Regelmatige cyclus, nog steeds niet zwanger

<p><span style="caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 17px; -webkit-text-size-adjust: 100%; background-color: #f7f8fa;">Wie o wie zit in hetzelfde schuitje? Ik heb al m’n hele leven lang een regelmatige cyclus, zelf na voorbehoedmiddelen zoals de pil, spiraal en implanon altijd weer binnen een maand normaal. Toch ben ik nog steeds niet zwanger.. Met m’n ex 5jaar onveilig gevreeën waarvan 1,5 jaar echt serieus ivm kinderwens. Relatie uit, nu nieuwe relatie en sinds juli bezig maar nog niet raak. M’n lief heeft al 2 kindjes dus die heeft bewezen dat het bij hem wil ? Zal ik nu al naar de dokter om uit te zoeken hoe of wat?  </span></p>
 
Je kan altijd ff contact opnemen met ha voor advies ook. Het feit dat je nieuwe lief al 2 kindjes heeft wilt niet zeggen dat het nu nog steeds goed zit bij hem he. Maar als je je verhaal uitlegt bij de ha dat je zelf al 5 jaar bezig bent neem ik aan dat je wel doorverwijzing krijgt
 
Ik zou inderdaad eens contact opnemen.
Heb je in die 5 jaar met je ex nooit onderzoek laten doen? Waren jullie toen trouwens aan het proberen voor een kindje te gaan? Of deden jullie het onveilig maar niet per se op timing gelet of zelfs een poging gedaan tot periodieke onthouding?
Op zich is nu een paar maanden proberen natuurlijk nog niet zo lang, en is juist een regelmatige cyclus een iets grotere kans dat het alsnog wel gaat lukken binnen het jaar, maar tegelijkertijd heb je natuurlijk wel al 5 jaar kans gehad wat kennelijk niet gebeurd is. Wie weet lag het samen met je ex wel aan je ex, maar ik zou toch eens overleggen met je huisarts wat hij ervan denkt. Misschien kom je nu al wel in aanmerking voor onderzoek.
Ik weet dat er hier op het forum ook mensen zitten waar het toch aan de man lag, terwijl hij uit een eerdere relatie al wel kinderen had. Helaas is een (of een paar) keer succes geen garantie dat dat zo blijft.
 
Terug
Bovenaan