@ reisa

Vandaag eerste afspraak. De optometrist (zo heet dat toch?) heeft naar haar ogen gekeken en eigenlijk alleen bepaald dat verder onderzoek nodig is. Over 2 weken gaan ze de sterkte bepalen van haar ogen, door eerst te druppelen. Waarschijnlijk heeft ze een flinke + afwijking. Maar dat weten we pas zeker na meting. Ze moet dan waarschijnlijk een bril (pfff, ze is 15 maanden). Misschien is dat genoeg en komt het scheelkijken door slecht zien. Maar we moesten er ook rekening mee houden dat haar linker oog misschien lui wordt, dan moeten we afplakken. En we moeten er ook rekening mee houden dat ze geopereerd moet worden, maar dat doen ze pas vanaf 2 jaar oud.
Dus eigenlijk weten we nog niet veel, alleen dat er wel echt iets aan gedaan moet worden. En het nog erger kan worden.
Een bril is helemaal niet erg, er zijn erg leuke kinderbrillen. Maar ik vind haar nog zo klein............

heyhey

je bent er dus niet echt veel mee opgeschoten.
wel goed dat ze over 2 weken al gedruppeld kan worden.
hier doen ze al wel opereren, ook al is ze onder de 2 jaar.
nathalia moet in oktober gedruppeld worden.
ik moet zelf druppelen 2 dagen voordat we naar de oogarts moete, en die ochtend voordat we de deur uitgaan.
wel zielig want dan zien ze bijna helemaal niks meer.
(tenimste, als ik naar mezelf kijk hoor, ben ook zo vaak gedruppeld en zag dan alleen maar zwart voor mn ogen maar die druppels voor nathalia schijnen gelukkig wel milder te zijn)
ja, snap wat je bedoelt, dat je haar nog zo jong vindt,
maar beter nu, dan dat het nog verder achteruit gaat toch :)
vraag me alleen af.. hoe doen ze dat nou? een bril bij een dreumes opzetten.
dat haalt ze er toch gelijk af?

nou, sterkte met het druppelen over 2 weken, en we horen het wel weer :)

liefs, do

Die bril, daar heb ik een hard hoofd in. Maar misschien laat ze hem wel op als ze merkt dat haar ogen dan niet zo snel moe worden. We zullen zien. Ze heeft ook echt geen neusbot, dus hoe die bril moet blijven zitten?

ja precies, dat lijkt me ook.
nou ja, t is maar afwachten toch?
meer kan je op dit moment toch niet doen.
maar denk je echt dat ze een bril moet hebben?
is er niks anders tegen te doen?
nathalia heeft nu een lui oog. qua sterkte weten we nog niks. oktober pas.
maar er is al wel tegen mij gezegd, dat ze een bril pas echt geven als t echt heeel slecht is met de sterkte (dus dat ze echt bijna niks ziet) en daar gingen ze gelukkig bij nathalia niet vanuit.

hoor t wel als t zo ver is :)

liefs, do

De arts dacht zo al te kunnen zien dat ze een flinke + afwijking had en zei dat ze ook al brillen voorschreven voor zulke jonge kinderen. Ik heb geen idee of ze echt kan zien dat ze een afwijking heeft of dat het een gok is. Gelukkig hoeven we niet lang te wachten.

Terug
Bovenaan