reiswieg te klein

hoi meiden,

mijn zoontje is nu 19 weken en hij past bijna niet meer in de reiswieg maar in de buggy mag je hem toch nog niet zetten.

heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes sandra
 
Hoi Sandra,

Ik heb de kinderwagen omgebouwd naar wandelwagen toen Daan 4,5 maand was.
Niet omdat hij niet meer in de bak paste maar hij huilde altijd in de kinderwagen omdat hij van zich af wou kijken.
Ik heb hem wel op de platste stand gedaan, en dat ging prima.
Dus ik zou zeggen als je een wandelwagen/buggy hebt die plat of redelijk plat kan zou ik je kindje gewoon daar in vervoeren, want in een te kleine reiswieg ligt ook niet fijn.

Groetjes saskia
 
Hoi Sandra,

Mijn zoontje Stan heeft ongeveer tot 6 maanden in de wandelwagen-bak (Mutsy-wagen) gelegen. Hij lag ongeveer klem; bij zijn hoofd- en voeteneind was ongeveer 10 cm aan ruimte over. Hij is van september 2004 en de sneeuw was net weg toen hij in de buggy-inzet ging. Ik heb hem toen eerst een tijd in de platste stand vervoerd. Nadat hij wat meer balans in zijn hoofdje had, ging hij steeds ietsjes rechterop.
Volgens de richtlijnen moet je je kindje zo lang mogelijk liggend proberen te vervoeren. Als het nekje goed stabiel is, dan kan je langzaam het zitje proberen maar dan eerst wel in de laagste stand.
Ik heb een keer geprobeerd om Stan iets rechter op te zetten toen hij nog zo klein was, maar bij een stoepje op&af ging zijn hoofd zo heen en weer dat ik merkte dat hij daar nog onvoldoende sturing in had. Heb 'm toen maar weer heel snel in de platste stand gezet.
Als je kind echt niet meer in de "bak" past, dan moet je wel wat anders natuurlijk... Vraag het anders voor de zekerheid even na bij het CB.

Groetjes Marieke
 
Hoi Sandra,
Mijn zoontje was 14 weken toen hij echt niet meer in de reiswieg paste. Maar voor de
buggy was hij nog te klein en te onstabiel. Toen heb ik gewoon de maxi-cosi op het
onderstel gezet. Dat was daar nat wel voor gemaakt. En daar heeft hij heerlijk
in "gezeten" tot hij ongeveer 7 maand was. Toen was hij pas stevig genoeg om in de
buggy te kunnen. Het heeft mij prima door die tijd heengeholpen.
Misschien helpt het jullie ook.
Groetjes Melanie
 
Terug
Bovenaan