Rekken tussen voedingen

<p>Hi,</p><p>We zijn nog een beetje aan het spelen met de voedingen. Hij weegt 3600 gram en is bijna een maand oud.</p><p>Eerst kreeg hij 6x 90ml maar we zijn op eigen initiatief naar 5x 120ml gegaan. Dit gaat goed, hij drinkt de 120ml flessen gewoon op. Echter raadde het CB toch aan om terug naar 6 flessen te gaan nog. Ik twijfel hier over.</p><p>Onze zoon meld zich echter nog steeds om 3 en 7 uur. Ook met de 120ml (5x).</p><p>Nu is mijn vraag of je dit kan rekken? Dat de 3u dus later wordt. Hij meld zich al vanaf geboorte op deze tijdstippen dus het wordt ook niet langer of later..</p>

Nog van harte gefeliciteerd! 
Kun je hem niet 6 flessen van 120 aanbieden en zien hoe ver hij komt? Misschien is hij na 5 flessen toch niet helemaal verzadigd en gaat hij er vanzelf langer tussen laten als je 6 flesjes van 120 aanbiedt.
Hier duurde het ook best lang voordat onze zoon er 4 uur tussen ging laten. Het is ook een kwestie van je kindje een beetje leren kennen. Ik weet nu bijv. Dat onze zoon in de namiddag en vroege avond gewoon meer honger heeft dan 's ochtends. 

Hij is nog zo klein! Ik zou echt niet rekken. Trek is trek. 1 nachtvoeding met maand is toch al super netjes. Fles erin en allemaal weer slapen kost de minste tijd wakker en frustratie.

1 Nachtvoeding is idd heel netjes voor een kindje van een maand oud. Dan hoeven ze echt nog niet door te slapen. Mijn dochter heeft tot 8 maanden een nachtvoeding nodig gehad.. het maakte niet uit wat ik deed, niks hielp! Die nachtvoeding hoort er voorlopig nog wel bij.
Rekken zou ik ook niet doen. Honger is honger. En met een maand tijd al 4 uur ertussen laten is echt heel snel. 
Ik werk op een kinderdagverblijf, kindjes komen dan binnen als ze 10-12 weken oud zijn en drinken bijna allemaal nog om de 3 uur! (120-150cc)
Meestal gaan ze rond de 4 maanden om de 4 uur drinken en dan flessen van 180cc. Zolang je kindje geen 180cc op kan, is het nog om de 3 uur!

1 Nachtvoeding is idd heel netjes voor een kindje van een maand oud. Dan hoeven ze echt nog niet door te slapen. Mijn dochter heeft tot 8 maanden een nachtvoeding nodig gehad.. het maakte niet uit wat ik deed, niks hielp! Die nachtvoeding hoort er voorlopig nog wel bij.
Rekken zou ik ook niet doen. Honger is honger. En met een maand tijd al 4 uur ertussen laten is echt heel snel. 
Ik werk op een kinderdagverblijf, kindjes komen dan binnen als ze 10-12 weken oud zijn en drinken bijna allemaal nog om de 3 uur! (120-150cc)
Meestal gaan ze rond de 4 maanden om de 4 uur drinken en dan flessen van 180cc. Zolang je kindje geen 180cc op kan, is het nog om de 3 uur!

Terug
Bovenaan