@Reisa

Hoi hoi,
Wilde je even zeggen dat ´t me spijt dat ik me misschien niet erg aardig heb geuit vorige week, maar vond het niet zo lief klinken dat zelfs 4 kinderen een psz niet kunnen vervangen.
Ik moet me in ´t dagelijks leven al best vaak verdedigen omdat ik (wij) andere keuzes maken: Zoals dat we niet meer naar het cb gaan met de kids, (ik weet inmiddels precies bij welk bezoekje wat voor testjes er worden gedaan met m´n kindjes, en trok al die bemoeizucht niet meer),
We laten onze kids (nog) niet inenten, Luka krijgt ze komende lente, als deze winter voorbij is, dan is hij dik een half jaar oud.
Onze oudste 2 meiden gaan nu pas op zwemles (zijn 5,5 en 8 jr), puur omdat we vinden dat dat nog niet nodig was toen ze 4 jaar waren.Dan gaan ze net naar school, erg vermoeiende verandering in hun leventje etc etc...
En buiten dit allemaal...uberhaupt dat we 4 kids hebben is blijkbaar een reden dat men standaard vraagt ´Is het niet druk?´ ipv ´Hoe gaat het met je?En dingen als ´Nu hebben je kids vast niet allemaal een eigen kamer meer´...Pfff, zoveel vragen altijd om me heen...misschien ligt het ook aan waar ik woon...men let hier zo erg op anderen om zich heen, er word zoveel gekwebbeld....Als je anders denkt dan een ander ben je meteen de sjaak en krijg je meteen tiendduizend vragen op je afgevuurd.

Probeer het allemaal naast me neer te leggen, maar vond het dit keer niet zo aardig klinken omdat het gewoon een beetje dichtbij kwam wat je zei over mijn kids.
Begrijp wat je bedoelde met dat jij vind dat alleen een psz kan zorgen voor een goede sociale vaardigheden als begin op de basisschool, alleen ik denk daar anders over.Ik geloof dat je thuis ook vaardigheden je kindje kan aanleren, hier nog meer kindjes lopen waar met dochter mee leert samen spelen e.d.Dus uiteindelijk leert Lenthe hir niks anders dan van een leidster...
Enfin, wilde het even met je rechtzetten...Want je kwam destijds ook meteen voor me op toen ik die slechte uitslag van de nekplooimeting had tijdens mijn zwangerschap van Luka en aangaf dat mocht ons kindje Down hebben we de zwangerschap zouden laten onderbreken en men zich afvroeg waarom ik dat zou doen....(Overigens weer zoiets waar we anders in zijn als anderen)
Groetjes Roos.

Roos,nogmaals vervelend dat je je zo aangevallen voelde, dat was niet de bedoeling. Je moet zeker doen wat jij denkt dat goed is voor jouw kinderen. Als de psz hier zo slecht zou zijn dan zou ik mijn kinderen er ook niet naar toe sturen.
Daarnaast zijn alle kinderen anders en kan het per kind erg vershillen.
Ook heb ik het niet specifiek over jouw kinderen gehad, ik heb geschreven dat ik vind dat er een groot verschil is tussen thuis met je broertjes en zusjes zijn en een groep op een psz. Zelfs als je meerdere kinderen hebt.

Mooi, is dat weer uit de lucht.
Ik had misschien moeten zeggen dat ik zelf spw diploma heb en een paar jaar op een psz heb gewerkt en weet wat de doelstellingen zijn bij een psz en zodoende kan ik die in praktijk brengen bij mij thuis, zodat Lenthe geen achterstand krijgt.
Enfin, eind goed al goed!
Groetjes!

Terug
Bovenaan