reizen

A

Anoniem

Guest
Op het andere forum stond een bericht dat mij aan het denken zette:

Wij wilden in december 3 maanden met ons dochtertje door Indonesië gaan reizen. Stel dat ik tegen die tijd pril zwanger ben, zou dat dan gevaarlijk zijn? Ivm virussen, ziektes e.d. Heb daar eigenlijk helemaal niet bij nagedacht.

Hallo,

het is daar een heel ander land, ik ben zelf indische het loopt risico's mee want je moet ook prikken ophalen waar je erg ziek van kan worden.

liefs

Veel vaccinaties zijn gevaarlijk als je zwanger bent en worden dan ook niet gegeven. Vaak heb je ook meerdere vaccinaties (met maanden ertussen) nodig dus het nu even in de ijskast zetten van de zwangerplannen zal ook niet helpen (mits je natuurlijk al volledig gevaccineerd bent).

Over de risico's van zwanger op reis kan ik geen uitspraken doen, daar zal je een arts voor moeten raadplegen. Huisarts, arts van het vaccinatiecentrum? Persoonlijk zou ik het niet doen. Wel binnen de westerse wereld maar niet naar Indonesie.

Succes!

geen ervaring mee...
maar zal het toch even navragen ibj de huisarts of even bellen naar het bureau waar je de vaccinaties haalt...
Wel gaaf joh even paar maand door indonesie reizen...
Zou ik ook wel willen...

Succes!!!!

hoop dat het door kan gaan

Bedankt voor jullie reacties, ik ga dat inderdaad toch nog eens goed doorspreken met mijn partner. Wij hadden dit al lang gepland en ineens besloten we vorige maand spontaan: we gaan voor nummer 2.

In ons enthousiasme geen seconde aan de gevolgen voor die reis gedacht... Maar allebei is superleuk gelukkig :)

Hay meid,

Er worden daar ook kinderen geboren......gewoon uitkijken wat je eet en inderdaad even overleggen met je huisarts! Het is wel een land met vreemde dieren etc.

Moeilijk moeilijk maar dan kan je niks meer doen denk ik...............lastig.

xxxxxxxx

Terug
Bovenaan