Hoi Sandra,
Mijn zoontje Stan heeft ongeveer tot 6 maanden in de wandelwagen-bak (Mutsy-wagen) gelegen. Hij lag ongeveer klem; bij zijn hoofd- en voeteneind was ongeveer 10 cm aan ruimte over. Hij is van september 2004 en de sneeuw was net weg toen hij in de buggy-inzet ging. Ik heb hem toen eerst een tijd in de platste stand vervoerd. Nadat hij wat meer balans in zijn hoofdje had, ging hij steeds ietsjes rechterop.
Volgens de richtlijnen moet je je kindje zo lang mogelijk liggend proberen te vervoeren. Als het nekje goed stabiel is, dan kan je langzaam het zitje proberen maar dan eerst wel in de laagste stand.
Ik heb een keer geprobeerd om Stan iets rechter op te zetten toen hij nog zo klein was, maar bij een stoepje op&af ging zijn hoofd zo heen en weer dat ik merkte dat hij daar nog onvoldoende sturing in had. Heb 'm toen maar weer heel snel in de platste stand gezet.
Als je kind echt niet meer in de "bak" past, dan moet je wel wat anders natuurlijk... Vraag het anders voor de zekerheid even na bij het CB.
Groetjes Marieke