<p>Goedemorgen, </p><p>Graag wil ik mijn verhaal kwijt en natuurlijk lotgenoten spreken.</p><p>Mijn vorige zwangerschap ging niet zonder slag of stoot. Wat begon met bloedingen, belandden we uiteindelijk in een rollercoaster van goed nieuws-slecht nieuws. Al snel moest ik voor al mijn controles meerdere keren per week naar het AMC, hier zou onze zoon uiteindelijk ook geboren moeten worden. Hij had het downsyndroom, maar had hierbij meerdere complicaties. In zijn eerste week op deze wereld is hij 3x geopereerd, welke alle drie gelukkig geslaagd waren. Helaas traden er daarna nog meer complicaties op, terwijl hij lag aan te sterken voor zijn komende hartoperatie. Uiteindelijk is een bloedvergiftiging hem na 6 weken fataal geworden. Ondanks dat wij enorm verdriet hiervan hebben hebben wij het wel al vrij snel een plaatsje weten te geven, waarschijnlijk omdat we tijdens de zwangerschap al geen goed gevoel erbij hadden, hoe we ons best ook deden. Hij heeft een prachtige uitvaart gekregen en is de dag erna weer thuis gekomen.</p><p>Tijdens mijn bevalling heb ik trombose opgelopen in mijn been, hierdoor mocht ik geen anticonceptie gebruiken. Wel stonden we open voor nog een kindje (we hebben al een dochtertje van 4 jaar). Dat het zo snel zou gaan hadden we niet verwacht, maar dat maakt het niet minder mooi. Anderhalve maand na het overlijden van ons zoontje had ik weer een positieve test in handen, momenteel ben ik ruim 8 weken zwanger van onze derde. </p><p>Vanwege de trombose én de complicaties van ons zoontje sta ik nu onder strengere controle, maar we proberen er evengoed flink van te genieten dat het ons gegund is wederom nieuw leven op deze wereld te mogen zetten.</p><p> </p><p>Nu ben ik natuurlijk dus op zoek naar mensen die ook vrij snel weer zwanger zijn geraakt nadat zij een kindje verloren zijn, en hoe zij hiermee om zijn gegaan maar ook hoe de omgeving er op reageerde. De mensen die het van ons weten reageren allen heel positief en zijn blij dat we nogmaals de kans krijgen ons gezinnetje aan te vullen. Maar ook wil ik weten hoe jullie dit met de spulletjes hebben gedaan, die voor het vorige kindje bedoeld waren (mocht het hetzelfde geslacht hebben).</p><p> </p><p>Liefs, Mama van HL en JR ♡</p>