rekensom hoeveel voeding.

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

weet iemand het rekensommetje om uit te rekenen hoeveel voeding een baby mag per keer? Ik weet nog dat je het gewicht moet weten en er staat me iets bij van delen door 150, maar precies weet ik het niet meer.
Ik heb nl het idee dat m,n dochter te weinig krijgt. Ze is nu 12 weken en krijgt 5(soms 6) voedingen van 180 cc. Dat ging goed, maar de laatste tijd komt ze steeds eerder voor een voeding, terwijl er eerst ruim 4 tot 5 uur tussen een voeding zat.
Ook sabbelt ze veel op haar handjes.
Ik heb gehoord dat dat kan betekenen dat ze toe zijn aan vast voedsel. Klopt dit?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Angelique

Hey,

Volgens mij was het rond die leeftijd iets van 150 x gewicht per 24 uur. dus bij 5 kilo is het iets van 750 cc per 24 uur. Maar dat is een richtlijn. Die van ons dronk juist minder.

Hoi

Het gemiddelde is 150 ml per kilogram lichamsgewicht.
Dus kindje 3 kilo, 450 ml voeding.

En volgens mij mag je hier ongeveer 10% meer of minder vanaf zitten, maar dat weet ik niet meer zeker.

Tessa

Als ik het goed heb hebben kinderen van ongeveer die leeftijd nog regeldagen, kan zijn dat die even iets meer nodig hebben, maar eigenlijk is  de  maximale hoeveelheid voeding 1 liter per dag en daar kom je dus al overheen.
Voor vaste voeding zou ik nog even wachten 12 weken is nog wel erg klein, wij zijn begonnen met ruim 4 maand met het geven van fruit en groente, en dan alleen hele kleine hoeveelheden om alleen een beetje te wennen.
Mischien zou je 2 flessen op eendag iets rijstebloem in de fles kunnen doen bijv de eerste en de ena laatste voeding, maar ook hier staat op vanaf 4 maand dus dat zou ik ook even overleggen met het cb.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad.
groetjes,

Hoi,

Het sommetje hierboven beschreven klopt idd.
Hier zeggen ze vaste voeding, vanaf vier maanden rustig wennen als je denkt dat je kindje eraan toe is, zoniet wachten.
Fleur sabbelt ook veel maar ze doet het ook vaak als ze verdrietig is.

Groetjes

Hoi hoi,

bedankt voor jullie reacties. Ik heb het uitgerekend en ze mag ongeveer 950 cc. Ze weegt 6405 en is drie maanden. We gaan de voeding nu iets anders verdelen. s,nachts en de eerste fles s,ochtends gaan we 120 cc geven, en de rest van de flessen 180 cc. Dan krijgt ze met 6 voedingen 960 cc binnen, ik hoop dat ze daar dan genoeg aan heeft. Dan maar een voeding meer. Ook hebben we een smallere speen op de fles zodat ze wat langer over de fles doet.
Weet iemand waarom een baby maar 1 liter vocht per dag mag? Maandag is er inloopspreekuur op het cb, dan ga ik even langs om te overleggen. Misschien inderdaad iets van rijstbloem ofzo door de melk.
Moet wel zeggen dat ze vandaag niet veel honger heeft. Tot nu toe heeft ze nog maar 650 cc op. Dus misschien inderdaad de regeldagen en dat ze daardoor meer honger had. Even aankijken maar.Want normaal komt ze s.nachts nog voor een fles, maar vannacht heeft ze doorgeslapen. Ben benieuwd of dat vannacht ook weer zo is.
Moet zeggen, was erg fijn om weer eens langer dan 4 uur achter elkaar te slapen.

Groetjes Angelique

Het schijnt dat de nieren nog niet goed dan meer dan een liter per dag aankunnen, maar als je er een keer overheen gaat is het ook niet erg hoor, als je er maar geen gewoonte van gaat maken.
Wat fijn dat je vandaag een wat rustigere dag hebt gehad dus ja mischien toch regeldagen hoop het voor je, kun je 's nachts ook weer slapen.

Terug
Bovenaan