regelmatige cyclus?

A

Anoniem

Guest
sorry voor het vorige berichtje,
Ik wil graag weten hoe lang het bij jullie duurde voordat je weer een regelmatige cyclus keeg na de pil en hoelang je de pil hebt gebruikt.
Het schijnt dus uit te maken hoe lang je de pil gebruikt hebt.
Dat wist ik dus echt niet anders was ik er al veel eerder mee gestopt.
Ben erg nieuwsgierig naar jullie verhalen.
Groetjes Mariska

Ik heb met me eerste vanaf dat ik 16 was niet meer de pil geslikt

niet dat ik zwanger wilde raken maar ik vergat hem steeds

we deden het zonder voorbehoedsmiddelen (voor het zingen de kerk uit)

dit deden we 1 x niet en ik was zwanger

dus met me eerste is het heel raar gegaan

vooral omdat we tegen elkaar zeiden

een kindje zou wel leuk zijn en ik was toen dus al 3 weken zwanger

nu met me tweede

heb ik een spiraal gehad ongeveer 3 jaar

de huisarts zei dat ik gelijk vruchtbaar zou zijn

volgens mij is het bij ieder anders

want er waren ook meiden die met de 3de ronde al zwanger waren

en al heel lang de pil slikte

en sommige zijn nog lang bezig en slikken ook lang de pil

maar ja nogmaals aan mij heb je weinig want ik slikte de pil niet zo lang

en ik had een spiraaltje en zit nu in ronde 2

dus tja

oke groetjes natasja

Hoi,

Ik heb de pil geslikt vanaf mijn 15e tot mijn 23e. Toen verliep mijn cyclus als volgt :

28 dagen 30 dagen 34 dagen 36 dagen 32 dagen 30 dagen 30 dagen 33 dagen 30 dagen 42 dagen 33 dagen

Nu loop ik bij de gyn. Morgen moet ik weer voor een inwendige echo. Maar volgens de gyn heb ik een regelmatige cyclus, op die 42 dagen na dan. Maar ik vind het  heel moeilijk om te zeggen wanneer  je een regelmatige/onregelmatige cyclus zou hebben. Het enige waaraan je het zou kunnen zien is dat het elke keer een beetje hetzelfde aantal dagen zijn die ertussen zitten. Heel veel succes ermee en ik hoop je een beetje te hebben geholpen.

Groetjes Biaggi

Hi!

Hoe snel je cyclus weer 'normaal'   is en wat dan precies normaal is, is bij iedereen anders. Je cyclus is normaal als het iedere keer ongeveer even lang duurt. Dus voor sommige is het bijvoorbeeld normaal als het iedere keer ongeveer 27 dagen is en voor een ander als het iedere keer ongeveer 35 dagen is.

Het kan soms wel een aantal maanden of langer duren voordat er weer regelmaat in je cyclus zit, maar als je geen regelmaat hebt, kan je ook wel zwanger worden.
Ik heb 11 jaar de pil geslikt en ik ben in november gestopt, daarna was mijn cyclus eerst 32 dagen, toen 28 dagen en toen 34 dagen en in ronde 4 ben ik zwanger geworden! Dus ik ben echt heel blij dat het zo snel gelukt is.
En er zijn ook meiden die een hele regelmatige cyclus hebben, van bijv. iedere keer 28 dagen, maar helaas toch na bijv. een half jaar niet zwanger zijn.

Het is voor iedereen verschillend en je zal moeten afwachten hoe jouw lichaam gaat reageren nu je gestopt ben met de pil. De meesten voelen best wel wat veranderingen in hun lichaam  nadat ze gestopt zijn.  
Succes!
Groetjes, Sandra

Hoi,

Bij de eerste had ik op het moment van stoppen al 8 jaar de pil geslikt (van m'n 17e tot m'n 25e). We hebben toen eerst nog een tijdje condooms gebruikt en ik had direct weer een cyclus van 30 dagen... toen we voor het echie gingen was het in één keer raak.

Nu was ik pas weer 3 maand aan de pil en vorige maand duurde m'n 'cyclus' 35 dagen (officieel kun je pas van een cyclus spreken als je minimaal 3x ongesteld bent geweest) en deze maand weet ik het niet (en hoop ik er eigenlijk ook niet achter te komen, want het allerliefst zou ik natuurlijk zwanger zijn) Ik zit nu op dag 32....

Heb wel vaker gehoord dat pilgebruik invloed zou hebben op cyclus en de 'snelheid' waarmee je zwanger kunt worden, maar ik heb daar bij de eerste dus niks van gemerkt.

Groetjes,
Marije

Hoi,

het is inderdaad bij iedereen anders...............
Ik heb zo'n 14 jaar de pil geslikt. November j.l ben ik daarmee gestopt.
Ik kreeg toen cyclussen van achtereenvolgens 35,31,25, 27 en 27 dagen. Dus ik ga d'r van uit dat het bij mij nu ongeveer regelmatig is........ het heeft bij mij dus zo'n 4 maanden geduurd.

Groetjes en succes   We horen het wel!

Suus (35)

hoi hoi,

Ik ben in december gestopt met de pil en heb deze 12 jaar geslikt. De eerste keer had ik een cyclus van 42 dagen de tweede keer van 35 dagen en deze keer weet ik het niet. Mijn mannetje is ervan overtuigd dat het nu 28 dagen is (hoe hij erbij komt weet ik niet) maar ik houd voor mezelf zowel 28 dagen als 35 dagen voor mogelijk.
Omdat het erg onzeker was hebben we deze maand gewoon om de dag geklust. Dat geeft natuurlijk geen zekerheid maar wel extra mogelijkheden!!
Ik ben benieuwd en hoop voor ons allemaal dat het deze maand raak is. Dat zou een mooi begin van de lente zijn toch...
groetjes kreeftje

Terug
Bovenaan