Reizen met een kind van 4 maanden?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik kan elk moment bevallen  van ons 2e kind.   Vorige week kwam het ow vakantie weer naar boven. Eigenlijk hadden we besloten het niet te doen met een kleintje erbij. Maargoed   toen zagen we een vakantiepark   in portugal met bungalows met eigen zwembad. (mette is dan bijna 2). Kortom  de  beeb van 4 maanden kan lekker slapen en Mette kan lekker zwemmen met ons in de tuin. De reden dat we in eerste instantie niet wilden gaan was namelijk dat we dan vastzaten bij de hut en amper met zijn allen konden zwemmen omdat de jongste  nog veel   slaapt. Maarja met een prive zwembad... Maarja ik vind 4 maanden nog wel erg jong. Wat vinden jullie en wie heeft hier ervaring mee?

lfs ing

Hoi Ing,

Wij zijn toen Maaike 4 maanden oud was voor een midweek naar Duitsland geweest. Niet zover reizen als voor jullie maar ik zag het op dat moment ook helemaal niet zitten maar het is echt fantastisch gegaan.
De reis is goed verlopen Maaike heeft lekker veel geslapen en we zijn gewoon op de tijden dat zij de fles moest even gestopt. Dan heb je meteen een goed moment om je benen te strekken.
Daar hebben we haar ritme een beetje aangehouden maar heeft ze ook heerlijk liggen slapen in de wandelwagen als wij gewoon even een stadje gingen bekijken. Maar ik weet niet of jij je wandelwagen meeneemt want dan kan de kleine daarin misschien ook lekker slapen als je bij het zwembad zit.
Wij hebben inmiddels een tentje gekocht waarin Maaike ook heerlijk kan slapen en die kan je eventueel ook ergens dichtbij neer zetten. Maar ze kosten nog wel wat dus misschien heb je dat er niet voor over.

Groetjes
Inge

Hai,

Wij gaan vliegen. Mijn angst is dat een van de kids ziek wordt en ik in het  buitenland vast zit... Mss zie ik wel dingen die er helemaal niet zijn hoor!

lfs ing

Hoi Ing,

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar je kan toch van alles aan medicijnen hiervandaan meenemen. Wij hebben ook altijd alles bij ons. Zetpillen, neusspray, oordruppels, etc. Ik ben ook zo iemand die van alles aan problemen ziet die er vaak helemaal niet zijn. Ik durf bijvoorbeeld nog niet te gaan vliegen omdat ik bang ben dat Maaike heel vervelend wordt en dan de hele vlucht lang gaat schreeuwen en huilen.
Henk denkt dat het heel erg mee valt maar goed.

Inge

Hoi!

Ben je weleens in portugal geweest? Ik wel n.l.
Het is er erg mooi...maar..... absoluut niet kids proof!
Het is nl een en al trap daar. Je moet steeds klimmen en trapje op en trapje af. Niks voor een buggie of wandelwagen dus. Maar als je je bij je huisje goed kan vermaken is dat niet zo erg natuurlijk. Ik vind het persoonlijk een beetje zonde geld. Een smak centen betalen en dan niet verder komen dan je bungalow. Maar de verleiding van de portugese zon is natuurlijk erg lastig te weerstaan!

Ik ga liever niet met hele kleine kinderen naar het buitenland. Ik zie de vliegreis, of lange autoreis niet echt zitten, en als er wat aan de hand is, ik spreek niet zo goed buitenlands  dus dan zit je..

Ik ben in Portugal geweest, en idd, het is niet echt een ontzettend handig land met alle trappetjes (en dat zijn er een hoop!!!) Maar lekker weer is bijna altijd gegarandeerd.... Dus moeilijk hoor.

Wij blijven dit jaar gewoon lekker in Nederland, in een stacaravan. Maar ik ben ook niet zon zonaanbidder.

Hoi Ing

Van Porugal weet ik niets af maar toen Mick 3 maanden was zijn wij met hem wezen vliegen naar Spanje.  Ik zeg gewoon doen. Juist als ze nog zo klein zijn is het ideaal om te vliegen. Mick heeft de gehele heen en terugreis geslapen en hij had geen last van zijn oortjes.
En anders zou je bijv, de borst of een flesje kunnen geven tijdens het opstijgen en landen. Daar worden ze ook weer moe van en vallen dan meestal weer in slaap.

En de kleine kan toch ook lekker in de kinderwagen slapen? Gewoon een parasolletje mee. Ik ben ook altijd een tobber maar we moeten vaak niet te moeilijk denken. Gewoon lekker genieten!!! Succes en volgens mij is je kleine man geboren, geniet er lekker van met zijn 4'tjes. Groetjes Jiska

Terug
Bovenaan