Reizen met dreumes

<p>Hoi!</p><p>Over een paar weekjes hopen we als gezin naar Frankrijk op vakantie te gaan. Ons zoontje is dan bijna 17 maanden.</p><p>Iemand tips die handig zijn op vakantie? Ik weet dat je met een maxicosi maar 2 uurtjes een kind erin mag laten, maar geldt dat ook bij een autostoel, waar hij aardig rechtop zit.</p>
 
Gewoon af en toe even stoppen voor een pauze zodat hij even kan lopen en spelen evt een bal mee nemen om mee te spelen en vooral genoeg eten en drinken voor onderweg mee nemen en iets om te spelen of te lezen. Qua tijd maakt het niet zo heel veel uit hoe lang ze in een autostoel zitten. Als je maar regelmatig even stopt. 
 
Die 2 uur per dag gaat vooral om het feit dat een kleine baby nog niet zelf kan zitten. In een autostoel (ongeacht welke, al mag een baby die niet goed zelf kan zitten niet in een "Grote kindjes-stoel") worden ze in een houding geforceerd, die niet goed is voor het dan nog onderontwikkelde ruggetje. Maar ik lees dat je kindje 17 maanden is, dus ik ga ervan uit dat hij zelf goed kan gaan zitten, of op zijn minst zelf kan blijven zitten als je hem in zitpositie zet? Als dat zo is, dan mag hij feitelijk "onbeperkt" lang in een autostoeltje zitten, het is dan niet meer belastend voor het lichaam. Maar natuurlijk is iedere paar uur even rekken en strekken voor iedereen fijn toch ?
 
Idd elke paar uur eruit en soms ook écht even eruit, een pauze van 2 uur nemen! Hoe lang is de rit?
Wij gingen vorige week naar Duitsland met 2 kids (bijna 3 jaar en 11 maanden) T was 'Maar' 4 uur rijden, maar ver genoeg! Zeker voor de jongste. De oudste heeft zich best goed vermaakt met liedjes, boekjes, spelletjes op de tablet en we hadden filmpjes gedownload die ze dus onderweg ook kon kijken. 
Wel zijn we tijdens de rit 2x gestopt. En 1x w uur dus. Dat was heerlijk. In een leuk plaatsje rond gelopen en geluncht,  echt ff luchten. Niet zomaar 10 minuten op de parkeerplaats. Zeker voor de jongste was dit erg fijn. Ik vond 4 uur rijden met een baby van 11 maanden wel de max, ze sliep maar 30 minuten en heeft het laatste uur bijna non stop gejammerd en gehuild, en niks hielp meer. Was echt zielig. 
Hopelijk gaat het goed, jouw kindje is al wat ouder. Maar stop in ieder geval elke 2 uur ongeveer en doe dus ook een lange stop!
 
Reken inderdaad echt langer voor je pauze. Zorg dat je kindje kan bewegen, dat hebben ze echt heel erg nodig. Wij zijn naar Zuid-Frankrijk gereden toen onze dochter 9 maanden was en nog een keer toen ze 11 maanden was. Neem je tijd, volg je kind. Het is heel stressvol als je perse 2 uur wil doorrijden en je kind is het zat, dus wij zijn regelmatig na 1/1,5 uur gestopt.
Zorg voor lekker eten en boekjes. Ga als het nodig is even naast je kindje zitten. Maar vooral: ontspan lekker ? Het is best een avontuur! Geniet ervan!
 
Dank voor al jullie lieve tips! Onze kleine man kan goed zitten hoor. Hij loopt al een tijdje. Goed om te onthouden in ieder geval.
We moeten 7 uurtjes rijden. Mocht hij slapen, dan rijden we wat langer en anders stoppen we geregeld. Vind het erg spannend, maar komt goed hoop ik??
 
Wij zijn afgelopen jaar op vakantie geweest hij was toen 16 maanden. Wij hebben snachts gereden. Afgesproken als ie wakker word stoppen. Hij is 20 min voor aankomst eindbestemming pas wakker geworden. 
 
Tip: eet in de auto. Dan ben je zo weer een half uur verder en zo kan je echt even bewegen als je uit de auto bent.
Verder hadden wij voor onze kinderen speciale auto tafeltjes. Heel handig!
En zelf relaxt blijven scheelt ook al :)
Fijne vakantie!
 
Terug
Bovenaan