reizen met baby van 6 maanden

Ik heb een vraagje voor ervaringsdeskundigen: wij gaan met de auto op vakantie naar Spanje met onze  dochter van 6 maanden oud. Dat betekent dat we 1400 km moeten rijden met de kleine. Op zich zie ik dit niet als een probleem, alleen vraag ik me af hoe wij haar het beste kunnen vervoeren. Natuurlijk hebben we een Maxi Cosy, maar ik vind het nogal een lange zit voor zo'n meisje in een dergelijk stoeltje. We rijden 's nachts, dus ik hoop eigenlijk dat zij de nacht doorslaapt, maar kan dit heel veel kwaad voor haar rug? Ik heb ook geinformeerd naar de reiswieg van Bebe-Jou, daarin  mag je namelijk wel een baby liggend in de auto vervoeren. Het probleem daarmee is dat die ligbak  tot babies van 6 maanden is, dus die is weer te klein. Heeft iemand hiermee ervaring? Ik krijg graag advies.

Groetjes

Hoi,

ik ben nog nooit op reis geweest met Arjun.

Past je dochtertje niet in de reiswieg qua gewicht en lengte? want dan zou het wel kunnen.

Als je met maxi-cosi reist zou ik toch tussen door ff stoppen en haar slapen eventjes uit de maxi-cosi halen.

groetjes Rosita

Hoi,
het advies is max 2 uur achter elkaar in de maxicosi, dit in verband met de ontwikkeling van de rug en de motoriek. Natuurlijk kan het geen kwaad om je kind af en toe iets langer in het stoeltje te laten zitten, mits ze daarna maar weer gestrekt kan liggen in bijvoorbeeld de box. Als je zelf pauze neemt haal je de kleine ook even uit de maxicosi. Wil je je kind liggend vervoeren dan kun je een speciale reiswieg huren via www.babyrent.nl dit is een goedgekeurde reiswieg waar je je kind met een soort gordel in vast kunt maken. Een gewone reiswieg of kinderwagenbak is natuurlijk niet verantwoord,
Else

Misschien ben ik een beetje 'hard' voor Floor, maar zij gaat wel in de maxicosi hoor. Wij moeten 1000 km rijden en vertrekken 's avonds en rijden het in 1x door. We hopen dat de kinderen het grootste gedeelte van de reis slapen. Twee jaar geleden was Tijmen ook een half jaar en toen hebben we ook een rit van 1300 km gemaakt. Geen probleem! Ach ik denk maar zo: dit is eenmalig (en de terugrit natuurlijk), we maken er geen gewoonte van!
Groetjes van Ruth

ik heb kaya ook gewoon in de maxi gedaan toen we op vakantie gingen moet wel zeggen
dat ik het persoonlijk nooit meer doe

kaya heeft geen problemen gehad ofzo sliep veel en was heel vrolijk we stopte wel om de drie uur en dan haaldek kaya uit zijn maxiliet hem dan effe liggen

maar zelf ovnd ik het dodelijk vermoeiend jaar daarna ben ik met het vliegtuig gegaan
ik was er binnen drie uur en toen heeft kaya ook geen last gehad

dit jaar ga ik weer met het vliegtuig dan gaan we naar turkeye
jayla gaat nu dus ook voor het eerst vliegen ik hoop dat ze het net zo goed doet als haar grote broer

vind het wel spannend

groetjes mariella

Hoi!

Misschie ondertussen overbodig, omdat je reeds weg bent! Maar ik ben nu net 4 uurtjes terug uit Zuid-Frankrijk, met Quinn van bijna 6 maanden.
Wij hebben zowel de heen als de terugreis in twee stukken geknipt. Ook omdat we met de caravan niet echt opschieten.
Quinn heeft het grootste deel van de reis in zijn maxi-cosi gezeten. Verder had ik bij babyrent de reiswieg gehuurd. Een heel stevig ding, die je goed kunt vastzetten. Op de heenweg heeft hij daar verschillende keren in gelegen en zelfs een keer 4 uur aaneen geslapen. Op de terugweg was hij blijkbaar toch wat groter en kon hij niet meer lekker liggen. Hij lag met zijn schoudertjes bijna klem en wilde dus absoluut niet meer in de wieg liggen. Dus terug alleen maxi-cosi en wat vaker stoppen en dan even verschonen, staan enz. En wij hebben de nacht lekker doorgebracht in een Novotel. Iedereen lekker uitgerust en Quinn in zijn eigen campingbedje.
Al met al is het mee 100% meegevallen, al ligt hij nu al een poos te krijsen in bed van alle indrukken en vermoeidheid. Had hij bij aankomst in frankrijk ook. Is morgen weer over.....

Groetjes Wendy

Terug
Bovenaan