reisdocument baby

Wij gaan in september naar Italië en dan moet ik natuurlijk een reisdocument voor mijn zoontje halen, (hij is bijna 1)

Wat kan ik dan het beste halen? Een i.d. kaart of een paspoort dat ik
hem erbij laat schrijven? Maar ook met een paspoort moet ik een foto
van hem inleveren toch?

Best wel raar  dan eigenlijk, want in het begin veranderen ze juist nog zoveel...



Groetjes

 
Hoi,

Wij hebben gekozen voor een iegen id kaart voor ons meisje.

Omdat ze dan "zelf"mag reizen.
Daar bedoel ik mee dat als er iets met 1 van ons gebeurt en de ander moet terug naar nederland. En het kind staat niet bij die ouder ingeschreven in het paspoort maar bij de achterblijver dan kan je kind niet zomaar mee terug naar nederland.

Dat vonden wij wel erg belangrijk en aangezien ik al meerdere keren op het werk heb gehoord dat 1 van de ouders achterbleef/terug ging (door verschillende oorzaken) wilde ik niet het risico nemen.

Succes met je keuze en een fijne vakantie.
 
Ps probeer het zo snel mogelijk te regelen de wachtijden zijn best lang zeker tegen de tijd van de vakantie aan.
 
Om dezelfde reden hebben wij er ook voor gekozen een eigen id kaart te nemen voor ons zoontje. Als je echter verwacht in de komende jaren ook nog buiten europa te gaan reizen, kun je er beter voor kiezen je kind in jullie beide paspoorten te laten bijschijven, dat is ook een mogelijkheid. Maar dat is duurder dan een eigen idkaart en als je toch in europa verwacht te blijven de komende jaren dan is dat dus een goedkopere oplossing. Die wachttijden vallen wel mee hoor, de meeste gemeenten rekenen gewoon een week voor een reisdocument. Let er bij de pasfoto wel op dat de ogen van je kind open moeten zijn, dus een pasfoto van een slapend kind mag niet. Veel plezier in Italie!
 
wij hebben onze zoon in beide paspoorten bij laten schrijven dit ook voor het geval er met 1 ouder wat gebeurd om wat voor reden dan ook.
houd er rekening mee als je met je kindje naar Amerika wil dat hij dan een eigen paspoort nodig heeft.

gr.sandra
 
Terug
Bovenaan