Rekpijn?

Hoi hoi,

Ik heb nou al 4 dagen zo'n gek gevoel in me onderbuik.
Ik heb een vermoeden dat de bubby een groeispurt heeft en me baarmoeder flink oprekt.
Kan dat? Voel het trekken, ben nu 16 weken. Het voelt als een ligt menstruatiegevoel.
Ook voelt het alsof me buik flink op spanning staat.
Ik doe veel sta werk. en vooral na een tijd staan heb ik het, het duurt dan ongeveer 3 uur voordat het wat minder wordt. Maar vanochtend toen ik opstond had ik het ook een beetje. Als ik zit is het weg of minder.
Ik moet denk ik nog een beetje vertrouwen krijgen in me eigen lichaam, want ik vind het allemaal nog best wel eng, het onbekende.

Groetjes conny

Dat kan heel goed hoor!! Bandenpijn vd groeiende baarmoeder.   Ik heb er ook behoorlijk veel last van. Heb daardoor ook af en toe veel pijn rond mijn navel.
Tijdens mijn vorige zwangerschap moest ik ook veel lopen en staan tijdens de zwangerschap, ik weet niet of jij ook veel moet tillen!?
Maar daar zou ik het dan even rustig mee aan gaan doen en regelmatig gaan zitten als je de kans krijgt!

Hoi hoi,

Nou ik kan me erbij aansluiten, er is mij geadviseerd om het rustig aan te doen en eventjes een weekje thuis te blijven. Heb er ook behoorlijk last van. En als ik aan het werk was dan begon het s middags en kon ik s avonds niet slapen van de pijn. Totdat het te erg werd en ben ik even naar ziekenhuis gegaan, en daar zeiden ze dat ik het even rustig aan moest doen.

Dus eventjes niet te druk doen.

Gr.

hallo
Ik wilde ook even reageren maar dan met mn eigen verhaaltje.
Ik heb ook last van mn buik, beetje drukkend/stekend gevoel. Moest me van de vk laten testen op blaasontsteking maar daar is niks uit gekomen.
Dus dan is het toch groeipijn.
Nu werk ik 3 dagen achter elkaar op een kinderdagverblijf, ma, din en woen en dan ontkom je dus niet aan tillen en druk en zwaar werk.
Maar moet je dan dus rustig aan gaan doen als je groeipijnen heb, of kan het verder geen kwaad als je gewoon doorgaat met het werk.
Probeer wel zo min mogelijk te tillen en de kindjes veel zelf te laten klimmen enzo, maar op een babygroep ontkom je niet aan tillen

Nou benieuwd wat jullie ervan zeggen.

liefs jolanda

Hoi!

Ik heb eigenlijk vanaf het begin dat ik wist dat ik zwanger was rugpijn, De hele tijd een lichte tot zware menstruatiepijn. Ik werk zelf op een kraamafdeling en ook op e poli. Ik heb nu een paar weken op de poli gewerk en daar hoef ik niet zoveel te tillen maar volgende week sta ik weer op de afdeling en dan ontkom ik er ook niet aan. Volgens mij maakt het niet veel uit en kan het niet schadelijk zijn alleen kan je er meer last van hebbe. Tja ik probeer echt de zware dingen niet te doen, dan hebben ze gewoon pech, vraag het dan aan een collega, Maar probeer niet alle kinderen op te tillen als het niet echt nodig is. Maar ja makkelijk gezegd dat gedaan..
Sterkte!

Ester

inderdaad, makkelijker gezegd dat gedaan.
Ik werk zelf ook op een kinderdagverblijf.
Vanwege me lage bloeddruk is me geadviseerd om het wat rustiger aan te doen.
Dus ik werk nu ongeveer 20 uur verdeeld over 4 dagen.
Ik ben inval kracht , dus ik vlieg ook nog eens overal heen.
Ik weet niet of we het rustiger aan moeten doen, maar ik doe het toch maar.
En rust momenten inlassen, en in ons beroep is dat best makkelijk. Hup kindjes op de bank en samen boekje lezen.
Kindjes zo veel mogelijk zelf laten doen is dan toch de beste oplossing.
Maar soms kan dat niet altijd, dus proberen vanuit de rug te tillen.
Ik ben zelf zo dat ik het niet zo snel aan een collega vraag, aangezien ik nog in het begin van de zwangerschap zit, en dan zullen ze wel denken. Oh die begint nou al te zeuren.
Waarschijnlijk vinden ze dan niet, maar veel collega's hebben nog geen kinderen dus die weten ook niet hoe het is om zwanger te zijn.
Geweldig, en soms ook wel zwaar.

Groetjes, Conny

Hoi, herkenbaar! Vooral zo weinig mogelijk tillen en als je tilt, vanuit je benen, dus met rechte rug. Ik til de kids van m'n man ook niet meer; hij tilt ze achter op m'n fiets en er weer af, want dat lukt me gewoon niet goed meer...
Wat je wel kunt doen om het tillen van een kindje gemakkelijker te maken: het kind een klein sprongetje laten maken, dan heb je de eerste lift al gehad, :) Dat hielp mij erg toen de kids wat zwaarder werden en ik ze moeilijker achter op de fiets kreeg...
En uiteraard: ze zoveel mogelijk zelf laten klimmen., Hardstikke goed voor ze, :)

En mocht dat idd niet lukken: dan is je baas verplicht andere werkzaamheden aan te bieden he? Dat je bijvoorbeeld een deel van de dag wat meer administratieve dingen kan doen, of op een groep waar je minder hoeft te tillen, enz. Heeft je baas geen alternatieve werkzaamheden, dan kun je je gewoon gedeeltelijk ziek melden...

Terug
Bovenaan