Regels ovulatietest

<p>Hoi hoi! Ik heb een vraag over de ovulatie testen. Ik heb er van cb en van een goedkoper merk. Beide met verschillende instructies. Bij cb zou je gebruik mogen maken van ochtendurine bij het andere merk het liefst urine wanneer je minimaal 4 uur niet geplast hebt en liefst tussen 11.00 en 14.00 uur. Nu heb ik een gemiddelde cyclus van 45 dagen (voorheen 28, maar na medicatiegebruik dus langer) ik wil 2x per dag testen omdat ik gewoon bang ben mn ovulatie te missen en gezien de lange cyclus dan weer zo lang moet wachten op een volgende kans + 34 jaar… tik tik tik..(voor mijn gevoel dan he!!) Nou red ik het echt niet om 4 uur niet te plassen, ofja niet zonder buikpijn.. (kleine blaas?) Zou ik ook door de dag heen een paar keer urine kunnen opvangen en dan testen? En dan bijvoorbeeld cb toch in de ochtend doen en de andere test in de middag? Wat zou jullie advies zijn? En waarom kan bij cb wel ochtendurine? Ik las ergens dat je LH meestal rond 08.00 in de ochtend begint te stijgen en dan 4 uur later aantoonbaar zou moeten zijn in de urine. Je zou denken dat als ik dan om 6-7 uur test cb ook geen piek treft. Overigens ben ik sinds de keuze van mij en mijn partner om voor een zwangerschap te gaan veranderd van een nuchtere Hollandse naar een hysterische “ik wil NU zwanger raken” dame… ik kan dus tot mijn grote frustratie letterlijk nergens anders meer aan denken (zucht). Zeg me aub dat ik hier niet alleen in ben :’)  </p>

1x testen op een dag is echt genoeg. 4 uur niet plassen is mij niet bekend. Lijkt me erg lang. Ik deed de test meestal rond 10 uur. Dan had ik al een keer geplast, ontbeten en wat gedronken. Rond 10 uur ging ik aan de thee, dus mooi moment om te testen. CB is zo duur. Zou ik echt pas gebruiken als je andere test positief is, maar eigenlijk is het overbodig om 2 testen te gebruiken

Ik gebruikte ovulatietesten van 2besure. Deze werkte top (na 1 maand zwanger) en ving dus een duidelijke LH piek.
Ik deed het vaak ook rond een uur of 10. S ochtends eerst plassen wat eten en drinken en daarna de test. Dus niet met ochtendurine. Als je het besluit moet het nu hea ;) ik hoop dat het snel lukt! Desnoods kan je als je denkt met twee streepjes de LH piek gevonden te hebben de test nogmaals herhalen met die van CB om te kijken of je ook een smiley krijgt. Scheelt een hoop geld.

Hoi yerdua, ik zou denk ik niet twee verschillende typen testen door elkaar gebruiken. De gevoeligheid van die testen en hoe ze eruit zien is net iets anders en dat maakt de uitkomst op die testen lastig te vergelijken lijkt me. Je kan het natuurlijk een cyclus uitproberen, als het voor jou niet tot onduidelijkheid leidt is het prima.
Verspreid over de dag urine opvangen en dan testen werkt niet, je moet “verse” urine gebruiken voor de testen.
Wat betreft het plassen, ik heb zelf ook moeite om lang mijn plas op te houden en vooral om uren vooraf niet te drinken. Ik drink normaal echt liters water/thee per dag. Volgens de testen van 2besure die ik gebruik, moet ik van tevoren 2 uur niet drinken en niet plassen. Dat lukt op zich wel, alleen voorafgaand aan die 2 uur moet ik echt wel voldoende gedronken hebben om me niet de hele ochtend ongemakkelijk te voelen. Effect hiervan is, dat ik geen knalstrepen krijg op mijn ovulatietest. Maar ik voel mijn ovulatie wel en de testen zijn ook absoluut donkerder dan de dagen ervoor, dus het zal wel goed zitten denk ik dan maar. Met een CB test met smiley kan ik me voorstellen dat deze aanpak niet zou werken, omdat je die stilstaande smiley moet hebben en daarvoor de urine misschien niet te verdund mag zijn.
Veel succes!

Heee,

Ik gebruik altijd een action test in het begin van de cyclus vanaf dag 11 en als die oploopt gebruikt ik de cb de rosé die kun je gewoon overdag doen ik deed hem altijd rond 1 uur lette dan wel op dat ik van 12 tot 1 niet plaste. 4 uur ophouden is na mijn idee echt niet nodig hoor. Had ook die van de cb paarse waar van je ochtend urine moet hebben maar dat vond ik zelf niet fijn omdat ik snachts altijd moet plassen.

Hopelijk heb je wat aan mijn ervaring. Helaas nog niet zwanger hopelijk deze ronde wel! Succes!

Hallo allemaal,
Vraagje.. ik ben al sinds dag 12 aan het testen. Dacht een cyclus te hebben van 31.. echter nog steeds geen piek gevonden.. testen van de afgelopen 4 dagen, lijken op te lopen. Kan hem niet uploaden/bijvoegen? Zal ik hem dan gemist hebben of moet die nog komen? 
Liefs xx

Terug
Bovenaan