naar de KNO arts. Na een intake gesprek is er een datum gepland dat ze buisjes heeft gekregen. Sinds ze de buisjes heeft (nu meer als een jaar) is het vele malen beter. Ze heeft sindsdien nog maar 1x een oorontsteking gehad. Eerste tijd na de buisjes mogen ze niet zwemmen (weet niet precies hoelang), maar nu kan en mag ze alles. 
Ik ben blij dat ze die buisjes heeft gekregen, ze heeft veel pijn gehad en vaak antibiotica. De ingreep zelf is met een roesje en was een behandeling van een kwartiertje. Zijzelf heeft er weinig van geleden. En mag daarna meteen weer mee naar huis. 
 
Hier een zoon en dochter met beide veel oorontstekingen. KNO kindjes dus. 
Bij zoon waren de oorontstekingen altijd goed te behandelen met antibiotica oordruppels en hij had weinig last. Toen we uiteindelijk met de kno arts hadden besloten bij de volgende oorontstekingen buisjes te laten plaatsen hielden ze op. Hij is er overheen gegroeid rond 2,5 jaar. 
Bij dochter waren de oorontstekingen veel moeilijker te behandelen, dus ook regelmatig orale antibiotica en veel langduriger. Ze hoorde ze ook lange tijd niet goed wat haar spraak negatief beïnvloedde. Zij heeft toen ze 1,5 was buisjes gekregen. Daarna nog 2 oorontstekingen vlak daarna en sindsdien is het rustig. Ze is nu bijna 4. 
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben benieuwd. Het blijft elke keer aanmodderen, dus misschien moet ze ook maar gewoon een keer door de KNO arts gezien worden.
 
Mijn zoon heeft van baby tot 1 jaar vaak oorontsteking gehad, stuk of 5 keer. Vanwege zijn nauwe gehoorgang kon de HA alle keren niks zien. 2x antibiotica gekregen, hielp moeizaam. Ben na 3e keer niet meer naar HA gegaan, ging vanzelf over binnen afzienbare tijd. Nu al zeker 4 maanden geen last meer van gehad, dus hoop dat het probleem opgelost is. 
 
Terug
Bovenaan