Regelmatige harde buiken en lichte kramp

Hallo Dames,

Hoe gaat het met jullie?
Ik heb sinds gister avond last van regelmatige harde buiken en lichte kramp.

Zijn dit oefenweeen? Het is mijn eerste kindje dus alles is nieuw voor me...

Groetjes Sabine 37wk

Hi Sabine,

Ik kan je mijn ervaringen niet vertellen. Heb bij de eerste geen weeën gehad. Wel gebroken vliezen en ik kreeg een keizersnede (stuitligging).

Wel heb ik zelf nu al heel lang last van harde buiken. Hoewel ik, nu ik met verlof ben, er minder last van heb. Dit is toch weer anders dan oefenweeën, dacht ik.

Ik lees wel vaak mee op de andere fora en lees daar vaak dat vrouwen al wel last hebben van oefenweeën, maar dat dat nog lang geen tekenen zijn van bevallen... het kan nog lang duren.

Gr. Tamara.

Hoi Bien,

Ik heb hetzelfde als jij, met regelmaat harde buiken terwijl ik bijna niks gedaan heb en kram onderin mijn buik wat soms doortrekt naar mijn lies.

Wat dit is weet ik niet, maar ik ga het maandag wel aan de gynecoloog vragen.

Het is niet zo dat het echt heel erg pijnlijk is, maar lekker is ook een ander gevoel.

Groetjes Anouska

Hoi Sabine,

Het kunnen heel goed voorweeen zijn. Of misschien een voorbode van het echte werk.
Je bent 37 weken, dus het mag ;-)

Ik heb zelf bij de eerste 2 kinderen beide keren vanaf 37 weken voorweeen gehad.
Mijn dochter diende zich met 38 weken aan. Dus heeft een weekje geduurd.
Mijn zoon is met 38 weken met een geplande keizersnede geboren, dus ook een weekje.

Hopelijk betekent het dat het niet meer al te lang duurt, maar echt iets voorspellen doet het niet.
Als het 'lastig' wordt kan je onder de douche of in bad gaan. Dat verzacht en zorgt er uiteindelijk voor dat het stopt (als het voorweeen zijn, als het het echte werk is, zet het juist door).

Groetjes Suus

Hoi Sabine,

Ik herken het ook wel.
Alleen heb ik het vooral s'nachts.
Alhoewel ik vandaag ook last van mijn buik heb.
Ik heb dit bij de eerste niet zo gevoeld, maar nu is mijn buik voor mijn gevoel erg vol aan het raken.
Dus de ruimte voor de baby word wel erg klein.
Ik hoop gewoon dat het voorweeen zijn, want ik ben nu 37+3 en van mij mag het wel beginnen!

Groetjes Willeke

Hoi Sabine

Ik heb het bij mijn eerste ook gehad. Dacht toen iedere keer dat het begon maar zolang ze nog verdwijnen of niet in kracht toenemen is het niet het ' echte werk'. Hoop voor je dat het wel een begin is en het niet meer al te lang gaat duren.

gr. Robin

Terug
Bovenaan