<p>Hoi hoi! Ik heb een vraag over de ovulatie testen. Ik heb er van cb en van een goedkoper merk. Beide met verschillende instructies. Bij cb zou je gebruik mogen maken van ochtendurine bij het andere merk het liefst urine wanneer je minimaal 4 uur niet geplast hebt en liefst tussen 11.00 en 14.00 uur. Nu heb ik een gemiddelde cyclus van 45 dagen (voorheen 28, maar na medicatiegebruik dus langer) ik wil 2x per dag testen omdat ik gewoon bang ben mn ovulatie te missen en gezien de lange cyclus dan weer zo lang moet wachten op een volgende kans + 34 jaar… tik tik tik..(voor mijn gevoel dan he!!) Nou red ik het echt niet om 4 uur niet te plassen, ofja niet zonder buikpijn.. (kleine blaas?) Zou ik ook door de dag heen een paar keer urine kunnen opvangen en dan testen? En dan bijvoorbeeld cb toch in de ochtend doen en de andere test in de middag? Wat zou jullie advies zijn? En waarom kan bij cb wel ochtendurine? Ik las ergens dat je LH meestal rond 08.00 in de ochtend begint te stijgen en dan 4 uur later aantoonbaar zou moeten zijn in de urine. Je zou denken dat als ik dan om 6-7 uur test cb ook geen piek treft. Overigens ben ik sinds de keuze van mij en mijn partner om voor een zwangerschap te gaan veranderd van een nuchtere Hollandse naar een hysterische “ik wil NU zwanger raken” dame… ik kan dus tot mijn grote frustratie letterlijk nergens anders meer aan denken (zucht). Zeg me aub dat ik hier niet alleen in ben :’) </p>